Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:05:52 GMT

انصارالله یمن : بستن فرودگاه صنعا، جنایت جنگی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۳۳۷

انصارالله یمن : بستن فرودگاه صنعا، جنایت جنگی است

تهران - ایرنا - «محمد عبدالسلام» رئیس هیات انصارالله در مذاکرات صلح سوئد گفت: فرودگاه شهر «عدن» (جنوب) تحت کنترل دولت مستعفی و فراری یمن قرار نخواهد گرفت و بستن فرودگاه صنعا، یک جنایت جنگی توجیه ناپذیر است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، عبدالسلام تصریح کرد: کنترل فرودگاه عدن (جنوب) در اختیار مقام هایی که خود را «دولت قانونی» می نامند، قرار نخواهد گرفت و بستن فرودگاه صنعا (شمال) جنایت جنگی غیرقابل توجیهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات انصارالله یمن در مذاکرات سوئد بار دیگر یادو آور شد: باید توافق اولیه بر سر موضوع «مرحله انتقالی» انجام و طرح‌های اعتماد‌ساز میان طرف های درگیر و جزئیات آن در آینده اجرا شود.
سخنگوی جنبش انصارالله تصریح کرد: با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت دیدار کردیم و در آن دیدار خواستار فشار به طرف مقابل برای ورود جدی به گفت‌وگوی های سیاسی شدیم.
وی ادامه داد: در «چارچوب کلی مذاکرات و اقدامات اعتماد‌ساز» که از سوی سازمان ملل متحد در مذاکرات سوئد، مطرح شده است، اختلافی وجود ندارد.
عضو ارشد جنبش انصارالله همچنین گفت: اگر ائتلاف متجاوز، مذاکرات صلح یمن را به شکست بکشاند، راهی جز مقابله با دشمن برایمان باقی نمی ماند.
رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله در ادامه اظهار داشت که یمن آماده آزاد کردن تمامی اسیران جنگی است و ما خواستار تعیین سرنوشت زندانیان یمنی هستیم که در زندان‌های امارات و عربستان هستند.
عبدالسلام با بیان این که دست زدن به جنایت خوی ائتلاف متجاوز است که با هدف به شکست کشاندن مذاکرات و تلاش های سازمان ملل متحد انجا می شود، گفت: هیات ملی مذاکره کننده با وجود تداوم تشدید حملات دشمن در مناطق مختلف کشور ، با جدیت در مذاکرات حضور دارد.
عبدالسلام باردیگر تصریح کرد که جنگ در یمن تنها میان طرف های یمنی جریان ندارد، بلکه کشورهای خارجی وجود دارند که تلاش می کنند که خواسته های خود را محقق کنند.
پیش از این نیز، «عبدالقادر المرتضی» مسوول پرونده اسیران هیات مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح یمن در سوئد گفت: هیات دولت مستعفی یمن (هیات ریاض) خواستار به تعویق افتادن تبادل فهرست اسرا به روز دوشنبه شد.
چهارمین دور از مذاکرات صلح یمن از روز پنجشنبه با حضور طرف های یمنی به همراه «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد به مدت یک هفته آغاز شد.
این دور از مذاکرات که قرار بود، ششم سپتامبر (15 شهریورماه) در ژنو سوئیس برگزار شود، با کارشکنی سعودی و امارات به تعویق افتاد.
دور نخست و دوم این مذاکرات سال 2015 (94) به ترتیب در شهرهای ژنو و بیل سوئیس و دور سوم آن سال 2016 (95) به مدت سه ماه در کویت برگزار شد که آن هم با کارشکنی کشورهای ائتلاف از جمله عربستان و امارات کار به جایی نبرد.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن مذاكرات صلح انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات آمریکا و انگلیس به تعز یمن

آمریکا و انگلیس صبح امروز (دوشنبه) حملاتی را علیه استان تعز در جنوب غرب یمن انجام دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن اعلام کرد آمریکا و انگلیس صبح امروز (دوشنبه) استان تعز در جنوب غرب یمن را هدف قرار دادند.

این شبکه به تلفات مادی یا جانی در این حمله اشاره‌ای نکرد و بیانیه رسمی نیز از سوی انصارالله یمن در این باره صادر نشده است.

طبق تصاویر و ویدیوهایی که ساکنان این استان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند این حملات مناطق نزدیک به دریای سرخ را هدف قرار داد.

همزمان با جنگ غزه ارتش یمن با موشک و پهپاد کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ از ماه نوامبر هدف قرار داده است.

به دنبال این حملات آمریکا و انگلیس نیز حملاتی را علیه ارتش یمن انجام داده‌اند. انصارالله یمن ژانویه اعلام کرد کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی جزو اهداف نظامی این جنبش هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • فیلم/ بستن پل سانفرانسیسکو در اعتراض به حمایت اسرائیل
  • تخریب ۱۵۵ مرکزدرمانی و۳۰۲۴جنایت جنگی ازآغاز تجاوزاسرائیل به غزه
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • شکست نوشاد عالمیان مقابل نفر ۱۷ جهان
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز در یمن
  • حملات آمریکا و انگلیس به تعز یمن
  • سخنگوی انصارالله: حملات ایران به اهداف اسرائیل، انتقام درستی است
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم