Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در ادامه مواضع ضد ایرانی دولت و مقام‌های آمریکایی، این بار واشنگتن در اظهارنظری درباره آینده یمن مدعی شده که این کشور نباید عربستان سعودی و امارات عربی متحده را مورد تهدید قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا امروز یکشنبه مدعی شد: در آینده یمن، نباید هیچ تهدید مورد حمایت ایران علیه عربستان سعودی و امارات عربی متحده وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آمریکایی و سعودی در حدود ۴ سال اخیر به منظور توجیه مواضع خودشان در یمن، بارها مدعی کمک‌های تسلیحاتی ایران به انصارالله شده‌اند اما مقام‌های یمنی همواره این ادعاها را رد کرده‌اند.

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی خلیج فارس امروز در کنفرانس در ابوظبی بر تداوم حمایت دولت آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن تاکید کرده است.

«تیموتی لندرکینگ» به مذاکرات جاری در سوئد بین گروه‌های درگیر در یمن به میزبانی نماینده ویژه سازمان ملل هم اشاره کرده است.

این مقام واشنگتن از طرف‌های یمنی و حاضران در مذاکرات سوئد خواست «مشارکت کاملی در مذاکرات صلح» داشته باشند.

درخواست واشنگتن برای مشارکت طرف‌های درگیر در مذاکرات سوئد در حالی صورت گرفته که از ششم فروردین مال سال ۱۳۹۴ و آغاز حملات ائتلاف سعودی-اماراتی، آمریکا در حال حمایت‌های همه جانبه از متجاوزان به مردم یمن بوده است.

مذاکرات به میزبانی «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از روز پنجشنبه هفته گذشته در سوئد شروع شده و به رغم انواع کارشکنی‌های ائتلاف سعودی، هیات اعزامی مردم یمن از صنعا هم در این گفت‌و‌گوها حضور یافته است.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 واشنگتن آمریکا یمن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واشنگتن آمریکا یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جز آرزوی مرگ یکدیگر را در سر نمی‌پروریم

چه اتفاقی باید بیافتد تا سال جدید و سال‌های بعد ایرانیان را امیدوار کند که به سمت افق تازه‌ و مطلوبی حرکت می‌کنند؟ هر چه پیش رفته‌ایم، ترس بر امید غلبه کرده و از ظهور سال تازه هراسیده‌ایم. آینده و انتظار فردا، یک مساله پیچیده پیش روی همه ماست. هر کدام از ما، آینده‌ای را انتظار می‌کشیم که دیگری از آن می‌هراسد. من اگر نتوانم تو را حذف کنم، دست‌کم چنان می‌کنم که بدانی تحقق آینده‌ات به همین سادگی نیست.

آبرو و جان و مالت را باید به خطر بیاندازی. تو نیز اگر تسلیم نشوم، میان من و آینده مطلوب‌ام، مغاکی از خون و آتش تعبیه می‌کنی. ممکن است طرف سوم و چهارمی هم در کار باشد، آنگاه من و تو با هم ائتلاف موقت می‌کنیم تا در راه وصول به آینده مطلوب‌اش مین‌های انفجاری بکاریم.

ما در مسدود کردن و حتی هراس‌آور کردن آینده به هم کمک می‌کنیم. در شرایطی که آینده هراسناک شده است، همه در کوچه بن بست افتاده‌ایم. ملال و یاس گریبانمان را می‌گیرد، کاری جز آرزوی مرگ یکدیگر را در سر نمی‌پروریم. راکد و فاسد و خشمگین و بی‌رحم می‌شویم. همه گویی در انتهای کوچه بن‌بست خودمان در باتلاق فرومی‌رویم.

مساله پیش روی ما، آزاد کردن فردا از احساس ترس و اضطراب است. آیا می‌توان به شرایطی اندیشید که ما به جای مسدود کردن راه یکدیگر، حتی‌الامکان برای محقق شدن آینده دیگری مدد کار شویم؟ آیا ممکن است باور کنم تنها راه گشودن افق فردای من، یاری رساندن به تو است تا به سمت تحقق افق فردای خود حرکت کنی؟ تصور رمانتیکی به نظر می‌رسد و با واقعیت‌های عرصه سیاست ما سازگار نیست. اما تنها با این شرط ممکن است افق‌های هراسناک یا مسدود دلپذیرتر شوند.

جامعه ایرانی متکثر و رنگارنگ بوده و هست. حوادث روزگار نه تنها ما ایرانیان را یک رنگ‌تر نکرده، بلکه به طیف رنگ‌های ما هر روز رنگ تازه‌ای می‌افزاید. هر رنگ تازه، با انتظاری تازه از فردا زاده می‌شود. رنگ‌های پیشین می‌توانند فرعون‌وار در شهر بچرخند و از زاده شدن هر رنگ تازه ممانعت کنند. در دنیای مدرن فرعون‌ها با هم گلاویز و پیر و شکسته می‌شوند اما صدها رنگ تازه زیر بال و پر خودشان رشد می‌کند.

آنکه تنها به گذشته می‌نگرد، تلاش می‌کند برای رنگ خود شناسنامه باطل نشدنی تاریخی صادر کند و مجوزی بیابد برای حذف دیگران. هر رنگی باید مشروعیت خود را از راه گشودن و حتی مدد رساندن به فرداهای دیگران کسب کند. گذشته‌ها هم در پرتو آینده کسب مشروعیت می‌کنند. باید از فشردگی هراس از آینده کاست. این کار شدنی نیست مگر باور کنیم یک آینده برای همگان در کار نیست.

*عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

بیشتر بخوانید:
فیلمبردار آن مادر، خود یک قربانی است
محمد جواد کاشی: حماس هم سرکوب شود، حماس دیگری متولد می‌شود / زورآور هر چه تجهیزات جنگی قدرتمند داشته باشد، ضعیف است
سویه زنانه انقلاب
محمد جواد کاشی: حماس هم سرکوب شود، حماس دیگری متولد می‌شود / زورآور هر چه تجهیزات جنگی قدرتمند داشته باشد، ضعیف است

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888925

دیگر خبرها

  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • جز آرزوی مرگ یکدیگر را در سر نمی‌پروریم
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • ادعای تازه درباره کاظم صدیقی