Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بیشتر افراد عادت دارند صبح‌ها دوش بگیرند. اما همه افراد مثل هم حمام نمی‌کنند. شاید متوجه نباشیم، اما هر یک از ما عادت داریم شستشو را از یک قسمت خاص بدنمان شروع کنیم. این تصمیم به طور ناخودآگاه گرفته شده و چیز‌های زیادی درباره شخصیتمان می‌گوید. در این مطلب حقایق جالبی در این باره مشاهده می‌کنید.

اگر اول صورتتان را می‌شویید

شما اساسا از همه حواستان (بویایی، شنوایی، بینایی، چشایی و لامسه) استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بسیار حواستان هست که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند، بنابراین بیشترین توجه را به قسمتی دارید که دیگران اول متوجه آن می‌شوند، یعنی صورت! شما همیشه نگرانید دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند و برخی مواقع ناراحت می‌شوید یا استرس می‌گیرید و حتی گاهی خجالت می‌کشید. برای این افراد شنیدن چیز‌های بد درباره خودشان سخت است.

اگر دست‌ها یا پاهایتان را اول می‌شویید

اگر جزء کسانی هستید که اول به پاهایشان توجه دارند، می‌توانید خودتان را فردی فروتن و واقع بین بدانید. دست‌ها یا پا‌ها نماد قدرت و اراده هم هستند؛ بنابراین اول شستن آن‌ها نشان می‌دهد که شما ترسی از بیان انتخاب‌هایتان ندارید. شما یا چیزی را دوست دارید یا از آن متنفرید. اگر اول زیربغلتان را بشویید، احتمالا در محافل اجتماع محبوب، مطمئن و قابل اعتماد هستید. همچنین از کار سخت نمی‌ترسید.
اگر اول جا‌های خصوصی بدنتان را می‌شویید

احتمالا بسیار خجالتی هستید.‌ می‌توانید خودتان را فردی درونگرا یا با اعتماد به نفس پایین بدانید. شما در گروه‌های اجتماعی توجه زیادی جلب نمی‌کنید، اما کسانی که شما را از نزدیک می‌شناسند شما را حقیقی‌ترین فرد روی زمین می‌دانند. شما به سختی تلاش می‌کنید موقعیتتان را به دست آورید و ممکن است تسلیم شوید، اما نزدیکانتان از بودن با شما احساس راحتی می‌کنند.

اگر اول قفسه سینه را می‌شویید

شما اعتماد به نفس و درک روشن و رضایت بخشی از توانایی ها و شرایط خود دارید. شما عملگرا و بسیار رک و راست هستید. شما کاملا مصمم هستید و به سختی سردرگم می‌شوید. مستقل بودن را دوست دارید و مردم به خاطر آن شما را تحسین می‌کنند.

اگر اول موهایتان را می‌شویید

نظم و انضباط را دوست دارید. بالاترین بخش بدن معمولا به معنای قدرت است و نشان می‌دهد که شما دیدگاه قوی درباره همه چیز دارید و به اهل عمل بودن خودتان مطمئن هستید. همچنین زمان را خیلی خوب مدیریت می‌کنید و به وقت شناسی معروف هستید و در انتخاب دوست، ذهن را بالاتر از ثروت می‌دانید.

اگر اول شانه‌ها و گردن را می‌شویید

اغلب سختکوش‌ترین افراد اول شانه‌ها و گردنشان را می‌شویند. شانه‌ها نماد بار هستند و شما همیشه می‌خواهید از بار دستیابی به همه چیز خلاص شوید. شما فرد مثبتی و زرنگ و فعالی هستید و از دیگران هم همین انتظار را دارید. شما بسیار رقابتی هستید و می‌خواهید یک قدم از دیگران جلوتر باشید.

اگر اول کمرتان را می‌شویید

پشت شما نشان دهنده آگاهی شماست. پشت شامل ستون فقرات و سیستم اعصاب می‌شود که نقش مهی در عملکرد مغز بازی می‌کنند. شستن کمر چیز‌های زیادی درباره طبیعت شما می‌گوید. همیشه بسیار محتاط هستید و به دیگران راحت اعتماد نمی‌کنید. شما عادت دارید در همه چیز عمیقا تامل کنید و به دقت تصمیم بگیرید. تنهایی برای افرادی مثل شما بد نیست. بلکه فرصتی برای لذت بردن از زمان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استرس اعتماد به نفس زمین ذهن ثروت بازی طبیعت استرس اعتماد به نفس بازی ذهن زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، دوش‌های کوتاه ممکن است آنطور که باید و شاید در نگاه شما قدرت تمیزکنندگی نداشته باشند، اما در مقابل این نکته را هم در نظر داشته باشید که دوش‌های طولانی‌تر می‌توانند پوست شما را کم‌آب کنند. افزون بر تعیین مدت زمان مناسب برای حمام، باید دمای آب را نیز در نظر بگیرید.

دوش گرفتن چقدر باید طول بکشد؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

پوست نیز مانند اندام‌های داخلی بدن به آب نیاز دارد و به گفته متخصصان پوست، حداکثر زمان توصیه‌شده برای دوش گرفتن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ در واقع این زمان برای پاکسازی و آبرسانی پوست کافی است.

طبق استانداردهای پزشکی و علمی، اگر پوست خشکی دارید یا به اگزما دچار هستید، دوش‌های کوتاه‌تر با آب ولرم به شما توصیه می‌شود. علاوه بر این، اجتناب از دوش آب گرم در فصول سرد بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند به سطح پوست آسیب برساند و می‌تواند منجر به التهاب و افزایش علائم اگزما شود.

نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت

معایب دوش‌های طولانی

هدف از دوش گرفتن، آبرسانی و تمیز کردن پوست است، اما بد نیست بدانید دوش آب گرم برای مدت طولانی، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رطوبت از آن خارج شود؛ که مجموعه‌ی این عوامل در درازمدت سبب خشکی شدید پوست می‌شوند.

برای حفظ رطوبت، معمولاً استفاده از مرطوب‌کننده و لوسیون بدن بعد از دوش گرفتن توصیه می‌شود زیرا باعث می‌شود رطوبت در پوست بماند و از آن خارج نشود.

معایب دوش‌های کوتاه

دوش‌های کوتاه نیز به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به دوش‌های کوتاه‌مدت وارد است، این است که شاید به طور کامل پوست را تمیز نکنند. اگر پوست به درستی تمیز نشود، ممکن است باعث عفونت‌های پوستی شود.

با استناد به شواهد و داده‌های موجود، همه ما یک‌سری باکتری‌ها و ارگانیسم‌های طبیعی داریم که روی پوست زندگی می‌کنند و ما از این مورد با عنوان «فلور طبیعی» پوست یاد می‌کنیم. فلور طبیعی از پوست ما در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. اگر این تعادل در اثر استحمام زیاد و طولانی به سمت رشد بیش از حد فلور طبیعی متمایل شود، ممکن است خطر عفونت پوست افزایش یابد و اگر کوتاه و کم حمام کنیم، این فلور به سمت ناسالم بودن میل می‌کند و بوی بدی را روی بدن به جا می‌گذارد.

۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد

نحوه صحیح دوش گرفتن

روند استحمام به اندازه دفعات و مدت‌زمان آن اهمیت دارد. راه‌های زیادی برای حمام کردن وجود دارد، اما ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه استفاده از دست‌هایتان است. مراحل یک دوش اصولی عبارتند از:

بدن را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید و با کفِ دستان خود بدنتان را بشویید. پس از آن به سراغ شست‌وشوی موها بروید. سعی کنید به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که این کارها را در طول مدت ۱۰ دقیقه الی یک ربع انجام دهید. در آخر و پس از خروج از حمام، با حوله بدنتان را کامل خشک کنید و بعد از خشک شدن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ با این کار از بروز خشکی و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کنید.

کد خبر 846553 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها سلامت خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • حقایقی در مورد سیاره آبی