Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@19:32:24 GMT

رشد ۳۱ درصدی پرونده‎های پلیس فتا گلستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۳۸۶

رشد ۳۱ درصدی پرونده‎های پلیس فتا گلستان

صاحبکاران گفت: در هشت ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ شاهد افزایش ۳۱ درصدی جرائم فضای مجازی هستیم و در بین این جرائم برداشت غیرمجاز ۳۵۱ درصدی رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، وحید صاحبکاران، شامگاه امروز(یکشنبه 18 آذر) در نشست صمیمی فرمانداری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: اصحاب رسانه در استان همگام و همکار ما بودند و در سنوات مختلف در برقراری امنیت کمک‌کار نیروی انتظامی استان به شمار می‎رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: رسانه‎ها به‌عنوان یک بازو برای برقراری امنیت عمل کردند و  احساس امنیت را به جامعه با فعالیت خود تزریق می‎کنند.

 

صاحبکاران ادامه داد: در طول هشت ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶شاهد افزایش 31 درصدی جرائم فضای مجازی هستیم و در بین این جرائم برداشت غیرمجاز ۳۵۱ درصدی رشد داشته است.

 

وی یادآور شد: بررسی‎ها نشان می‎دهد یکی از دلایل اصلی که در پرونده‎های کلاهبرداری و هتک حیثیت روبه‎رو می‎شویم به دام افتادن افرادی است که نسبت به آگاهی  در مسائل فنی و مسائل پیشگیرانه اطلاعات چندانی نداشتند.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: اگر مردم آگاه‌تر شوند میزان جرائم اینترنتی کاهش پیدا می‌کند و باید به این نکته توجه داشت که تعداد زیادی از جرائم اینترنتی با همکاری دستگاه قضایی کشف‌شده ولی این افزایش جرائم احساس امنیت را در جامعه کاهش می‎دهد.

 

صاحبکاران ادامه داد: برای آگاهی بخشی 35 هزار نفر ساعت کلاس برگزار کردیم و از ظرفیت فعالان فضای مجازی استفاده کردیم و درخواست داریم فعالان فضای مجازی همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد استان بوشهر خراسان جنوبي شیراز حسن روحانی روحانی استان سمنان جامعه جرائم اینترنتی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«افعی تهران» ماجرای قاتلی را تعریف می‌کند که مقتولین خود را مسموم می‌کند و از همین رو به افعی معروف است. نکته جالب، اما در مورد این قاتل این است که تمام مقتولین او، افرادی هستند که سابقه کودک‌آزاری دارند.

منبع: برترین‌ها

tags # سریال افعی تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • زبان طنز نیشدار است
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • قوه قضاییه: اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی درباره نیکا شاکرمی