Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اظهار نظر دونالد ترامپ درباره اعتراض‌های اخیر پاریس، وزیر خارجه فرانسه از دونالد ترامپ خواست که در امور داخلی این کشور دخالت نکند.ژان‌ایو لودریان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ال‌سی‌آی گفت: از طرف خودم و از طرف رئیس‌جمهوری فرانسه به دونالد ترامپ می‌گویم: «ما به سیاست داخلی آمریکا کاری نداریم و رویکردی مشابه را از طرف مقابل خواهانیم؛ مردم ما را به حال خود بگذارید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در ۲پیام توئیتری با اشاره به تظاهرات اخیر در فرانسه، بار دیگر شدیدا از توافق نامه اقلیمی موسوم به «پیمان پاریس» انتقاد کرده بود.

ترامپ با اشاره به اینکه روز و شب «غم‌انگیزی» برای پاریس بوده است، پیشنهاد کرد «توافق نامه مضحک و به شدت هزینه‌آور پاریس» لغو شود و پول آن به مردم بازگردانده شود.

تجمعات اعتراضی در پاریس و شماری دیگر از شهرهای فرانسه روز شنبه برای چهارمین هفته پیاپی ادامه یافت و پلیس برای متفرق کردن معترضان که خود را «جلیقه زردها» می‌خوانند از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 

ترامپ: مردم در فرانسه شعار می‌دهند «ما ترامپ را می‌خواهیم»!

در جریان اعتراض‌های روز شنبه حدود ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند که به گفته وزیر کشور فرانسه، بیش از ۱۲۰۰ تن از آنان به بازداشتگاه منتقل شدند. شمار مجروحان نیز به بیش از یکصد تن رسیده است.

دونالد ترامپ ظهر شنبه در انتقاد از پیمان پاریس نوشته بود: «مردم نمی‌خواهند این همه پول بدهند که اکثر آن به کشورهای جهان سوم با مدیریت‌های سوال‌برانگیز داده شود، تا شاید محیط زیست حفاظت شود».

 

تجمعات اعتراضی در پاریس و شماری دیگر از شهرهای فرانسه روز شنبه برای چهارمین هفته پیاپی ادامه یافت و پلیس برای متفرق کردن معترضان از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در توئیت خود نوشته بود که مردم در فرانسه شعار می‌دهند «ما ترامپ را می‌خواهیم».

 

خبرگزاری فرانسه می‌گوید یکی از توئیت‌هایی که آقای ترامپ هفته گذشته بازنشر کرده بود جزئی از چند «خبر جعلی» بود که ادعا می‌کرد معترضان فرانسوی شعارهایی در حمایت از دونالد ترامپ سر داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ویدئویی نیز در توئیتر منتشر شد که این شعار در آن سر داده شده، «اما این ویدئو در واقع مربوط به تظاهرات اوایل امسال راست‌گرایان افراطی در لندن است».

با این حال منشا اولیه ناآرامی‌های اخیر در فرانسه اعتراض به افزایش بهای سوخت بود که دونالد ترامپ آن را ناشی از توافقنامه پاریس دانسته است.

 واکنش چهره های سیاسی فرانسهتوئیت‌های اخیر دونالد ترامپ با واکنش شمار دیگری از چهره‌های سیاسی فرانسه روبه‌رو شده است.

از جمله یواکیم سون‌فورژه، نماینده پارلمان فرانسه از حزب امانوئل مکرون، در واکنشی خشم‌آلود، ناسزای رهبر کره شمالی درباره رئیس‌جمهوری آمریکا را تکرار کرد.

پیمان پاریس که سه سال پیش به امضای ۱۹۵ کشور رسید، خواستار کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییرات اقلیمی است.

 

دونالد ترامپ با اعلام اینکه این پیمان به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زند در ماه اوت خروج رسمی ایالات متحده از آن را اعلام کرد.

روابط دونالد ترامپ و امانوئل مکرون با اینکه در ابتدا گرم و صمیمی بود اما در ماه‌های اخیر به سردی گراییده است.

خبرگزاری فرانسه موضوعاتی مانند پیمان پاریس، موضع‌گیری درباره توافق هسته‌ای با ایران و «ارتش اروپایی» را عمده‌ترین دلایل این اختلاف شمرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسکو به پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین طی بازی‌های المپیک

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پیش از صحبت درباره آتش بس در بازی‌های المپیک، به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد داد که تحویل سلاح به اوکراین و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

براساس گزارش ریا نووستی، او گفت: من به مکرون پیشنهاد می‌کنم که تحویل سلاح به کی‌یف را که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شود و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به مکرون توصیه کرد که پیشنهاد مشابهی را به طرف‌های درگیر در غرب آسیا ارائه کند. زاخارووا اعلام کرد: احتمالاً خیلی چیز‌ها به حرف فرانسه در آنجا بستگی دارد.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که به روسیه پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین برای مدت زمان بازی‌های المپیک را که از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست در پاریس برگزار می‌شود، خواهد داد.

پیشتر رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو در اوکراین و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.»

در همین راستا استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه از اساس، ایده استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را رد کرد. همین‌طور مکرون در تلاش برای تغییر لحنش برآمد و گفت ردکردن یک مساله، به معنای انجام‌دادن آن نیست. او استقرار نیروها در اوکراین را منتفی ندانسته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • افزایش فشارهای ترامپ برای پیگرد قضایی لیز چنی
  • پاسخ مسکو به پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین طی بازی‌های المپیک
  • (ویدئو) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • فیلم| ترامپ هشدار داد: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • ترامپ:اگر من انتخاب نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد
  • (ویدئو) ترامپ هشدار داد: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد