Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@19:21:34 GMT

ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۹۴۶

هیربد معصومی گفت: دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک در اجرای بندهای ( 6 )  و ( 21 ) ماده (55 ) قانون شهرداری ها مبنی بر تأسیس و احداث ساختمان های موردنیاز برای فضای بازی و باغ کودکان و کمک مالی به راه اندازی و مدیریت آنها تهیه شده است.

وی اضافه کرد: دیگر مرجع تهیه این دستورالعمل، مصوبه شورای عالی استانها در زمینه طرح شهر دوستدار کودک در زمینه تکلیف شهرداریها برای مناسب سازی و ایمن سازی فضاهای عمومی، ایجاد راه های امن به مدرسه و ایجاد مراکز مخصوص رفاهی ویژه کودکان شیرخوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دستورالعمل شامل شش ماده با عناوین «تعاریف و مفاهیم»، «دامنه کاربرد و شمول اجرای دستورالعمل»، «چشم انداز، ماموریت و اهداف»، «شورای اجرایی و ساختارسازمانی»، «اصول و ضوابط برنامه ریزی و طراحی شهر دوستدار کودک»، «نظارت و پایش» و دو پیوست با عناوین «اصول طراحی فضاهای بازی کودکان» و «فرایند کلی مکان یابی فضاهای دوست‌دار کودک بر اساس مقیاس های عملکردی» است.

معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری های کشور اهداف عمده تهیه این طرح را ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت های کودکان و نوجوانان در شهر،  توسعه،  نظارت، استانداردسازی، سطح بندی و نظام مندی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر، تأمین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط تمامی کودکان و نوجوانان در شهر و افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری و کمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان؛ ذکر کرد.

معصومی همچنین گفت: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از شهرهای فعال در اجرای این دستورالعمل حمایت می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری بازی کودکان مدرسه خلاقیت کودکان و نوجوانان شادی سلامت ملل متحد خلاقیت شادی شهرداری کودکان و نوجوانان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار