Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@04:00:27 GMT

وضعیت مسکن مهر سرپل‌ذهاب یک سال بعد از زلزله

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۳۶۲

وضعیت مسکن مهر سرپل‌ذهاب یک سال بعد از زلزله

۲۱ ابان‌ماه سال گذشته زلزله ۷.۳ ریشتری در منطقه ازگله (مرز ایران و عراق در استان کرمانشاه) به وقوع پیوست که باعث تخریب خانه روستایی و شهری به خصوص در سرپل‌ذهاب شد. پروژه‌های مسکن مهر این شهر نیز جزو خانه‌های تخریبی ناشی از زلزله بودند که در همان زمان (آبان‌ماه ۹۶) برخی با اغراض سیاسی شایعاتی مبنی بر کشته شدن ۱۰۰ نفر در پروژه ۵۷۶ واحدی سرپل ذهاب را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد افراد جان باخته ساکن این واحد‌ها در سال ۹۴ و در دولت تدبیر و امید ساخته شده بودند، ۳ نفر بود که مقامات استانی نیز آنرا تایید کردند.

عملیات بازسازی این واحد‌ها حدود ۵ ماه پس از زلزله ۷.۳ ریشتری با نظارت سختگیرانه بنیاد مسکن انقلاب آغاز شد. به گفته سرپرست کارگاه مسکن مهر سرپل ذهاب هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی مقاوم‌سازی پروژه‌ها ۴۵ درصد و قرار است بخش زیادی از پروژه‌ها تا خردادماه سال آینده به پایان برسد.

نادر کلانتری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌کل مجموعه مسکن مهر سرپل ذهاب ۲۴ بلوک شامل ۵۷۶ واحد است. پس از زلزله سال گذشته ۲۱ بلوک بازسازی و مقاوم‌سازی و ۳ بلوک نیز به دلیل این‌که صرفه اقتصادی نداشته در حال احداث است.

وی با یادآوری این‌که این مسکن‌های مهر بیمه بودند، افزود: هرکدام از واحد‌ها ۳۵ میلیون تومان بیمه بوده‌اند که تاکنون بر اساس صورت وضعیت‌ها ۶ میلیارد تومان برای آن‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به این‌که اوایل فروردین ماه امسال کار بازسازی، مقاوم سازی و احداث پروژه‌های مسکن مهر آغاز شده است، گفت: به دلایلی عملیات اجرایی مسکن مهر سرپل ذهاب تا اوایل مردادماه متوقف شده، اما پس از ان پروژه مجددا فعال شد. در حال حاضر پیشرفت مقاوم‌سازی ۴۵ درصد است که البته بر اساس برنامه باید ۶۲ درصد باشد. در بخش نازک‌کاری نیز پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد است که باید مطابق برنامه ۲۰ درصد باشد.

سرپرست کارگاه مسکن مهر درباره زمان تکمیل بازسازی، مقاوم سازی واحد‌های مسکن مهر اظهار کرد:‌تا پایان سال ۶ بلوک که شامل ۱۴۴ واحد است به اتمام می‌رسد، ۱۵ بلوک دیگر تا پایان خردادماه سال آینده و ۳ بلوک احداثی نیز تا پایان شهریور ماه ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با بیان این‌که در زلزله سال گذشته سرپل ذهاب فقط سه نفر جان خود را از دست دادند که یکی از آن‌ها یک کودک خردسال بود، تاکید کرد:‌سازه واحد‌های مسکن مهر در زلزله سال گذشته کوچکترین آسیبی ندید. در روند مقاوم‌سازی دیوار‌های برشی جدیدالاحداث، شبکه آرماتوربندی، شات کریت و... اجرا می‌شود. ضمن این‌که در داخل واحد‌ها نیز راه‌پله‌ها تقویت می‌شوند و از مصالح تقویتی FRP (الیاف کربن) روی تیر و ستون‌ها استفاده می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه سرپل ذهاب مسکن مهر بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی