Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@05:49:42 GMT

تصمیم مجلس برای اصلاح قانون بازنشستگی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۶۶۶

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: جلساتی در هفته جاری با حضور دستگاه های ذی ربط برای بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مرکز پژوهش های مجلس برگزار خواهد شد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید نقطه نظرات دستگاه های نظارتی و مجری این قانون را استماع کنیم تا بعد از آن بتوانیم برای اصلاح این قانون تصمیم گیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در این جلسه حضور خواهند یافت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون مرکز پژوهش های مجلس مجلس شورای اسلامی بازنشستگی قانون مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش های مجلس کاظم جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرهادی: برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد،بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌اند و مسئولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع کردن مطالبات برحق جامعه ندارند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همت و عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد، بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌اند و مسئولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع کردن مطالبات برحق جامعه ندارند و باید با نیاز و خواست مردم طبق قانون و بر اساس شرع همراه و  ‌‌همگام  شوند.

پیرهادی با بیان اینکه پیگیری مطالبات به‌حق جامعه وظیفه ذاتی و غیرقابل اغماض نمایندگان مردم در خانه ملت است، افزود: تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به 14 ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی 4 سال اخیر بود.

* هیچ نمی‌شودی ماندگار نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ‌«نمی‌شودی»در حل موانع اصلاح قوانین به نفع جامعه و نظام حکمرانی کشورمان ماندگار نیست، ادامه داد: از ابتدای استقرار مجلس یازدهم همراه با شماری از نمایندگان اصلاح قانون نظام وظیفه را به عنوان مطالبه طیفی از جامعه بی وقفه دنبال کردیم و ثمره آن پس از رفع موانع و القای«نمی‌شود و نمی‌توان‌»های جمعی، کاهش زمان خدمت، افزایش بیش از 12 برابری حقوق سربازان و گسترش دامنه معافیت مشمولان آن بوده است.

*مجلس را متهم به کار پوپولیستی و بی‌دستاورد می‌کردند

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در جریان پیگیری مطالبه جامعه در بحث اصلاح قانون نظام وظیفه بسیاری مجلس را به عوامگرایی و اقدامات پوپولیستی متهم کردند، گفت: برخی منتقدان مجلس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدام نمایندگان مدافع اصلاح قانون نظام وظیفه را متهم به کار پوپولیستی و بی دستاورد می‌کردند و مدعی بودند مجلس در این بحث نمی‌تواند ورود کند و پیگیری‌ها و مصوبات مجلس نتیجه ای نخواهد داشت چرا که به زعم آنها، تمام اختیارات  در بحث سربازی محدود به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح است.

*برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه منتقدان با رویکرد القای یاس به نمایندگان در تلاش برای دلسرد کردن مجلس ‌از ایجاد اصلاح در قانون سربازی  بودند، افزود: برغم برچسب زنی‌ها مکرر مخالفان و‌ منتقدان، نمایندگان مدافع اصلاح قانون سربازی در پیگیری بحث اصلاح قانون سربازی دلسرد و مایوس نشدند و در نهایت، تقیدنمایندگان به تعهدشان به مردم  و عزم جدی مجلس در پاسخ به این مطالبه اجتماعی، سبب ایجاد تغییرات موثر در بحث خدمت نظام وظیفه در برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های سالیانه شد که ثمرات آن عینی و قابل لمس است.

پیرهادی با بیان اینکه تایید مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی مجلس از سوی شورای نگهبان نشان داد «نمی‌شودی»نداریم، تاکید کرد: همانطور که مجلس با عزم جدی در تفاهم، مذاکرات و رایزنی‌های موثر و هدفمند توانست مطالبه بخشی از جامعه را به گوش ستاد کل نیروهای مسلح برساند و ستاد کل را به عنوان متولی اصلی سازمان نظام وظیفه اقناع به اصلاح قانون کند، دیگر مطالبات به حق مردم از شفافیت عملکرد مسئولان و واردات خودرو گرفته تا مقابله با رانتخواری و فسادستیزیِ نیز قابل حل و مرتفع شدن هستندو نباید هیچ مانع و سدی سبب دلسردی جامعه و‌ مردم شود.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • پیرهادی: برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می‌شود؟
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می شود؟
  • جزئیات کاهش خدمت سربازی به ۱۴ماه/ «نمی‌شود» نداریم
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش