Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:34:42 GMT

توسعه فرهنگی زیر ساخت پیشرفت کشور است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۲۴۱

توسعه فرهنگی زیر ساخت پیشرفت کشور است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه فرهنگی، زیر ساخت و لازمه توسعه و پیشرفت کشور به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا فراهانی یکشنبه شب در جمع فعالان و تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای حل چالشها و رسیدن به تعالی و پیشرفت به ویژه در محیط های دانشگاهی باید گفت و گو، تضارب آرا و اندیشه ها و بیان احساسات را یاد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بخشی از علت رکود و خمودی که اکنون بین دانشجویان مشاهده می شود به حاکمیت و بخشی نیز به دانشجو و دانشگاهیان مربوط می شود.
وی گفت: در گذشته عده ای که صاحب قدرت بودند متوجه شدند دانشگاهها در تحولات اجتماعی نقش بسزایی دارند، لذا به این نتیجه رسیدند که دانشگاه منفعل بهتر از دانشگاه پویا است بنابراین هزینه های فعالیت سیاسی در دانشگاهها را افزایش دادند.
فراهانی با بیان اینکه 2 گروه در حق انقلاب و کشور جفا کردند، افزود: گروهی که صاحبان این انقلاب را مقدس و مبرا از هرگونه خطا و اشتباه می پندارند و گروهی که دستاوردهای انقلاب و تحولات اجتماعی را به ویژه در سال های اخیر طرد و نفی می کنند هر دو در اشتباهند.
وی اظهار داشت: برای دانستن اینکه کجا بودیم و اکنون کجا هستیم، به آنچه داشتیم و داریم باید نگاه منصفانه داشته باشیم.
وی گفت: نگاهی به آمار خط فقر در ایران که به وسیله بانک جهانی منتشر می شود در قبل از انقلاب و اکنون واقعیت های بسیاری را نمایان می سازد و رشد چشمگیر جایگاه ایران در تولید علم و محصولات 'های تک' در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است.
فراهانی افزود: گرچه کاستی ها، ناکامی ها و تبعیض ها هم بسیار است و این امر باعث یاس و نامیدی بین دانشجویان و مردم شده است ولی بدانید هیچکس بهتر از شما دانشجویان نمی تواند این کشور را به توسعه و تعالی برساند.

* احترام و اعتماد دو نیاز اساسی دانشجویان
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: احترام و اعتماد دو نیازی است که امروز دانشجویان بیشتر از هر زمان در جستجوی آن هستند.
دکتر علی اکبر شمسیان افزود: مشکلات و کمبودها و مسائل مالی در سالهای گذشته باعث شده است به دو نیاز احترام و اعتماد آنچنان که شایسته دانشجویان است، توجه نشود.
وی توسعه فرهنگ گفتمان را یکی از ضروریات دانست و اظهار داشت: تضارب آرا و اندیشه ها در دانشگاهها امر طبیعی است و دانشگاهها هم به بسیج و هم به انجمن اسلامی نیاز دارند.
3027 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي توسعه زير ساخت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام خسروپناه: امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین شب از ماه مبارک رمضان و آخرین شب جمعه سال با حضور در سی و ششمین محفل انس بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرا (س) دانشگاه شهید بهشتی به ایراد سخن پرداخت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک حلول ماه رمضان و عرض خداقوت به دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم به تبیین صفات حسنه و نیکو که اسلام بر آن تأکید کرده است پرداخت و گفت: توحید، تقوا، ورع رکن‌های مهمی است ولی در این میان ویژگی امانت داری یک ویژگی مهم است که اسلام به آن تاکید دارد.

حجت الاسلام خسروپناه درخصوص امانتداری گفت: امانتداری در هر کاری درست انجام دادن کار بر حسب خودش است، در پزشکی درست طبابت کردن و در معلمی درست تعلیم دادن است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اینکه امانت‌دار باشیم نباید در کار‌ها دچار روزمرگی شویم و کار را تا جایی که در توان است به نتیجه برسانیم و طبیعتاً امانتدار واقعی بیش از یک امانت را نمی‌تواند بپذیرید.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید امانت‌ها را به صاحبشان بدهید، چون آنها به عدل رفتار می‌کنند، خداوند سبحان بهترین چیزی که سفارش کرده است امانتدار بودن است و امانت را باید به اهلش سپرد. با این حال چطور برخی می‌توانند چند مسئولیت تمام وقت داشته باشند!.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رزمندگان اسلام در آن زمان یک مسئولیت داشتند و در آن مسئولیت امانتدار بودند و همان مسئولیتی را که به آنها سپرده شده بود، نهایت کار وظیفه خود را درست انجام می‌دادند و این درس امانتداری است که ما باید از این رزمندگان بیاموزیم.

وی خاطره‌ای از عملیات بدر تعریف کرد و گفت: رزمندگان تا پای جان دفاع از میهن را مدنظر داشتند و امانت‌دار بودند.

در خاتمه این مراسم نورانی که در مسجد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت استاد خسروپناه اقامه شد و مراسم با اکران قلب‌رقه به کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی سعید پروینی به پایان رسید.

گفتنی است؛ مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و پیرا پزشکان بسیج جامعه پزشکی نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته سیاستی حمایت از تدریس دانشجو مادران نهایی می شود
  • خسروپناه: حلقه تولید دانش تا تجاری‌سازی یکپارچه شود
  • حمله هندو‌های تندرو به دانشجویان مسلمان در هند
  • دانشگاه پیام نور در مباحث فرهنگی حرف زیادی برای گفتن دارد
  • حجت الاسلام خسروپناه: امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است
  • عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف/ از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها
  • تبیین جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها
  • سند توسعه بازی‌های رایانه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی/ سازمان ملل: ایران توسعه یافته‌تر از ۱۱۵ کشور جهان شد
  • کمک ۱۰۰ میلیون تومانی دانشگاه آزاد بردسکن به ازدواج دانشجویی