Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست پرسش و پاسخ دانشجویی عصر امروز با حضور حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه مردم باید همه چیز را به طور شفاف بدانند اظهار داشت: به عنوان مثال مردم باید بدانند که بنده چه موقع به مجلس می‌آیم و می‌روم، به کدام لایحه و قانون رأی می‌دهم و یا نمی‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی دلیگانی افزود: نخستین اشتباهی که در حوزه اقتصاد رخ داد این بود که قبل از تحریم‌های اخیر ۲۳ هزار میلیارد دلار این کشور توسط بانک مرکزی تحت عنوان یک بسته ارزی به حراج گذاشته شد.

وی با بیان اینکه خدمات مجانی ارزی برای سفر به خارج از کشور در این دوره اتفاق افتاد و در هیچ دوره‌ای چنین چیزی مسبوق به سابقه نبود گفت: این سیاست‌های اخیر دولت فاصله غنی و فقرا را زیاد کرد و توزیع ارز به این صورت سبب شد که ارزش پول کشور کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی یک شبه چندین میلیارد به جیب زدند، عنوان کرد: گزارش‌های رسمی کشور حاکی از این است که در سال ۹۲ کل نقدینگی کشور ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بود، اما الان سه برابر آن میزان شده است.

حاجی دلیگانی گفت: سود‌هایی که روی معاملات می‌کشند سبب افزایش نقدینگی می‌شود، این در حالی است که یک درصد این نقدینگی در اختیار مردم است.

وی بیان کرد: واردات بی‌رویه از خارج سبب شده که واحد‌های تولیدی تولیدات خود را کاهش دهند و نتجیه آن بیکار شدن کارگران و مهندسین و تعطیلی برخی واحد‌های تولیدی شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حاضر مردم واقعا دچار مشکل هستند، گفت: کارمندان حقوقشان افزایش پیدا نکرده است، از طرفی بازنشستگان حقوق ثابتی دارند و قدرت خرید پایین آمده و با این شرایط زندگی کردن سخت است.

حاجی دلیگانی ابراز کرد: در این شرایط اقشار کم درآمد و مختلف جامعه از جمله کشاورزان، کسبه و کارگران و حتی کارمندان ساده در تأمین معیشت زندگی خود با مشکل روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه عدم برنامه‌ریزی و نبود اقدام به موقع مشکلات اقتصادی را بر جامعه حاکم کرده است، گفت: همین مسائل سبب شد تا وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را استیضاح و برکنار کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رمز رفع همه مشکلات شفافیت است، گفت: باید نهضت شفافیت در جامعه ما ایجاد شود یعنی میزان حضور و غیاب نماینده در مجلس مشخص باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه هر دانشجویی که دلش برای این نظام می‌سوزد و هر دانشجویی که آرمان این کشور را قبول دارد باید بداند در این کشور چه می‌گذرد، افزود: ما دچار خود تحریمی هستیم، در حالی که یک در صد خاک دنیا را داریم، اما هفت درصد منابع دنیا زیر پای ما است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم جزئی از ایران است و اینجا هم باید مانند سایر نقاط کشور پیشرفت داشته باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه سعی کردم در مجلس از حقوق همه ملتم دفاع کنم، ادامه داد: تلاش کردیم همه نقاط مختلف کشورمان پیشرفت داشته باشیم و اگر نقطه مخالفش را اطلاع دارید بیان کنید.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم با نفوذ مقابله کرده و ذره‌ای کوتاهی نکردیم و نخواهیم کرد، عنوان کرد: بچه کهگیلویه و بویراحمد با بچه‌ای که در تهران زندگی می‌کند هیچ فرقی ندارد، همه باید از یارانه‌های پنهان استفاده کنند چرا فقط بچه‌های تهران از این یارانه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب و اصل نظام نیاز به حمایت و عدالت‌محوری دارد، گفت: اگر اقتصاد مردم را درست کنیم مردم به سمت اولویت‌ها حرکت می‌کنند بنابراین هر کس نمی‌تواند کاری برای این نظام و مردم انجام دهد کنار برود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر شفاف‌سازی بود ما این مشکلات را نداشتیم، افزود: باید نهضت شفافیت را اجرا کنیم تا مردم آن‌هایی که کار بلد هستند و آن‌هایی که کار بلد نیستند را بشناسند و بدانند به چه کسی رأی بدهند و یا ندهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس شورای اسلامی دانشگاه آزاد شورای اسلامی لایحه قانون اقتصاد دلار بانک مرکزی دولت ارز پول برنامه و بودجه مجلس شورای نقدینگی واردات حقوق درآمد جامعه مشکلات اقتصادی استیضاح مشکلات خاک استان کهگیلویه و بویراحمد ایران کهگیلویه و بویراحمد انقلاب ایران دولت لایحه مجلس شورای اسلامی نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم