Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@01:10:10 GMT

برگزاری رزمایش بزرگ هوایی هند و روسیه

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۰۵۶

برگزاری رزمایش بزرگ هوایی هند و روسیه

وزارت دفاع هند در حالی از برگزاری رزمایش ۱۲ روزه با نیروی هوایی روسیه خبر داد که قرار است خلبانان روسی در این تمرین نظامی از امکانات نیروی هوایی هند بهره ببرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نیروی هوایی هند و روسیه قصد دارند از فردا (دوشنبه) رزمایشی 12 روزه  به نام «اوی ایندیرا» را در شهر «جوداپور» به هدف افزایش هماهنگی عملیاتی برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزنامه «تایمز ایندیا» عصر یکشنبه به نقل از یک مقام نیروی هوایی هند نوشت که روسیه در این رزمایش منحصر به فرد از امکانات نیروی هوایی هند استفاده می‌کند.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «خلبانان نیروی هوا_فضای روسیه همراه با همتایان هندی خود در این رزمایش شرکت می‌کنند.»

به نوشته این روزنامه، روسیه از شرکای مهم هند در بخش دفاعی است و مشارکت بین این دو کشور به طور پیوسته در حال رشد است. روسیه و هند در اکتبر (آذر) گذشته برای نخستین بار نیز رزمایش بزرگ 10 روزه‌ای را با شرکت نیروی زمینی، دریایی و هوایی خود جهت افزایش همکاری‌های نظامی برگزار کردند.

این رزمایش که «ایندیرا» نام داشت در روسیه و با تمرکز بر هماهنگی بین دو کشور در زمینه خدمات سه گانه یکپارچه در عرصه فرماندهی برگزار شد.

این نشریه هندی در خاتمه با اشاره به این‌که نخستین مرحله از رزمایش هوایی اوی ایندرا در سال 2014 برگزار شد، نوشت که بسیاری از جنگنده‌های نیروی هوایی هند ساخت روسیه هستند و نیروی هوایی دو کشور اینک به سطح قابل توجهی از قابلیت همکاری رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروی هوایی هند روسیه رزمایش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد

تین نیوز

جلسات آمادگی جهت برگزاری بزرگترین مانور طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور معاونین و واحدهای دخیل در برگزاری مانور طرح اضطراری در حال برگزاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، جلسات آمادگی برای برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در مهرآباد با حضور معاونین و واحدهای دخیل در برگزاری این مانور طرح اضطراری در حال برگزاری است.

اجرای این مانور که طبق اسناد بین المللی برای هماهنگی بیشتر بین عوامل دخیل در عملیات نجات یک سانحه، حادثه یا مواردی از این دست است، برای تمام فرودگاه ها از جمله مهرآباد الزامی است و دست اندرکاران فرودگاه بین المللی مهرآباد با هماهنگی دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای مانوری بی نقص و تمرینی همه جانبه بین تمام نیروهای دخیل در این مهم در تلاش است.

تا کنون ۴ جلسه مقدماتی مانور برگزار شده و گام به گام با حرکت به سمت تکمیل سناریو مانور دیگر، عوامل دخیل به گروه برگزار کننده افزوده خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی