Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ارتش و کميته هاي مردمي يمن سه شنبه شب در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودي در اوج گفت‌وگوهاي صلح سوئد، با يک فروند موشک بالستيک بومي از نوع «زلزال 1»، پايگاه نظامي «السديس» در نجران جنوب عربستان را هدف قرار داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، ارتش و کيمته‌هاي مردمي يمن با بيان اينکه اين موشک با دقت به هدف اصابت کرده اعلام کرد: در اين حمله شماري از مزدوران سعودي به هلاکت رسيده و يا زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمله موشکي يکشنبه شب يمن ساعاتي پس از حملات هوايي ائتلاف متجاوز سعودي به غرب و شمال يمن صورت گرفت.
حملات ائتلاف متجاوز سعودي به يمن با وجود آغاز گفت‌ وگوهاي صلح سوئد متوقف نشده است.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن از 6 دسامبر با حضور طرف هاي يمني به همراه «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن در استکهلم سوئد آغاز شده است.
جامعه بين الملل در هفته هاي اخير به تلاش هايش براي توقف جنگ در يمن افزوده است اما عربستان بي توجه به خواست جامعه بين الملل همچنان به حملاتش به يمن ادامه مي هد.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است. جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد