Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@17:11:12 GMT

معاملات نیمایی به ۱۱ میلیارد یورو رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۶۸۸۹

براساس اعلام بانک مرکزی، هر یورو امروز در سامانه نیما به ۹۵۳۴ تومان رسید که نسبت به پنجشنبه با افزایش روبه‌رو بوده است.

براساس این گزارش، مجموع معاملات در سامانه نیما از نیمه مرداد تاکنون در آستانه ۱۱ میلیارد یورو قرار گرفت و امروز به ۱۰ میلیارد و ۹۱۹ میلیون یورو رسید.

با اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در همین مدت یعنی از نیمه مرداد تاکنون به پنج میلیارد و ۷۸۹ میلیون یورو و در مقابل مجموعه تأمین ارز برای واردات در مدت مذکور به پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون یورو رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز مجموع فروش ارز حاصل از صادرات ۳۲ میلیون یورو و مجموع تامین ارز از این سامانه برای واردات ۲۲ میلیون یورو بوده است.

دولت با تغییر سیاست‌های ارزی خود از فروردین سال‌جاری تصمیم گرفت برنامه‌ای را اجرایی سازد که براساس آن صادرکنندگان و واردکنندگان بتوانند ارز موردنیاز و صادرات خود را در بازار ثانویه معامله کنند.

با اجرای این سیاست‌ها، به تدریج میزان ورود ارز به این سامانه افزایش یافت، اما معافیت‌هایی برای برخی صادرکنندگان در نظر گرفته شده بود که باعث شد به اندازه انتظار ارز به این سامانه وارد نشود.

در همین راستا، از نیمه مرداد دولت تصمیم گرفت تا با لغو معافیت‌ها، همه صادرکنندگان ارزی را وارد این سامانه کند تا علاوه بر تأمین ارز موردنیاز برای واردکنندگان، ورود ارز به این سامانه را نیز افزایش دهد.

با این‌حال هنوز، انتظار می‌رود که با توجه به میزان صادرات قطعی اعلام‌شده توسط گمرک، باز هم حجم ورود ارز به این سامانه افزایش پیدا کند؛ در واقع انتظار از این سامانه بیشتر از این ارقامی است که تاکنون وارد شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یورو ارز واردات دولت افزایش قیمت بانک مرکزی گمرک واردات یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳