Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان نکاتی در زمینه حقوق بشر و تفاوت ماهوی این مسئله در غرب و در ایران، تذکراتی درباره رویکردهای داخلی نیز داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه یکشنبه شب ( 18 آذر ) در همایش تبیین حقوق بشر اسلامی در فصل چهل سالگی انقلاب با اشاره به اینکه توجه به نعمات الهی امری مهم و قابل توجه است، افزود: ما در هر شرایطی باشیم از شرایط حضرت زینب در مجلس یزید که سخت تر نبود که در آن شرایط گفت چیزی غیر از زیبایی ندیدم و به بقای اسلام توجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه خدواند نعمت هایش را فلّه ای به ما داده و بسیاری از نعمت های الهی آشکار نیست و این نعمت های پنهان غالبا بسیار مهم هستند، ابراز داشت: یکی از این نعمات، نعمت « بودن » است چراکه وجود ما ضروری نبود اما این نعمت برای ما پنهان است بعد از نعمت وجود، نعمت « انسانیت » است چراکه ما می توانستیم اشیاء باشیم اما خدواند بر ما لطف کرد و انسان شدیم.

 

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه « هدایت » نعمتی دیگر است که گل سرسبد آن، « ولایت » است، اظهار داشت: ولایت امری بسیار مهم است در روایتی امام رضا علیه السلام می فرماید: اسلام دارای 5 پایه است که چهار پایه آن تمام نمی شود مگر اینکه به ولایت ختم شود و مرحوم مجلسی در خصوص این روایت می فرماید: که ولایت در میدان عمل است و اگر این محقق نشود بقیه کارها قابل قبول نیست.

 

وی با بیان این مطلب که ما همواره باید از « ولی مشروع » خود حمایت کنیم و از دشمنان تبری بجوئیم، افزود: در ادامه پس از قبول ولایت را باید مصداق آن را بشناسیم، و اینکه وقتی مصداق را پیدا کردیم و در نهایت از دشمنان ولایت تولّی و تبرّی بجوئیم.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه مسئله حقوق بشر یک پرچم است که غرب به رهبری آمریکا آن را علیه اسلام بلند کرده است و کسانی مدعی حقوق بشر هستند که سرتا پا جنایت هستند، افزود: آنچه که غربی ها به اسم حقوق بشر برپاکرده، برپایه دشمنی است که دارای اجزای مختلفی است.

 

وی با بیان این مطلب که برخی ها در کشور می گویند مرگ بر آمریکا، غربی ها و آمریکائی ها را ناراحت می کند و اگر با ما دشمنی می کنند به این دلیل است، اظهار داشت: گاهی در سخن برخی مسئولین، در مجلس و رسانه ها می شنویم که می گویند شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند اما بهای آن را مردم باید بپردازند! آیا این درست است یا خیر؟

 

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه دین ما مبتنی بر بصیرت است و اولین سخن این است که دشمنی آمریکا و غرب با اسلام یک دشمنی ریشه دار است، تصریح کرد: یکی از کسانی که تمدن فعلی غرب به آن مدیون است آقای تو ان بی است که می گوید بسیاری از تمدن ها در طول تاریخ عمدتا نابود شده اند اما یک تمدنی وجود دارد و آن تمدن اسلامی است که ما باید ببینیم با بلایی که سر اسلام می آوریم آیا اسلام می میرد یا سر بر می آورد اگر مرد که هیچ اما اگر نه ما بدانیم با چالش بسیار جدی روبرو  هستیم و تنها تمدنی است که می تواند جهانگشایی غرب را متوقف کند.

 

وی با بیان این مطلب که غربی ها در ترکیه، ایران و در فلسطین با زور مستقر شده اند که اسلام را ریشه کن کنند و معتقد بودند که اگر تا 20 سال آینده فلسطین مقاومت نکرد یعنی اسلام تضعیف و ریشه کن می شود و اگر اینچنین نشد که اسلام بلند می شود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در 40 سال پیش پیروز شد که این امر یک حادثه بزرگ تاریخی بود و در اهمیت آن همین بس که بیشترین تحقیقات در مورد ایران در دانشگاه تلاویو شده است.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک حادثه ابتر نبود و دو جریان در آن پیدا شد که یکی تأسیس ایران بود و دیگری توجه به اسلام و زنده شدن آن در خارج از کشور است، بیان داشت: هرکجا که کشورهای اسلامی موفق شدند، می گویند دستاورد انقلاب اسلامی است لذا ایران یک شأنیت ام القرایی پیدا کرده است که شکست یا پیروی آن شکست یا پیروزی اسلام به حساب می آید لذا برای غربی ها مهم است که سرنوشت ایران چه می شود.

 

وی با بیان این مطلب که کسانی که در بیرون هستند بهتر متوجه وضعیت ایران هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از دید دشمنان الان کجا است؟ برای این منظور باید حرف آنها را واکاوی کنیم که می گویند ایران یک غول است که منافع آنها را تهدید می کند از طرف دیگر کشورهای استکباری دست بر روی نقاطی می گذارند که مربوط به توانمندی های ما است لذا ببینید که توانمندی های ما را در برجام به دلیل اینکه قدمان بلند شده است،  هدف قرار داده اند و در این زمینه دولت اشتباهاتی داشت.

   

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه حقوق بشر هم یکی از توانمندی های ما است که دشمن آن را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: سایر کشورهای اسلامی را نگاه کنیم که در زمینه مدنی قابل مقایسه با ایران نیستند از طرف دیگر برای اینکه بدانیم یک کشور چه نوع حکومتی دارد دو تست وجود دارد اول ملاک و مشروعیت سیطره در یک حکومت چیست؟ مثلا در عربستان بر اساسی موروثی و زور است اما در ایران ولایت فقیه و رأی مردم ملاک مشروعیت است که این مشروعیت خیلی پیشرفته و منطقی است.

 

وی با بیان این مطلب که تست دوم نظم و کارآمدی حکومت در نظام است، گفت: نظام ما دیکتاتوری نیست و مردم نقش کلیدی در آن دارند و ظهور چنین نظام حکومتی نظیر ندارد بنابراین حقوق بشر غربی برای ضربه زدن به این  ساختار مدنی، طراحی شده است.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه غربی ها وقتی توفیقات نظام را می بینند، می پرسند که عامل موفقیت های ایران چه بوده است که آن را هدف قرار بدهند، ابراز داشت: در یک کلمه غرب به این نتیجه رسیده است که سرچشمه توفیقات این نظام اسلام است و اگر بتوانند مردم را از اسلام جدا کنند راه باز می شود در نقطه مقابل ما باید نقاط آسیب پذیر مان را بر این اساس تنظیم کنیم.

 

وی با بیان این مطلب که اولین مسئله در شرایط کنونی، مسئله اقتصادی است که ملموس ترین و فوری ترین است اما مهم ترین نیست، اظهار داشت: .در خصوص وضعیت اقتصادی توجه داشته باشید که در این زمینه دو فتنه وجود دارد که یکی فتنه اقتصادی و دیگری افت کارآمدی داخلی است در این رابطه توجه داشته باشید که در فتنه 88 مردم وارد اعتراض شدند الان نیز به شکل دیگری به دنبال این موضوع هستند که مردم اعتراض کنند، ما فتنه را ابتر می کنیم اما کارآمدی در همه بخش ها بخصوص در اجرائیات یک مسئله کلیدی است و مسئولین همه بدانند اگر کارآمد عمل نکنند این زمینه سازی برای دشمن حاصل می شود که این محور اول دشمن است.

 

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه  با اشاره به اینکه محور دوم حرکت دشمن در زمینه عمل و اخلاقیات مردم است، بیان داشت: امروز دو چیز در زندگی مردم توسط دشمنان بمباران می شود یکی حیای زنان و دیگری غیرت در میان مردان است این دو عامل، سیبل تهاجم دشمن است که برخی آثار آن را مشاهده می کنیم از طرف دیگر مسئولین بدانند که به اسم شاد بودن مردم، نباید بی عفتی ترویج پیدا بکند لذا مسئولین نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

 

وی با بیان این مطلب که محور سوم تهاجم دشمن مربوط به آگاه شدن و بصیرت مردم است، ابراز داشت: دشمن در فتنه سال 88 شکست بزرگی خورد که دلیل ناکامی فتنه سه عامل شجاعت رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم و عمل خوب و موثر دستگاه قضا، نیروهای امنیتی بخصوص سپاه بود لذا تهاجم غربی ها علیه قوه قضائیه، سپاه و بصیرت مردم است و به همین دلیل است که سراغ بصیرت مردم می روند که آنها حق و باطل را تشخیص ندهند و  یکی از شیوه های دشمن استفاده از فضای مجازی است.

  

لاریجانی با اشاره به اینکه یک نکته کلیدی اینکه ملت ما تصمیم گرفته است که بر اساس عقلاننیت اسلامی زندگی کند و غربی ها می گویند که این امر نباید اتفاق بیفتد، افزود: جبهه باطل معتقد است که ملل اسلامی نباید زندگی مدنی بر اساس اسلام داشته باشند؛ مدافعان حقوق بشر به اسم حقوق بشر تروریست را در منطقه حمایت می کنند آنها به اسم مدافعان حقوق بشر به منافقین پول می دهند برای آنها برنامه می گذارند لذا این یک حقوق بشر دروغین است.

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد خبرگزاری شبستان سینماحقیقت دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان حسن روحانی حیا و عفت حقوق بشر اسلامی محمدجواد لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است

ماموستا عبدالسلام امامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت به مجاهدان محور مقاومت به ویژه مستشاران نظامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: باید درود و سلام ویژه به ارواح طیبه شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم که سبب تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در حوزه موشکی شده‌اند فرستاد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک مسلمان باید به خود ببالیم که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور نه تنها باعث عزت برای ایران اسلامی بلکه برای باعث سربلندی برای محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌اند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: بی‌تردید اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد یک اقدام دفاعی بود چرا که رژیم صهیونیستی در 6 ماه گذشته و پیش از آن تمامی مرزهای اخلاقی و بین‌المللی را زیرپا گذاشت و توجهی به قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل، شورای امنیت و دستورات سازمان‌های حقوق بشری نکرد.

وی افزود: با توجه به حملات متعدد به مصالح و منافع و نیروهای مردم در سوریه، صبر راهبردی نظام اسلامی ایران مانع از این می‌شد که منطقه بیش از این دچار تنش نشود اما اقدام اخیرا رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری و سفارت ایران در دمشق و شهادت 34 هزار نفر از مظلومان غزه باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور انتقام وعده صادق را صادر کنند.

ماموستا امامی بیان کرد: در این رابطه نیروهای مسلح کشور، مردانه برخلاف تمامی عملیات‌های رژیم صهیونیستی که با غفلت انجام می‌گیرد، با اعلام قبلی حمله‌ای را انجام داد که در مقام دفاع از خود بود و از همه مهمتر در این حمله صرفا به اماکن نظامی و نه به مردم عادی و بیمارستان‌ها، نیروهای امدادی و زنان و کودکان حمله شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این عملیات به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید و از همه مهمتر سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی یعنی گنبد آهنین و فلاخن داود و دیگر سیستم‌های آن را پشت سر گذاشت و آن به عنوان یک عملیات ابتدایی در این زمینه، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را برای تمام جهانیان آشکار کرد.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: در نظرسنجی‌هایی که در کشورهای اسلامی و عربی انجام شده است بیش از نزدیک 88 درصد مردم از این اقدام بسیار خوشحال شدند و خود را در طرف ایران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند