Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:18:58 GMT

همکاری مرزی ایران و عراق مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۲۱۱

همکاری مرزی ایران و عراق مطلوب است

آبادان - ایرنا - کلانتر مرز بصره عراق سطح همکاری‌های امنیتی 2 کشور ایران و عراق را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:مشکل امنیتی در نوار مرزی ایران و عراق وجود ندارد.

سرتیپ مازن محمدحسن یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان اظهار داشت: همکاری مشترک در حد بالا بین دو طرف مرزبانی ایران و عراق برقرار است و مشکلات مرزی با همکاری هم برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گذرهای غیرمجاز مرزی و برخی خطاها که در نوار مرزی رخ می‌دهد در چارچوب تفاهم‌نامه‌های مشترک بین 2 طرف برطرف و تاکنون مشکلی در تامین امنیت مرزی و کشتیرانی بین دو کشور ایجاد نشده است.
سرتیپ مازن محمدحسن گفت: وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک ایران و عراق در جنوب و اروندرود با همکاری مرزبانان دو کشور مطلوب است و مشکلی در تامین امنیت آن وجود ندارد.
کلانتر مرز بصره عراق افزود: ارتباط و تعامل خوبی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق حاکم است و این تعاملات در تقویت تجارت و همکاری‌های متخلف دو کشور تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا هیاتی از مرزبانی جنوب عراق، مرزبانی شلمچه و گمرک شلمچه عراق روز یکشنبه به‌منظور بررسی ورود بدون روادید اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته و شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت هایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
3015/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كنترل مرزي ايران و عراق آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران در وزارت دادگستری دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سانا، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستور کار این نشست است.

روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضائی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 745478

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است