Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح بازسازی و ارتقاء سرا‌های دانشجویی از سال ۹۵ با رویکرد خدمت‌رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان با همکاری و مشارکت این صندوق و دانشگاه‌ها عملیاتی شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای سه مرحله طرح ارتقاء حدود 500 سرای دانشجویی با هزینه‌ای بالغ بر 948 میلیارد ریال به صورت اساسی بازسازی شدند و از سطوح 5 و 4 به سطوح بالاتر ارتقاء یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد وام شرافت در دانشگاه‌های کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به ایجاد وام شرافت در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: در سال ۹۶ هزار دانشجو را شناسایی کردیم و دیدیم که اگر حمایت مالی نشوند نمی توانند ادامه تحصیل بدهند به عنوان مثال یکی از دانشگاه‌ها  در کردستان این مشکل را داشت که پس از شناسایی آنها پیشنهاد دادیم تا صندوق‌های خیریه و قرض الحسنه در دانشگاه‌ها ایجاد شود تا دانشجو در پروسه درخواست وام قرار نگیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: حداقل ۲۰ روز زمان می‌برد تا دانشجو پس از موافقت صندوق رفاه وام درخواستی خود را دریافت کند. به همین دلیل وام شرافتی را اجرا کرده‌ایم تا دانشجویان بی بضاعت به راحتی وامشان را دریافت کنند. ما در مجموع ۱۱۴ صندوق ایجاد کرده‌ایم و یا صندوق های قبلی را تقویت مالی کرده‌ایم؛ به عنوان مثال صندوق شرافت دانشگاه بوعلی سینا همدان را تقویت کرده‌ایم؛ در دانشگاهی مثل کردستان صندوق پیامبر اعظم ایجاد کرده‌ایم و اکنون هزار دانشجو تحت حمایت این صندوق قرار دارند.

هم‌افزایی صندوق رفاه با دانشگاه‌ها برای پرداخت وام مسکن به دانشجویان

یزدان مهر درباره هم افزایی با دانشگاه‌ها برای وام ودیعه دولتی گفت: در برخی از دانشگاه‌ها در بحث ودیعه مسکن هم افزایی کرده‌ایم. به عنوان مثال اگر دانشگاه به دانشجویان ۱۵ میلیون  بدهد ما هم به همان اندازه به دانشجو وام پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در مجموع حمایت‌هایی را در نظر داریم تا بتوانیم آن را در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهیم، با توجه به وضعیت تورم در کشور قبول داریم که این وضعیت ایده آلی نیست اما روند رو به رشدی در رفاه دانشجویان داشته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان