Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@13:18:16 GMT

افزایش خشونت های جسمی و جنسی علیه زنان در ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۸۶۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در ایتالیا هر 3 روز یک زن درمحیط خانوادگی به قتل می رسد.

براساس امارهای رسمی در ایتالیا، درده ماهه نخست سال جاری میلادی 106 زن به دست همسران و یا شریک زندگی سابق خود به قتل رسیده اند که 90 درصد این موارد در چهار دیواری خانه به وقوع پیوسته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انجمن های حامی حقوق زنان در ایتالیا با ابراز تاسف از افزایش خشونت های فیزیکی و جنسی علیه زنان، تصویب قوانینی شدیدتر برای مبارزه با خشونت های ناشی از نابرابری جنسی را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فعال ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت:« انجمن های حمایت از حقوق زنان در ایتالیا همواره بر این نکته تاکید دارند که خشونت علیه زنان در کشور ما یک پدیده ساختاری و درونی است و باید با ان به صورت بنیادی برخورد کرد».
به گفته فعالان ایتالیایی، هر سال در این کشور 80 درصد زنان مورد ازار و خشونت های جنسی و فیزیکی قرار می گیرند.
یک زن ایتالیایی که توسط همسرسابق خود به اتش کشیده شد گفت:« همسر سابقم جلوی در منزل با ریختن نفت بر روی دست ها و صورتم من را اتش زد.بر اثر شدت سوختگی،پزشکان مجبور شدند دست چپم را از مچ به پائین قطع کنند».
یکی دیگر از فعالان ایتالیایی گفت: «خشونت علیه زنان در ایتالیا یک پدیده پیچیده ای است که در مقایسه با دیگر مناطق جهان به صورت غیر ملموس تری چه در صحنه سیاسی و چه اجتماعی و چه در چارچوب خانوادگی اعمال می شود».
سازمان عفو بین الملل نیز پیشتر نسبت به افزایش خشونت علیه زنان در ایتالیا ابراز نگرانی کرد.
به گفته کارشناسان حتی در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا که در نظام قضایی انها توجه خاصی به حقوق زنان شده است کماکان شاهد شرایط نابرابر کاری زنان با مردان و وقوع رویدادهایی دلخراشی مانند خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان هستیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایتالیا خشونت خشونت علیه زنان سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام رئال از منچسترسیتی به روش ایتالیایی/ بایرن با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

در دومین شب مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید و بایرن مونیخ با غلبه بر رقبای انگلیسی خود راهی دور نیمه‌نهایی شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، جدال پپ و کارلتو در اتحاد مطابق انتظار‌ها پیش رفت و توپ و میدان در اختیار سیتیزن‌ها بود، اما در همان نیمه نخست رودریگو باز هم پپ را آزار داد و روی یک ضد حمله گل اول مادریدی‌ها و چهارمین گل خودش به منچسترسیتی را به ثمر رساند.

پس از گل فشار شاگردان گواردیولا بیشتر شد و شدت فشار‌ها در ۱۰ دقیقه پایانی بالاخره مادریدی‌ها را دچار اشتباه کرد و دفع ناقص رودیگر را دی‌بروینه به طاق دروازه لونین چسباند. در وقت‌های اضافه هم آنچلوتی فوتبال ناب ایتالیایی و کاتاناچیو واقعی را به نمایش گذاشت و توانست بازی را به ضربات پنالتی بکشاند.

تصور می‌شد سیتیزن‌ها در ضربات پنالتی در اتحاد دست بالاتر را داشته باشند و با اولین پنالتی هدررفته مودریچ امید به اردوگاه این تیم بخشیده شد، اما شاهکار لونین در ضربات پنالتی و مهار ۲ ضربه از برناردو سیلوا و کواچیچ حکم به صعود مادریدی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی داد.

در سمت دیگر ماجرا توخل و آرتتا در آلیانتس‌آره‌نا جدال خود را برگزار کردند و بایرن مونیخ ثابت کرد حتی در بدترین روزهایش هم برابر آرسنال شکست نمی‌خورد.

باواریایی‌ها در این بازی با تک گل یوزآ کیمیش به برتری رسیدند و جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کردند.

به این ترتیب در مرحله نیمه‌نهایی یک رقابت سنتی و جذاب بین رئال مادرید و بایرن‌مونیخ شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • انتقام رئال از منچسترسیتی به روش ایتالیایی/ بایرن با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید
  • تردید ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • «جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • کپی ایتالیایی، اجرای ایرانی
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز