Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@09:08:53 GMT

دلیل کاهش قیمت بلیت هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۷۹۵۶

دلیل کاهش قیمت بلیت هواپیما

با وجود مشکلات اقتصادی که ایرلاین‌های داخلی در طول ماه‌های گذشته با آن روبه‌رو بودند، آخرین بررسی‌ها از شرایط بازار نشان می‌دهد که قیمت بلیت حتی از نرخ‌های مصوب شهریورماه نیز پایین‌تر آمده و با میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این درحالی است که ایرلاین‌ها پیش از این تهدید کرده بودند که در صورت نرسیدن ارز نیمایی نسبت به افزایش قیمت بلیت‌هایشان اقدام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود اسعدی سامانی  تاکید کرد : آنچه که در بازار فروش بلیت هواپیما رخ داده مستقیما به بحث‌های اقتصادی ایرلاین‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه در ماه‌هایی مانند آذر یک اتفاق طبیعی است.

به گفته وی با توجه به این‌که در این فصل از سال تعداد مسافرت‌ها کاهش می‌یابد تقاضا برای بلیت هواپیما نیز پایین آمده و ایرلاین‌ها ترجیه می‌دهند قیمت‌های خود را طوری مدیریت کنند که با کشش بازار همراهی داشته باشد.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این سوال که شرایط دریافت ارز ایرلاین‌ها در طول هفته‌های گذشته چگونه بوده نیز توضیح داد: با وجود آنکه هنوز شرایط به شکل عادی خود بازنگشته، اما در هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی شده که لااقل بخشی از درخواست ارزی ایرلاین‌ها به آنها اختصاص یابد.

سامانی اضافه کرد: در حال حاض در تلاش می‌شود که با مدیریت پرونده‌های درخواست ارز ایرلاین‌ها شرایط برای پرداخت نیازهایشان فراهم شود مساله‌ای که بسیار مهم است، زیرا بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از ارزهای خارجی انجام می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نرخ بلیت پروازهای داخلی هواپیما بلیت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با کاهش ۶۳ تومانی به ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و حواله آن با کاهش ۵۸ تومانی نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش بسیار اندکی داشت.

کد خبر 6085671 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان وارد شد
  • چگونه می‌توانیم اطلاعات مسافر را در بلیط هواپیما تغییر دهیم؟