Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@05:11:59 GMT

افزایش تولید تخم مرغ در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۰۳۱

مدیر طیور جهاد کشاورزی فارس درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، گفت: سالانه 4 میلیون و 100 هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحد‌های فعال تولید می‌شود که ظرفیت تولید 52 هزار تن تخم مرغ را دارند.
رستگار افزود: این میزان مرغ در 67 هزار واحد فعال مرغ تخم گذار تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 52 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شود که نسبت به مدت مشابه پارسال هزار تن افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر طیور جهاد کشاورزی فارس گفت: مازاد تخم مرغ استان فارس به استان‌های بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افزایش تولید تخم مرغ مرغ تخم گذار شیراز خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در ششمین مرحله مایه‌کوبی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل که به صورت رایگان توسط سه تیم عملیاتی و نظارتی از اول اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین امسال انجام شد، طیور بومی روستا‌های این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی برای آن انجام داد از این‌رو برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه ورود تیم‌های دامپزشکی یک روز قبل از ورود به روستا از طریق شورای اسلامی اطلاع‌رسانی می‌شد، گفت: واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل به صورت آشامیدنی است و دارو اول صبح به آنها داده می‌شد.

وی از همکاری اهالی روستا‌های این شهرستان با تیم‌های مایه‌کوبی قدردانی کرد و افزود: انجام طرح‌های مایه کوبی بدون همکاری و همراهی اهالی روستا‌ها انجام نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند