Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:34:59 GMT

اولین رویداد هم اندیشی بیمه سلامت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۶۸۷

اولین رویداد هم اندیشی بیمه سلامت آغاز شد

ایلام - ایرنا - مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به آغاز نخستین رویداد ملی هم اندیشی رقابت ایده های نو در عرصه سلامت گفت: رویداد هم اندیشی بستری برای ظهور ایده های نو و حمایت از نوآوری در عرصه بیمه سلامت است.

به گزارش ایرنا، نورالدین رحیمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی سلامت فعالان رسانه ای ایلام اظهار داشت: دراین رویداد ابتدا مشکلات موجود درعرصه خدمات بیمه سلامت از واحدهای تخصصی احصا و با همفکری خبرگان تبدیل به مساله یا مساله‌های شفاف و قابل اندازه‌گیری و ارزیابی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پوشش بیمه ای، قوانین، مقررات و فرایندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه از دیگر محورهای این هم اندیشی است.
رحیمی یادآور شد: سامانه 1666 برای رسیدگی به سوالات، انتقادات، پیشنهادات و مشکلات در حوزه بیمه راه اندازی شده همچنین بصورت ماهانه مسئولان این سازمان در ارتباط مستقیم با مردم پاسخگوی سوالات و مشکلات آنان هستند.
رحیمی یکی از چالش های این سازمان را رکود و روزمره گی عنوان کرد و افزود: این رکود سبب ایجاد مشکلاتی شده و در این برهه از زمان بدلیل تحریم ها و مشکلات ناشی از آن باید در راستای نوآوری و خلاقیت جهت خروج از این موقعیت چاره اندیشی کرد.
وی یادآور شد: 6 محور این رویداد شامل آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه ای، قوانین، مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت هستند.
مدیر کل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: در تلاش هستیم با ایجاد نوآوری در حوزه بیمه سلامت با نظرات و ایده های نخبگان و کارشناسان ایده های مناسب و برتر را شناسایی و جذب سپس به خلاقیت تبدیل کرده و از چارچوب بیمه خارج و بدنبال بهره وری از بیمه باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این رویداد بتوان شناخت خوبی از مشکلات حوزه سلامت پیدا کرده و راهکارهای مناسبی برای رفع آنها با بهره گیری از ظرفیت نخبگان ارائه شود.
رحیمی تصریح کرد: علاقمندان و فعالان حوزه سلامت برای ثبت نام و دریافت جزییات این طرح به وب سایت این رویداد به آدرس www.shareidea.ihio.gov.ir مراجعه کنند.
وی ادامه داد: زمان ثبت نام در این رویداد از 15 آذر تا 15 دی ماه است و پس از آن شرکت کنندگان به مدت 2 هفته فرصت دارند از ایده و طرح خود دفاع کنند.
وی همچنین در خصوص بدهی های این سازمان به مراکز طرف قرارداد گفت: 70 درصد بدهی های مراکز دولتی طرف قرار داد با این سازمان پرداخت شده و بدهی های بخش خصوصی نیز تا تیرماه تسویه شده اند.
بیش از 345 هزار نفر از جمعیت استان 580هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 22 هزار 735 نفر بیمه شدگان صندوق اول یعنی عشایر وروستاییان، 38 هزار و 792 نفر بیمه شدگان همگانی، 63 هزار و 790 نفر بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت، 106 هزار نفر صندوق بیمه ایرانیان و 21 هزار و 426 نفر نیز بیمه شدگان صندوق سایر اقشار هستند.
7180/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت ايلام فعالان رسانه اي هم انديشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری زاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تلاش از جهادگران این عرصه، خاطرنشان کرد: در طی شش ماه گذشته توانستیم اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت استان جذب کنیم که نتیجه آن ورود تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان است و امیدواریم در آینده نزدیک این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف سلامت در استان، افزود: پویش ملی سلامت جهت سنجش فشار و قندخون با پوشش ۹۲ درصدی افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش استفاده از نمک و همچنین افزایش استفاده از شیر و فرآورده‌های آن در سفره مردم، پویش استانی سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته ملی سلامت، پویش خداپسندانه نذر خون و پویش نسخه حضور و دعوت از کادر بهداشت و درمان استان به حضور حداکثری در انتخابات سال گذشته از مهمترین این پویش‌ها هستند.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزیر بهداشت و استاندار ایلام ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز این بیمارستان اختصاص یافت.

حیدری‌زاده ادامه داد: اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال نیز با حضور متخصصین موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی ایلام افتتاح شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم عزیز استان قرار گرفته است و همه روزه به ویزیت، جراحی و درمان افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

کد خبر 6086569

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • برگزاری بزرگترین رویداد نمایشگاهی سلامت اجتماعی شهر تهران
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است