Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: مدافعان دروغین حقوق بشر به اسم حقوق بشر از تروریست در منطقه حمایت می‌کنند آنان به اسم مدافعان حقوق بشر به منافقان پول می‌دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد لاریجانی یکشنبه شب در همایش تبیین حقوق بشر اسلامی در چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: شرایط ما هر چه باشد از شرایط حضرت زینب (س) سخت‌تر نیست که در آن شرایط گفتند چیزی غیر از زیبایی ندیدم و به بقای اسلام توجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند نعمت‌هایش را به ما فله ای داده و بسیاری از نعمت‌ها به صورت آشکار نیست و غالبا پنهان است که یکی از این نعمت‌ها نعمت بودن است چرا که وجود ما ضروری نبود و می‌توانستیم اشیا باشیم اما لطف خدا بود که انسان شدیم.

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: هدایت نیز نعمتی دیگر است که گل سر سبد آن ولایت است؛ زیرا ولایت امر بسیار مهمی است که در خصوص آن امام رضا (ع) می‌فرمایند «اسلام دارای پنج پایه است که چهار عاملش تمام نمی‌شود مگر به ولایت» و همچنین مرحوم مجلسی می‌فرمایند ولایت در میدان عمل است و اگر محقق نشود بقیه کارها قبول نیست.

لاریجانی اظهار داشت: ما همواره باید از ولی مشروع خود حمایت کنیم و از دشمنان تبری بجوییم و پس از آن ولایت را بشناسیم و مصداق آن را نیز بشناسیم و وقتی مصداق را پیدا کردیم نهایتاً از دشمنان ولایت تولی و تبری بجوییم.

مدعیان حقوق بشر غرق در جنایت هستند

وی یادآور شد: مسئله حقوق بشر یک پرچم است که غرب و آمریکا آن را بر علیه اسلام بلند کرده‌اند و این‌ها کسانی هستند که ادعای حقوق بشر می‌کنند ولی سر تا پا جنایت هستند و هر آن چه که غربی‌ها به اسم حقوق بشر علم کرده‌اند بر پایه دشمنی و عداوت است.

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: برخی از کشورها شعار «مرگ بر آمریکا» را سرداده‌اند که این موضوع آمریکا و غربی‌ها را ناراحت کرده است و اگر با ما دشمنی می‌شود به این دلیل است.

وی افزود: گاهی در صحبت‌های برخی از مسئولان در مجلس یا رسانه‌ها می‌شنویم که می‌گویند شعار «مرگ بر آمریکا» را مسئولان سر می‌دهند اما بهای آن را مردم پرداخت می‌کنند اما آیا این درست است؟

لاریجانی گفت: دین ما مبتنی بر بصیرت است و اولین سخنی که ما می‌گوییم این است که دشمنی آمریکا و متحدانش با اسلام یک دشمنی ریشه دار است.

وی ادامه داد: یکی از افرادی که تمدن فعلی غرب به آن مدیون است آقای توان‌بی است که می‌گوید بسیاری از تمدن‌ها در طول تاریخ عمدتا نابود شده‌اند اما تمدنی ماندگار وجود دارد که آن تمدن اسلامی است. باید ببینیم با بلایی که سر اسلام می‌آوریم آیا اسلام می‌میرد یا بیشتر سر می‌آورد که اگر مرد که هیچ در غیر این صورت باید بدانیم با چالش بسیار جدی مواجه هستیم و این تنها تمدنی است که می‌تواند جهان گشایی غرب را متوقف سازد.

غربی‌ها اسراییل را در فلسطین با هدف ریشه کنی اسلام مستقر کرده اند

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: غربی‌ها اسراییل را در فلسطین به زور مستقر کرده‌اند تا اسلام را ریشه‌کن کنند و اعتقاد دارند که اگر تا ۲۰ سال آینده فلسطین نتوانست مقاومت کند یعنی اسلام تضعیف و ریشه کن خواهد شد و در غیر این صورت اسلام بلند می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در ۴۰ سال قبل پیروز شد که یک حادثه بزرگ تاریخی محسوب می‌شود و در اهمیت آن همین قدر باید گفت که بیشترین تحقیقات در تلاویو در خصوص انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است.

لاریجانی عنوان داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه ابتر نبود و دو جریان در آن نمایان بود که یکی تاسیس ایران اسلامی بود و دیگری توجه به اسلام و زنده نگهداشتن آن در خارج از کشور بود.

وی افزود: هر کجا کشورهای اسلامی موفق شدند می‌گویند از دستاوردهای انقلاب اسلامی است بنابراین ایران یک شأن ام‌القرایی پیدا کرده که شکست یا پیروزی آن مقابل پیروز یا شکست اسلام محسوب خواهد شد لذا برای غربی‌ها سرنوشت ایران مهم است.

لاریجانی گفت: کسانی که در بیرون هستند بهتر متوجه وضعیت کشورمان هستند جمهوری اسلامی ایران از دید دشمنان الان کجا قرار دارد؟ باید حرفشان مورد واکاوی قرار گیرد آنها می‌گویند ایران یک غول است که منافع آنها را تهدید می‌کند و از سویی دیگر استکبار دست بر روی نقاطی که توانمندی‌های ما در آن است می‌گذارند نقاطی که مربوط به فرجام و توانمندی‌های ما در آن است.

لاریجانی عنوان داشت: مسئله حقوق بشر نیز یکی از توانمندی‌های دیگر ماست که دشمن آن را هدف قرار داده لذا با مشاهده سایر کشورهای اسلامی می‌بینیم که در زمینه مدنی قابل مقایسه با ایران نیستند. از سویی برای این که بدانیم یک کشور چگونه حکومتی دارد دو تست وجود دارد اول این که ملاک و مشروعیت سیطره در حکومت چیست و دوم نظم و کارآمدی حکومت در نظام است.

وی افزود: مثلاً در مورد اول در حکومت عربستان حکومت‌ها بر اساس موروثی و زور است اما در ایران ولایت فقیه و رای مردم ملاک مشروعیت است که خیلی پیشرفته و منطقی است همچنین نظام ما دیکتاتوری نیست و مردم در آن نقش کلیدی ایفا می‌کنند که چنین نظام حکومتی بی نظیر است.

اسلام سرچشمه توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران است

لاریجانی افزود: غربی‌ها از اینکه توفیقات نظام را می بینند و متوجه می‌شوند که عامل آن‌ها اسلام است آن را هدف قرار می‌دهند و در یک کلام غرب به این نتیجه رسیده که سرچشمه توفیقات نظام اسلام است و اگر بتوانند مردم را از اسلام جدا کنند راه برای پیروزی بر ایران باز می‌شود که در مقابل آن ما باید در نقاطی که آسیب‌پذیری بیشتری داریم بیشتر کار کنیم و بر اساس آن برنامه‌هایمان را تنظیم کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ابراز داشت: اولین مسئله در شرایط فعلی موضوع اقتصادی است که ملموس‌تر و به صورت فوری وجود دارد اما مهمترین عامل نیست بلکه اورژانسی است.

وی افزود: در زمینه وضعیت اقتصادی دو فتنه وجود دارد که یکی اقتصادی و دیگری افت کارآمدی داخلی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

فتنه اقتصادی را ابتر می کنیم

لاریجانی گفت: در فتنه ۸۸ مردم وارد عمل شدند و اعتراض کردند و در حال حاضر نیز به شکل دیگری به دنبال این موضوع هستند که مردم اعتراض کنند ما فتنه را ابتر می‌کنیم اما کارآمدی در همه بخش‌ها به خصوص در اجرائیات یک مسئله کلیدی است.

وی ادامه داد: همه مسئولان بدانند که اگر کارآمد عمل نکنند این زمینه را برای دشمن فراهم می‌کنند و این محور اول دشمن است.

لاریجانی گفت: محور سوم حرکت دشمن تهاجم دشمن است که مربوط به آگاه شدن و بصیرت مردم است دشمن در فتنه ۸۸ شکست بزرگی خورد که سه عامل شجاعت رهبری، بصیرت مردم و عمل خوب و موثری دستگاه اثرگذار بود.

وی افزود: نکته اصلی و کلیدی این است که ملت ما تصمیم گرفته بر اساس عقلانیت اسلامی زندگی کند و غربی‌ها می‌گویند که این امر نباید اتفاق بیفتد و جبهه باطل معتقد است که ملل اسلامی نباید زندگی مدنی داشته باشد.

لاریجانی بیان داشت: مدافعان حقوق بشر به اسم حقوق بشر تروریست را در منطقه حمایت می‌کنند آنان به اسم مدافعان حقوق بشر به منافقان پول می‌دهند و برای آن‌ها برنامه می‌گذارند که این حقوق بشر دروغین است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق بشر اسلامی قوه قضاییه حقوق بشر محمدجواد لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با یادآوری نقش ایران به‌عنوان یکی از کشورهای موسس این سازمان، اقدام‌های ایران در حوزه حمایت و ارتقای حقوق کارگران و خانواده‌های آنان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، در دیدار با گیلبرت. اف هونگبو مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با اشاره به اهمیت ایران برای این سازمان و اهمیت ماهیت غیر سیاسی آن، تاکید کرد که سازمان بین‌المللی کار همچنان به رویکرد فنی و غیرسیاسی خود ادامه دهد.

وی در این دیدار با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشورهای موسس سازمان بین‌المللی کار، اقدام‌های ایران در حوزه حمایت و ارتقای حقوق کارگران و خانواده‌های آنان را تشریح کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در ادامه به تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران و همچنین تاثیر آن بر زندگی مردم و از جمله کارگران و خانواده‌های آنان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه سازمان بین‌المللی کار به این موضوع شد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایت‌ها و کشتار مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: این قبیل اقدام‌های وحشیانه که منجر به شهادت مردم بی‌گناه که قشری از آن‌ها کارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند، شده است و ورود جدی سازمان بین‌المللی کار را می‌طلبد.

غریب‌آبادی همچنین نسبت به توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار نیز در ادامه این دیدار، از اقدام‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران و نقش حمایتی از این سازمان قدردانی کرد.

وی گفت: پیرامون وضعیت ناگوار در غزه گزارشی به سازمان بین‌المللی کار ارائه شده و گزارش سالانه نیز برای ارائه به اجلاس ویژه خرداد ماه ۱۴۰۳ در حال تدوین است.

هونگبو ضمن استقبال از توسعه روابط ایران و سازمان بین‌المللی کار، ابراز تمایل کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

ایران به‌عنوان یکی از تاسیس‌کنندگان سازمان بین‌المللی کار از زمان تاسیس این سازمان در سال ۱۹۱۹ عضو این سازمان بوده و از سال ۱۹۸۶ تاکنون، بی‌وقفه عضو هیئت مدیره این سازمان است؛ همچنین از ۱۹۸۶ تاکنون ۷ دوره مسئولیت هماهنگی گروه آسیا و آقیانوسیه با عضویت ۴۸ کشور را برعهده داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش هیئت حقیقت‎ یاب فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است
  • غریب‌آبادی: ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است
  • ایران برای رسیدگی به تمامی مسائل داخلی خود ذی‎صلاح است
  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • گزارش هیأت حقیقت یاب فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است
  • برگزاری کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»باحضور نمایندگان ایران
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • مرگ حقوق بشر به دست مدعیان حقوق بشر؛ از حلبچه تا غزه
  • اعلام آمادگی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی کار