Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@23:47:39 GMT

تقلای خانم نخست وزیر برای برگزیت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۶۸۲

روزنامه ساندی تایمز انگلیسی به نقل از "وزرا و دستیاران" نوشت که آنها انتظار دارند که ترزا می، نخست وزیر این کشور امروز یکشنبه اعلام کند که می‌خواهد این رای گیری به تعویق بیفتد. یکی از انگیزه‌های وی از این اقدام این است که او ظاهرا شکست توافق بریگزیتش در این رای گیری را قطعی دانسته و وزرای دولتش نیز اظهار نگرانی کرده‌اند که این شکست ممکن است انقدر سنگین باشد که باعث سقوط دولت وی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته ساندی تایمز، ترزا می طی چند روز آتی به بروکسل رفته و برای آخرین بار از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا شرایط مربوط به توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بهبود بخشد. قانونگذاران انگلیسی در هفته های گذشته بارها هشدار داده‌اند که تنها در صورت بهتر شدن شرایط این توافق از آن حمایت خواهند کرد.

یک سخنگوی ترزا می روز جمعه گفته بود که این رای گیری به رغم تقاضاهای برخی از قانونگذاران برای تاخیر در برگزاری آن انجام خواهد شد.

ترزا می که آینده‌اش در گروه این توافق است بارها تاکید کرده که توافق بریگزیت وی که ادامه روابط نزدیک با اتحادیه اروپا را در نظر گرفته تنها گزینه موجود روی میز است و تنها جایگزین‌هایش نیز یا "اتفاق دردناک خروج بدون توافق" از اتحادیه اروپاست و یا این که اصلا بریگزیت رخ ندهد.

با این وجود فشارها بر ترزا می مجددا افزایش یافته و در همین راستا ویل کوئینس، قانونگذار محافظه کار انگلیسی روز شنبه سمتش در دولت را به منظور اعلام مخالفت با توافق وی ترک کرد و ساندی تایمز گزارش کرده که استعفاهای بیشتر مقامات دولت ترزا می در اعتراض به این توافق در راه است.

ساندی تایمز همچنین نوشت که برخی وزرا برای برگزاری یک همه پرسی دوم بریگزیت برنامه ریزی می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بریتانیا برگزیت ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی از توافق حاصل شده در 19 آوریل 2024 توسط کمیسیون مرز آذربایجان - ارمنستان در مورد بازگشت چهار روستای آذربایجانی (بغانیس آیریم، آشاغی اسکیپارا، هیریملی و کیزیل‌خاجیلی) که 30 سال تحت اشغال ارمنستان بود، استقبال کرد.
 
این سازمان تاکید کرد که پیشرفت مثبت حاصل از مذاکرات مستقیم، گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح نهایی است.
 
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی همچنین گفت از این گام مهم در راستای امضای یک توافقنامه صلح پایدار همانطور که در قطعنامه‌های مربوطه سازمان همکاری اسلامی تصریح شده، حمایت می‌کند.
 
گفتنی است 20 آوریل هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.
 
در این نشست 4 روستای آذربایجان تحت اشغال ارمنستان به این کشور بازگردانده شد.
 

دیگر خبرها

  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان