Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت در خصوص عمل موفقیت آمیز خارج کردن توده بزرگ ۵ کیلویی از شکم بیمار جوان گفت : بیمار خانم ۲۰ ساله با علائم درد شکم از روز شنبه مورخه ۹۷/۰۹/۱۷ با احتمال آپاندیسیت به اورژانس بیمارستان مراجعه و پس از مشاوره و معاینات صورت گرفته شده و همچنین انجام و بررسی گزارش سی تی اسکن و سونوگرافی توده بزرگ در ابعاد ۲۰×۳۰ سانتی متر مشاهده شد که از منشاء تخمدان راست بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده ، بلافاصله بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پیمان مشاری در ادامه افزود : پس از یک ساعت عمل جراحی با حضور جراح عمومی ، متخصص زنان و زایمان ، بیهوشی و کادر اتاق عمل ، توده به صورت کامل و بدون پارگی از شکم بیمار خارج و پس از انجام ریکاوری با حال عمومی خوب به بخش جراحی زنان انتقال و تحت نظر می باشد.

وی عنوان کرد : حضور به موقع بیمار با توجه به عدم مراجعه به پزشک در طول سه ماه بزرگ شدن شکم ، می توانست در حفظ تخمدان و همچنین جلوگیری از پیشرفت بیماری تاثیر بسزایی داشته باشد.

توده از منشاء سلولهای سطحی تخمدان بوده و یک طیف وسیع از کاملا خوش خیم تا بد خیم را شامل میشود.

انتهای پیام/

خارج کردن یک توده از شکم زن سردشتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با سرطان سینه در بانوان اظهار کرد: سرطان سینه جز شایع‌ترین سرطان‌‌ها در بانوان بوده که وابسته به سن است. هرچه میزان سن افزایش می‌یابد، احتمال ابتلا نیزبیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر به دلیل علت‌های ناشناخته مانند آلودگی‌های غذایی و استرس‌های محیطی، سن ابتلا به این بیماری به صورت چشمگیری کاهش یافته و امروزه سرطان‌های پیشرفته پستان را در جوان‌ترها می‌بینیم؛ اما به صورت کلی هرچه سن بیشتر می‌شود شیوع سرطان پستان نیز افزایش می‌یابد.

جراح زنان و زایمان افزود: سرطان سینه در ابتدا از یک سلول سرطانی در سینه ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرطان پستان زمانی ایجاد می‌شود که یک سلول در سینه از حالت عادی خود خارج و تبدیل به سلول سرطانی شود. این سلول سرطانی شروع به تکثیر کرده تا زمانی که یک توده ایجاد کند. برای اینکه یک سلول سرطانی تبدیل به یک توده یک سانتی شود حدود پنج سال زمان نیاز دارد؛ اما بعد از آن برای بزرگ‌تر شدن و رسیدن به دو سانت، نیاز به زمان خاصی ندارد و این اتفاق بسیار سریع رخ می‌دهد.

حاتمی زاده با اشاره به اینکه سلول‌های سرطان سینه از یکدیگر جدا هستند مطرح کرد: این سلول‌ها به دلیل باز بودن از یک دیگر نیازی به سایز، اندازه و زمان خاصی برای پخش شدن در سینه و نقاط دیگر بدن ندارند و حتی یک سلول بسیار کوچک هم می‌تواند پخش شود و درآینده موجب عود بیماری شود.

راهی برای پیشگیری از سرطان پستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مهم است بیان کرد: در خانم‌هایی که سینه کوچک دارند، توده حداقل باید یک سانت شده باشد تا با لمس کردن تشخیص داده شود این درحالیست که در خانم‌هایی با سینه‌های بزرگ‌ترممکن است در آزمایشات هم توده اصلا دیده نشود و نیاز به سایز بزرگ‌ترآن باشد؛ بنابراین با توجه به این موضوع که راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد مهم‌ترین کار تشخیص زودهنگام است. این تشخیص کمک می‌کند تا پزشک قبل از گستردگی و پخش این بیماری آن را مهار کند.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: معمولا عوامل سرطان سینه توسط خود فرد تشخیص داده می‌شود. باید هر فرد از سن ۱۸ سالگی به صورت مرتب، ماهانه و پس از اتمام دوره عادت ماهانه،  خود را معاینه کند. خانم باید با کف انگشتان دستش در حالیکه دراز کشیده است سینه را به صورت چرخشی لمس کند تا اگر توده‌ای غیر طبیعی احساس شد سریع به پزشک مراجعه کند. بر خلاف تصورات مردم، بیشتر توده‌های بدخیم درد ندارند بنابراین اکثرخانم‌ها با لمس متوجه توده‌ جدید می‌شوند.

تفاوت توده خوش‌خیم و بدخیم

حاتمی‌زاده بیان کرد: به صورت طبیعی یکسری توده‌ خوش‌خیم که مانند دانه‌های تسبیح هستند در سینه وجود دارند. این توده‌ها‌ی خوش‌خیم که در همه نقاط پستان پخش و به هورمون‌های سینه نیز وابسته‌اند. توده‌های خوش خیم اکثرا حاشیه منظم، متحرک و صاف هستند درحالی که توده‌های بدخیم به یکدیگراتصال داشته، نمی‌توان حدودی برایشان تعیین کرد و حاشیه نامنظم دارند. معمولاً درصد کمی از توده‌های سرطانی  درد ایجاد می‌کنند و اکثر توده‌های دردناک جز توده‌های خوش‌خیم هستند. اما در حالت کلی اگر خانمی با توده‌ای در سینه خود مواجه شد باید به پزشک مراجعه و مورد بررسی قرار گیرد.

اشعه ماموگرافی سرطان‌زا نیست

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بانوان ماهانه معاینات لازم را در منزل انجام دهند. هر ۶ ماه یا یکسال یکبارتوسط پزشک معاینه و از سن ۴۰ تا ۵۵ سالگی، هرسال ماموگرافی انجام دهند. معمولا برای تشخیص بهتر، سینه میان دو صفحه تلقی شفاف قرار می‌گیرد که بااین کار شاید در حد چند ثانیه احساس فشار ایجاد شود و این چیزی نیست که درد غیر طبیعی و غیرقابل تحمل باشد. نباید این درد دلیلی برای معاینه نشدن باشد. لازم به ذکر است که برخلاف تصورات بانوان، اشعه ماموگرافی خطرناک و سرطان‌زا نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم