Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@13:32:28 GMT

آبرسانی 8 هزار روستا با تانکر

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۶۷۸

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به وقوع خشکسالی های اخیر گفت: هم اکنون 8 هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود. آفتاب‌‌نیوز :  اسماعیل نجار یکشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در فرمانداری لردگان با محوریت سیلاب اخیر این شهرستان افزود: از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران کشور 10 هزار و 20 میلیارد ریال اعتبار برای کاهش تنش آبی با مصوبه دولت به وزارت نیرو اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تغییر اقلیم در ایران را یک واقعیت عنوان کرد و گفت: با این تغییر اقلیم، بروز خشکسالی و خشک شدن منابع آبی، پراکنش بارش، تغییر زمان بارش، گرم شدن 1.7 سانتیگراد زمین، بیابان زایی، تعریق و تبخیر و فروچاله رخ داده است.
به گفته وی، در سالهای اخیر فروچاله هایی به عرض 40 متر و عمق 70 متر در برخی از مناطق کشور ایجاد شده که برای مردم این مناطق خطر آفرین است و حصارکشی این فروچاله ها ضروری شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران در خصوص حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان نیز گفت: سالانه تا سقف 13 هزار میلیارد ریال به صندوق توسعه بیمه کشاورزی از محل ماده 10 و 12 بودجه مدیریت بحران کشور اختصاص می یابد تا بتوانند مشکل بیمه بخش های مختلف کشاورزی را حل کرد.
نجار گفت: در اردیبهشت ماه امسال بروز 4 ساعت سرما در کشور باعث سوختگی و سرمازدگی 750 هزار هکتار از باغات شد که میزان خسارت به بخش باغات کشاورزی 120 هزار میلیارد ریال برآورد شد.
وی افزود: همین تغییر اقلیم و 4 ساعت سرمازدگی به اندازه نیمی از بودجه عمرانی کشور را به خود اختصاص داد ، به ویژه اینکه به بخش اشتغال و امنیت غذایی نیز آسیب رساند.
معاون وزیر کشور گفت: به دولت پیشنهاد شده است استمهال سود بانکی کشاورزان خسارت دیده به مدت 3 سال در دستور کار قرار گیرد، هر چند سود بانکی این استمهال 60 هزار میلیارد ریال باست که باید به بانک ها پرداخت شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاد شده است به هر کشاورزی که تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد تا 50 میلیون ریال و آنهایی که محصولات و اراضی آنها تحت بیمه نیست 10 میلیون ریال بلاعوض پرداخت شود که هنوز به تصویب نرسیده است.
نجار با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران مسوول هماهنگی، سیاستگذاری و نظارت است و نظارت یکی از اصلی ترین بخش های ستاد مدیریت بحران است، گفت: برخی از ساختمان ها با وجود تازه ساخت بودن دارای مشکل اساسی است.
وی توجه به ساخت و سازها و نظارت بر آن را بسیار مهم عنوان کرد و تاکید کرد: اگر در مساله ساخت و سازها کسانی کوتاهی کنند و اصول ایمنی را رعایت نکنند و باعث خطر آفرینی برای مردم شوند، باید در مسیر قانونی این مساله پیگیری و به دادگاه معرفی شوند.
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: بحث بر سر این مساله است که ساختمان هایی که اصول ایمنی را در ساخت و ساز رعایت نکنند از سوی این سازمان خسارت پرداخت نشود.
به گزارش ایرنا،معاون وزیر کشور، اعتبارات ماده 10 و 12 را به صورت شناور عنوان کرد و افزود: در خسارت کرمانشاه 120هزار میلیارد ریال تسهیلات و وام بلاعوض و امکانات اختصاص یافت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خشکسالی تانکر آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد