Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز -ايرنا- يک فعال سياسي کشور گفت: به متن آوردن صداهاي حاشيه اي و کمک به فرو دستان از قانون هاي مهم سياست‌ورزي در عصر کنوني است.

به گزارش ايرنا عليرضا خوشبخت روز يکشنبه در همايش اصالت جنبش دانشجويي در محل دانشکده دامپزشکي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت : از مهمترين الزامات سياست‌ورزي در عصر تاريکي ،شجاعت ، صبر و اميد در معناي عملي و نظري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در دوره اي که اميدها به سياست ورزي کم مي شود، هزينه هاي سياست‌ورزي بالا مي رود و اين تاريکي و ظلمت موجود به دليل نقد نکردن برخي از روش ها و مرور دوباره راه هاي اشتباه طي شده است.
اين فعال سياسي ادامه داد : يکي از الزامات براي عبور از اين تاريکي ، شجاعت است ؛ اکنون به شجاعت در‌عرصه هاي نظري و عملي نياز داريم.
وي تصريح کرد : نقش نهاد دانشگاهي و جريان هاي دانشگاهي در‌ دوره تاريکي برجسته است و نبايد از آن غافل شد .
خوشبخت بيان کرد : ديگر الزام سياست ورزي در عصر تاريکي ، صبر است؛ بايد از شکست هاي کوتاه مدت فاصله گرفت و به هر رويدادي در افق درازمدت نگاه کنيم.
وي تصريح کرد : در اين شرايط بايد همه مسايل را به شکل تکه هايي از پازل بدانيم و با بحث و گفت و گو به آن ها بپردازيم.
اين فعال سياسي در ادامه گفت: دوره تاريکي دوره عدم صبوري نيست چرا که در اين صورت به انفعال منجر مي شود؛ هر‌کنش گر سياسي به اميد، شجاعت و صبوري نياز دارد.
وي گفت: بخش دوم صحبت ها به آداب مورد نياز سياست ورزي باز مي گردد ؛ اولين آمين و آداب مهم سياست‌ورزي در اين دوران اصالت، تشکيلات دانشگاهي است.
وي گفت: آموختن روابط تشکيلاتي از الزامات مهم است ؛ تشکيلات ابزاري است که به ما کمک مي کند تجربه اندوخته در اين دوران را براي تغييرات آينده به بهترين شکل استفاده کنيم .
وي افزود: تشکيل انجمن هاي دانشجويي دستاورد بزرگي است که نبايد از آن غافل شد ؛البته نبايد تنها به اين تشکل ها بسنده کرد چرا که در برابر بي اعتنايي دولت و زورگويي و باج خواهي دشمنان در خارج از مرزها بايد تشکل هاي ديگري نيز شکل بگيرد.
وي گفت: در چنين دوره اي نوعي برگشت به ابزارهاي کلاسيک سياست‌ورزي جنگي، ضروري است ؛ بحث و گفت و گو و تحليل جنگي موضوعاتي است که اصلاح طلبان نيز در آن دچار ضعف شده و ديگر خبري از استراتژيک هاي احزاب نيست.
خوشبخت گفت: در حال حاضر توليد تحليل جمعي را فراموش کرده ايم در حالي که خواندن و عميق شدن در آثار و بحث و گفت و گو با سياست‌ورزي امر ضروري است .
اين فعال سياسي گفت: شايد در نگاه اول تهي از هيجان و ديربازده باشد اما انباشت آن ها يکي از الزامات براي خروج از دوران تاريکي است .
وي گفت: اکنون اصلاح طلبي نيازمند نو آوري است چرا که اگر همين روند ادامه پيدا کند ممکن است مانند خيلي از جريان ها کمرنگ شود؛ در مجموعه سياست‌ورزي اصلاح طلبي ديگر صداها مانند گذشته شنيده نمي شود .
وي تصريح کرد: از رسالت هاي اصلي جريان هاي سياسي نه تنها انتقاد بلکه حل معضلات جامعه است؛ نهاد هاي دانشگاهي در اين ميان نقش برجسته اي داشته و مي توانند راه حل مشکلات را از مسئولان بخواهند .
همچنين ابراهيم اسکافي يکي ديگر از فعالان سياسي کشور در اين همايش گفت : تفسير هاي زيادي در خصوص 16 آذر مطرح است ؛ در اين روز جمعي از دانشجويان در اعتراض به حضور رييس جمهور آمريکا ، استبداد داخلي و مداخله خارجي در ‌امور ايران بپا خواستند و جان خود را از دست دادند اما نکته مهم اين رويداد بزرگ ،تنوع دانشجويان در اين کنش سياسي بود که مي تواند براي دانشجويان کنوني يک الگو باشد.
وي افزود: اين دانشجويان براي دفاع از استقلال کشور کنش جمعي را شکل داده بودند و از سه گرايش متفاوت بودند.
اين فعال سياسي گفت: دانشجويان بايد با وجود گرايش هاي مختلف، در بعضي از اصول مهم استقلال ايران و دموکراسي در کنار هم قرار گيرند.
وي ادامه داد: اکنون انگيزه اي که براي آن کنش اعتراضي بود ديگر وجود خارجي ندارد چرا که دولت کودتا با انقلاب از بين رفته و مناسبات ايران و آمريکا تغيير کرده و آنچه مي ماند نوع کنش است که درس بزرگي است.
وي در خصوص هدف از تشکيل نهاد دانشگاهي در ايران اظهار داشت: اين نهاد همواره در نظام هاي سياسي دولت ها مورد سوء زن بوده هست.
7152/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

 

.

 

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالیحزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟