Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: استقرار واحدهای صنفی استان مرکزی در شهرک خودروی اراک تسریع شود. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید زند شامگاه یکشنبه در نشست روسای اتحادیه‌های اصناف با استاندار مرکزی اظهار داشت: از جمله مسائل و مشکلات بخش اصناف به عوارض تابلو می‌توان اشاره کرد که برابر رای دیوان، عوارض تابلویی که معرف واحدهای صنفی بوده ممنوع است که استاندار مرکزی هم بر آن تاکید کردند، بنابراین عوارض تابلویی که معرف فروشگاه باشد نباید پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع دیگر بحث دستفروشان و دکه‌ها است که قرار شد تا بهمن‌ماه آئین‌نامه‌ای در این زمینه تدوین و در شوراهای شهر تصویب شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تصریح کرد: بحث واگذاری زمین برای صنوف آلاینده از دیگر موضوعاتی است تا مردم بتوانند در شهری زیبا و بدون آلودگی صوتی زندگی کنند که براساس تاکید استاندار مرکزی باید ظرف دو هفته تعیین تکلیف شود تا انتقال صنوف به خارج از شهر انجام شود.

زند بیان کرد: ظرف زمانی برطرف‌سازی هر یک از مشکلات تعیین شد، کارگروهی هم در بخش تدوین آیین‌نامه برای دستفروشان و وانت‌بارها تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: با قول مساعد شورای شهر در کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری برای عوارض کسب، 50 درصد تخفیف محسوب شده که امیدواریم در صحن هم به تصویب برسد و کسبه از این تخفیف بهره‌مند و بعد از تخفیف عوارض خود را برای آبادانی شهر در اسرع وقت بپردازند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: در استان مرکزی 57 هزار صنف مختلف در استان داریم که تحت نظر 173 اتحادیه مشغول فعالیت هستند، عوارض صنفی در برخی از نقاط اراک 300 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته و علی‌رغم تمام پیگیری‌ها هنوز اقدامی برای کاهش انجام نشده است.  

زند با اشاره به شهرک خودروی اراک گفت: این شهرک علی‌رغم ایرادات مزایایی را هم دارد اما با وجود گذشت چندین ماه از افتتاح آن هنوز اصنافی که در آنجا واحد خریداری کرده‌اند نتوانسته‌اند مستقر شوند، طبق قولی که نمایندگان شهرداری و شرکت سازنده داده بودند، قرار بود دفاتر اتحادیه‌های صنفی مرتبط را برای استقبال از مردم در این شهرک مستقر کنیم که قرار بود این دفاتر را به صورت رایگان در اختیار قرار دهند اما هنوز هیچ صنفی در آنجا مستقر نشده است.

فاز نخست "شهرک خودرو" با سفر هیئت دولت به اراک افتتاح می‌شودشهرک خودرو اراک بیش از 100 میلیارد آورده مالی برای شهرداری داشته استپیشرفت 28 درصدی شهرک خودرو در اراک

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با شهرک مشاغل آلاینده، بحث واگذاری زمین در طرح کاهش آلایندگی از وظایف دولت بود که به صورت رایگان زمین را در اختیار اصناف قرار دهد که انجام نشده و حتی به واگذاری زمین با پرداخت هزینه هم آمادگی داریم.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با اشاره به میدان تره‌بار اراک گفت: میدان تره‌بار اراک از میادین سطح دو کشور بوده و چندین سال است که بلاتکلیف مانده و متاسفانه قیمت میوه در اراک 30 درصد گران‌تر از سایر شهرها است و باید تلاش کرد تا این میدان را به عنوان مرکز پخش میوه در مرکز کشور ارائه کنیم.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود

احمد محمدی‌راستی گفت: برای تحقق شعار امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردمی" برنامه‌ریزی و تکالیفی را تعیین کرده‌ایم که یکی از برنامه‌های پیش‌رو احداث شهرک صنفی کارگاهی در اراضی خروجی شهر رزن به سمت قزوین به وسعت ۵.۵ هکتار است.

او گفت: جلسات این برنامه با مالکان که عمدتاً خُرد هستند، انجام شده و اگر همت کنیم و حمایت داشته باشیم این شهرک را ایجاد و فعال خواهیم کرد و مشاغل و تولیدی‌های خرد را به این مرکز هدایت می‌کنیم.

محمدی‌راستی با بیان اینکه توافقات لازم انجام شد و در حال تهیه نقشه تفکیکی هستیم و ظرف یک ماه آینده اقدامات اجرایی آن را عملیاتی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان براساس ارتباطات اجتماعی و مشاوره و استعلام‌های انجام شده آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

شهردار رزن در ادامه با اشاره به ماشین‌آلات خریداری شده برای شهرداری رزن گفت: به منظور تکمیل و تجهیز ماشین‌آلات و امکانات لجستیک و خدماتی برای شهرداری رزن در دوره ششم شورا و مدیریت شهری شهرداری تعداد قابل توجهی امکانات و ماشین‌آلات خریداری کردیم که ارزش ریالی فعلی آن افزون بر ۳۵ میلیارد تومان است.

محمدی‌راستی با اشاره به تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی مختلف خریداری شده در دوره ششم شورا برای شهرداری رزن گفت: یک دستگاه لودر سنگین به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه کامیون جفت کمپرسی به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک هپکو ۱۲۰ تن به ارزش سه میلیارد تومان، یک دستگاه غلطک ۸۰ سانت برای آسفالت ۱۷۰ میلیون تومان، یک دستگاه سیمی تریلر هاپردار به ارزش پنج میلیارد تومان، یک دستگاه سواری دنا برای مدیریت به ارزش ۷۶۰ میلیون تومان و یک دستگاه سیستم موبایل دانه‌بندی ماسه به ارزش پنج میلیارد تومان از جمله ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری برای این شهرداری بوده است.

او گفت: دو دستگاه خودرو هشت تن فورس از دیگر ماشین‌آلات خریداری شده بوده که بر روی یکی از دستگاه‌های فوق تجهیزات جاروب به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بر روی دستگاه دیگر سیستم آبیار و جدول و خیابان شور و سم‌پاش و کارواش به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نصب شده است.

شهرداری رزن گفت: در کنار آن تجهیزات کارگاه سنگ‌بری و گیوتین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و امکاناتی، چون سیستم میکسر، بالمیل و بچینگ از دیگر موارد خریداری شده توسط شهرداری این شهر در دوره ششم شورا به منظور خدمات‌رسانی عمرانی بهتر به شهروندان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز