Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، ایرج رحمانپور خواننده موسیقی لرستان جمعه 16 آذر 1397 کنسرت خود را در تالار وحدت برگزار کرد. در این کنسرت گروه «هانای» به سرپرستی امیر نوروزی، رحمانپور را همراهی کردند.

این اجرا شامل دو بخش بود که بخش نخست به اجرای قطعه‌هایی در دستگاه «ماهور» و بخش دوم به اجرای قطعه‌هایی در دستگاه «شور» اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نکات جالب این کنسرت حضور مخاطبانی بود که اصالت‌شان به مناطق زاگرس نشین ایران برمی‌گشت. تقریبا از دوازده استان کشور مخاطبان به سالن آمده بودند. همچنین این کنسرت دو مخاطب ویژه داشت که از اروپا به ایران سفر کرده بودند و طی سفرشان به دیدن و شنیدن این کنسرت آمدند.

این کنسرت از پرشورترین و پرمخاطب‌ترین کنسرت‌هایی بود که طی سال جاری در عرصه موسیقی نواحی ایران برگزار شده است.

 

خواهرِ بهمن علاءالدین(مسعود بختیاری) هم مهمان ویژه‌ی این مراسم بود. رحمانپور در بخشی از این کنسرت در سخنانی ضمن تمجید از زنده‌یاد مسعود بختیاری، اجرایش را به روح بلند این خواننده تقدیم کرد.

امیر نوروزی نوازنده کمانچه و سرپرست گروه، شاهرخ پیمانی نوازنده سرنا، احمد رنجبر نوازنده عود، مهدی مرتضایی نوازنده سنتور، علیرضا عقیقی نوازنده تار، کسرا زرین قلم نوازنده کمانچه بم و بابک شکری نوازنده تنبک، اعضای گروه «هانای» را تشکیل می‌دادند.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنسرت بختیاری ماهور تالار وحدت رحمانپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم

به گزارش همشهری آنلاین نخستین اجرای سال ۱۴۰۳ در تالار وحدت به کنسرت گروه «راستان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی صحنه رفت.

این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم «آویشن و اندوه» به آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اختصاص داشت. در این اجرا همچنین آثاری ازهمایون خرم و علیرضا دریایی هم اجرا شد. آلبوم «آویشن و اندوه» با صدای حسین نورشرق در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

به مخاطبان حاضر در تالار وحدت گفت: برای اینکه امشب مهمان قلب‌های شما باشم، دو دور دور کره زمین چرخیده‌ام و از ژاپن تا کلمبیا کنسرت برگزار کرده‌ام. برای این کار اگر لازم بود دو بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم.

«پایان ماجرا» با شعری از سایه، «آویشن و اندوه» با شعری از پانته آ صفایی و «فراموش شده» با غزلی از سایه؛ آثاری بودند که با آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اجرا شدند.

«عاشق مشو» با شعر رضا ثابتی و موسیقی محمود ذوالفنون و تنظیم علیرضا دریایی یکی دیگر از آثار اجرا شده در این کنسرت بود. همچنین اجرای قطعه «همنفسان» با شعری از ملک الشعرا بهار، از نکات جالب این کنسرت به شمار رفت.

بخشی کنسرت گروه «راستان» به موسیقی بختیاری اختصاص داشت.

حسین نورشرق درباره اجرای موسیقی بختیاری گفت: همه کودکی و نوجوانی من در منطقه‌ای نزدیک بختیاری گذشت. همیشه تحت تاثیر این فرهنگ و این موسیقی بوده‌ام. دوست دارم امشب یادی کنم از بهمن علاءالدین که حق زیادی به گردن موسیقی ما دارد. همچنین مسعود بختیاری تصنیف سازی در حد عارف و شیدا بود که موسیقی و کلامش روان و جاری است. متاسفانه امروزه شاهدیم که این فرهنگ‌ها منزوی شده و جهان به سمت دیگری می‌رود. با سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی می‌توان دریچه‌های تازه‌ای به روی این موسیقی‌ها باز کرد.

گروه راستان در سال ۱۳۹۸ به سرپرستی آزاده امیری تشکیل شد و در طول این سالها به اجراهای مختلفی در تهران و شهرستان و همچنین تولید و ضبط آثار بسیار پرداخته است، آزاده امیری، سیاوش ولی پور، علیرضا دریایی، دانیال جورابچی، آرمین قضاتی، کاوه تسعیری، ارسلان علیزاده، علی اصغر شمس آبادی، گوهرناز مسائلی، صبا رمضان، باران زرگریان، ثمانه احمدی و بهنام اخگر نوازندگان گروه راستان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 846240 منبع: تسنیم برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت
  • ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند
  • اعلام برنامه کنسرت‌های تهران و شهرهای دیگر با طعم چند اما و اگر
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود