Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر از پلیس، محمدعقیل سلگی اظهار داشت: در پی وصول شکوائیه های متعددی از کلاهبرداری فردی در شهرهای شازند و مهاجران، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود:‌ در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، فردی از مدتی قبل با شیوه های مختلف اقدام به جلب اعتمادی عمومی کرده و بعد از گذشت مدت زمانی، پیشنهاد ارائه پرداخت وام بانکی با تسهیلات ویژه به برخی از افراد را مطرح و مبالغی از آنان برای افتتاح حساب اخذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ در تکمیل تحقیقات مشخص شد که این فرد که سابقه کار در یکی از موسسه های بانکی را داشته با آشنا بودن به مراحل پرداخت وام، نقشه کلاهبرداری را طرح ریزی و بعد از اخذ مبالغی پول از شهروندان به بهانه افتتاح حساب، متواری شده است.

سلگی گفت:‌ این فرد در مدت زمان کلاهبرداری خود به منظور عدم پیگیری افراد، پیامک هایی نیز از سامانه های پیامک گروهی برای قربانیان خود مبنی بر ثبت درخواست وام آنها و امکان پرداخت وام در چند ماهه آینده ارسال می کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند ادامه داد:‌ در مراحل بازجویی های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک موجود، فرد دستگیر شده به کلاهبرداری از ۱۲نفر از شهروندان شازندی و مهاجرانی به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سلگی یادآور شد:‌ با تکمیل تحقیقات، کلاهبردار دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

کد خبر 4480771

منبع: مهر

کلیدواژه: شازند نیروی انتظامی استان مرکزی کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با هشدار به داوطلبان شرکت در کنکور گفت: در ایام منتهی به برگزاری کنکور ‌و آزمون‌های جامع داوطلبان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند. این افراد با سوءاستفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سوالات کنکور، فروش منابع اصلی کنکور و ... اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت:‌ همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد