Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد - ايرنا - استاندار چهارمحال و بختياري ، خواستار پاسخگويي مسوولاني که مجوز ساخت و ساز غير مجاز در مسير مسيل رودخانه لردگان را صادر کردند ، شد و گفت: اين افراد بايد در برابر قانون نسبت به اين ساخت و سازها پاسخگو باشند.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي يکشنبه شب در نشست ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري با محوريت سيلاب اخير لردگان که با حضور معاون وزير کشور و رئيس سازمان مديريت بحران در فرماندار برگزار شد، افزود: با عاملان ساخت و ساز غير قانوني و مسوولاني که در اين زمينه کوتاهي کرده اند، برخورد قانوني مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان که در اين نشست حضور داشت، درخواست کرد در اين زمينه به عنوان مدعي العموم ورود پيدا کند تا مسوولاني که در اين زمينه فعاليت داشته اند پاسخگوي قانون باشند.
استاندار چهارمحال و بختياري يکي از دلايل بروز حوادث طبيعي در اين شهرستان را گستردگي محدوده جغرافي لردگان عنوان کرد و گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزي و حوزه راه ها در سيلاب اخير در اين شهرستان بالا بوده است.
عباسي ، از رئيس سازمان مديريت بحران چهارمحال و بختياري درخواست کرد ؛ نگاه ويژه اي براي جبران خسارات زيربنايي و کشاورزي لردگان در سيلاب اخير داشته باشد و وام هاي بلاعوض يا تسهيلات کم بهره را براي آسيب ديدگان اين سيلاب اختصاص دهد.
وي بروز خشکسالي را يکي ديگر از مشکلات اين استان از جمله لردگان عنوان کرد و گفت: خشکسالي هاي اخير بخش عمده اي از آب شرب و کشاورزي اين شهرستان و استان را تحت تاثير قرار داده است.
مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري نيز گفت: دوره خشکسالي در اين استان به 11 سال رسيده است و بخشي زيادي از منابع آبي نيز تحت تاثير خشکسالي قرار گرفته است.
شاهرخ پارسا در اين نشست افزود : ميزان بارندگي هاي اخير در استان 205ميليمتر رسيده است که اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته تنها 25ميليمتر بود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري نيز ميزان خسارت سيلاب در هفته نخست آذرماه به اين استان را 20ميليارد ريال عنوان کرد.
قدرت الله بيگلري افزود : تاسيسات فاضلاب لردگان در سيلاب اخير دچار خسارت شد ، ولي با اين حال بخشي از سيلاب را هدايت کرد.
تورج احمدپور ، مديرعامل آب و فاضلاب روستايي ميزان خسارت ناشي از سيلاب اخير به تاسيسات آبي اين استان را 36 ميليارد ريال عنوان کرد.
حميدرضا براتي مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري نيز گفت : در زلزله اخير استان 5 واحد آموزشي استان آسيب ديد و 20 واحد آموزشي استان با اعتباري افزون بر 200ميليارد ريال نيازمند نوسازي و بازسازي است.
سعيد جريده اصل، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان نيز گفت: با ساخت و سازهاي غير قانوني در اين شهر برخورد خواهد شد و در خصوص ارائه خدمات به اين ساخت و سازها مسوولان بايد پاسخگو باشند.
سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده نيروي انتظامي چهارمحال و بختياري نيز گفت: يک چهارم جمعيت استان در شهرستان لردگان قرار دارد و يکي از محورهاي اصلي مواصلاتي اين استان است و محورهاي مواصلاتي اين استان نيازمند توجه و اعتبار لازم است.
احمد جمشيدي مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي چهارمحال و بختياري نيز ميزان خسارت بارندگي اخير به بخش راه ها و جاده هاي استان را 120ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: از اين ميزان 94ميليارد ريال خسارت در شهرستان لردگان بوده است.
رئيس سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: در بارش هاي اخير 2 هزار و 500 کيلومتر از مجموع 14 هزار کيلومتر کانال کشاورزي در استان تخريب و بيش از 25 ميليارد ريال خسارت وارد شده است.
ذبيح الله غريب افزود: در بارش هاي اخير 45 ميليارد ريال خسارت به اراضي کشاورزي استان وارد شده که بيش از يکهزار و 400 هکتار اراضي زراعي استان بين 10 تا 20 درصد خسارت ديده است.
وي گفت: در اين بارش ها 3 ميليارد و 870 ميليون ريال خسارت به 6 هکتار باغات سيب استان وارد شد.
غريب، از تخريب 2 واحد پرورش ماهي و تلف شدن 90 تن ماهي در بارش هاي اخير در شهرستان هاي مختلف خبر داد و گفت: 18 ميليارد ريال در حوزه شيلات خسارت وارد شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال وبختياري با اشاره به بارش باران، برف و وقوع سيل و کولاک در مناطق مختلف استان تصريح کرد: امدادگران اين جمعيت به بيش از 630 حادثه ديده امداد رساني کردند.
سيد احمد مرتضوي فر افزود: اين امداد رساني به بيش از 130 خانواده عشاير، حادثه ديدگان وقوع سيل و آبگرفتگي منازل و همچنين در راه ماندگان ارائه شد.
به گفته وي، در اين مدت امدادرساني به 493 نفر که براثر سيل خسارت ديدند، ارائه شد.
مرتضوي فر افزود: در سيل شهرستان لردگان به 15 حادثه ديده خدمات رساني و 700 نفر اسکان داده شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري گفت: حوادث و ماموريت هاي اين جمعيت نسبت به سال گذشته 220 درصد رشد داشته است و اين استان نيازمند حمايت بيشتر در بخش تجهيزات امدادي است.
فرماندار شهرستان لردگان نيز گفت: با تخريب سيل بند شرق لردگان که از 30 سال گذشته به منظور جمع آوري آب باران و آب کوههاي بالادستي از جمله ارتفاعات کلار احداث شده بود، بيش از 50 واحد مسکوني و 5 واحد تجاري دچار آبگرفتگي شده است.
برهان حسين پور آقايي افزود: اين سيل بند در چند سال گذشته با دست اندازي تعدادي از افراد به منظور ساخت و ساز تخريب شده بود.
وي افزود: در بارش هاي اخير بيش از 120 ميليمتر باران در شهرستان آمد که نسبت به ميانگين بارش کوتاه مدت 35 درصد بوده است.
امام جمعه لردگان نيز گفت: اين شهرستان از امکانات اوليه نيز برخوردار نيست و سيلاب اخير نشان داد که امکانات موجود و زيرساختي لردگان ناچيز است.
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد افزود : اين شهرستان 300 روستا دارد و بخش عمده اي از روستاها و شهرهاي لردگان با کمبود جدي آب شرب و آب کشاورزي روبرو هستند.
به گزارش ايرنا، در اين نشست اسماعيل نجار معاون وزير کشور و رئيس سازمان ستاد مديريت بحران در خصوص پيگيري مساله خسارت لردگان و نحوه پرداخت تسهيلات به خسارت ديدگان دستور بررسي دقيق و کارشناسي را صادر کرد.
شهرستان لردگان در فاصله 160 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد.
2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مرکز نجوم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بروجن ضروری است.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت اولین آسمان نمای دیجیتال چهارمحال و بختیاری

کرمی فرماندار بروجن افزود: یک میلیارد ریال از محل اعتبار به غیر از اعتبارات تملک دارای سرمایه برای ساخت نخستین مرکز آسمان نمای دیجیتال در شهر بروجن اختصاص می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی