Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@13:54:37 GMT

دو شرط برای استخدام معلمان حق‌التدریس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۴۲۰

دو شرط برای استخدام معلمان حق‌التدریس

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره سرانجام استخدام نیروهای حق‌التدریس گفت: به محض اعلام سهمیه توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پیش‌بینی منابع مالی در بودجه سنواتی می‌توانیم فرایند استخدام را اجرا کنیم. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، هر چند که چندی قبل نمایندگان مجلس با تعیین تکلیف قانون استخدام معلمان حق‌التدریس، نحوه استخدام آنها را مشخص کردند اما هنوز وضعیت روشنی از شرایط استخدامی این افراد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون مجلس تمام نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند.

 یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره وضعیت استخدام نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی گفت: فرایند استخدام نیروهای مشمول قانون الحاق یک ماده به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس باید در یک آئین نامه اجرایی که توسط وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان امور اداری و استخدامی تدوین می‌شود مشخص شود البته دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس برفرایند تدوین نظارت دارند.

وی افزود: فرایند احصای نیاز که شرط اصلی برای تحقق استخدام است در رشته، جنسیت و مقطع مورد نیاز توسط آموزش‌وپرورش انجام شده است و به محض اعلام سهمیه توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پیش بینی منابع مالی در بودجه سنواتی که از شروط تحققق قانون است، آموزش‌وپرورش آمادگی دارد مطابق آئین نامه اجرایی فرایند استخدام را شروع کند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ در قانون آمده است از سال دوم برنامه ششم توسعه،‌ آموزش‌وپرورش مکلف به اجرا است همچینین آمده در قالب سهمیه‌هایی که سازمان امور اداری و استخدامی تخصیص می‌دهد و تامین اعتبار در قالب بودجه سنواتی فرایند استخدام انجام شود که به محض محقق شدن این  روال آمادگی اجرای قانون را داریم.

توییت بطحایی درباره رتبه‌بندی معلمانبرقراری حقوق معلمان بازنشسته مدارس استثنایی در بن‌بست8ماه تأخیر در پرداخت حقوق/ مشکلات ارزی، معلمان خارج از کشور را گرفتار کرد

انتهای پیام/

R1014132/P34399/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت توسعه آموزش و پرورش معلمان حق‌التدریس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت توسعه آموزش و پرورش معلمان حق التدریس معاونت توسعه آموزش و پرورش معلمان حق التدریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ /کدام وزارتخانه بیشترین استخدام را دارد؟
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ | بیشترین استخدام‌ها در این ۲ وزارتخانه خواهد بود
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد