Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

جمشید زند در حاشیه نشست روسای اتحادیه های صنفی استان مرکزی با استاندار، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قول مساعد شورای اسلامی شهر اراک در کمیسیون برنامه و بودجه، در عوارض کسب 50 درصد تخفیف محسوب شده که پس از تصویب در صحن شورای اسلامی، اصناف از این اتفاق بهره‌مند می‌شوند و با تخفیف عوارض خود را پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در جلسه امروز موضوع عوارض تابلو های اصناف براساس رای دیوان عدالت اداری مطرح و مقرر شد تا تابلوهایی که معرف فروشگاه هستند از پرداخت عوارض معاف شوند اما اصناف برای تابلوهایی که جنبه تبلیغاتی برندها را دارد، باید عوارض پرداخت کنند.

زند خاطرنشان کرد: در این نشست، موضوع واگذاری زمین برای صنوف آلاینده مطرح شد که استاندار تاکید کرد، در اسرع وقت زمین 45 هکتاری اختصاص یافته به طرح انتقال مشاغل آلاینده، تعیین تکلیف شود تا اینگونه صنوف به خارج از شهر انتقال پیدا کنند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیان داشت: همچنین مقرر شد کارگروهی در بخش تدوین آیین‌نامه برای دستفروشان و وانت بارها تشکیل شود که پس از تدوین آیین نامه در شورای شهر اراک به تصویب برسد.

زند تصریح کرد: هم اکنون 12 اتاق اصناف، 173 اتحادیه و 70 هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعال هستند که از این 70 هزار واحد، 57 هزار واحد صنفی سازمان یافته و حدود 20 درصد دیگر نیز سازمان نیافته است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد واحدهای صنفی 10 هزار واحد خدمات فنی، 10 هزار واحد خدماتی و 26 هزار واحد نیز توزیعی هستند که در حال حاضر حدود 150 هزار نفر در واحدهای صنفی استان مشغول به کار هستند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تصریح کرد: عدم تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار اراک از سوی دستگاه‌های اجرایی و متولی باعث بروز مشکلات برای کسبه عمده فروش و خرده فروش میوه و تره بار در اراک و همچنین باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات برای مصرف‌ کنندگان گردیده است و بایستی در این زمینه چاره اندیشی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استان مرکزی شورای اسلامی شهر زمین آیین نامه شورای شهر مشکلات میوه و تره بار افزایش قیمت استان مرکزی شورای اسلامی شورای شهر کمیسیون برنامه و بودجه مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴ واحد صنفی به علت گران فروشی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: این واحد‌های متخلف در گشت مشترک بازرسان اصناف و تعزیرات حکومتی، شناسایی و مهر و موم شدند.   محسن صیادی افزود: این چهار واحد شامل دو شیرینی فروشی در محدوده خیابان وکیل آباد و دو واحد فروش مواد غذایی در محدوده خیابان امام رضا (ع) مشهد است.   وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، نظارت‌ها بر بازار مشهد به ویژه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد و مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با حداقل ۱۰ گروه بازار را کنترل می‌کنند.   به گفته مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، تخلفات واحد‌های صنفی به ویژه گرانفروشی و درج نکردن قیمت به سرعت شناسایی و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۴ واحد صنفی در مشهد به علت گرانفروشی پلمب شد
  • گرانفروشی موجب مهر و موم چهار واحد صنفی در مشهد شد
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف همدان در ماه مبارک رمضان پلمب شدند
  • بازار کرمان زیر ذره بین بازرسان گشت‌های مشترک
  • پلمب ۴ واحد صنفی به علت گران فروشی در مشهد
  • واحدهای صنفی با افزایش قیمت غیرمجاز پلمب می شوند
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
  • مردم و اصناف قم از فرصت طرح عید تا عید استفاده کنند
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در ماه رمضان
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در ماه رمضان