Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: متن فایل صوتی آخرین لحظات زندگی خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مکالمات وی با عاملان قتلش توسط شبکه سی‌ان‌ان منتشر شد.

به گزارش رکنا، شبکه سی‌ان‌ان بامداد دوشنبه متن فایل صوتی آخرین لحظات زندگی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و مکالمات وی با عاملان قتلش را منتشر کرد.

سی ان ان اعلام کرد که این همان متنی است که سازمان سیا آن را از روی فایل صوتی که مقامات ترکیه آن را ترجمه کرده و در اختیار آمریکا گذاشته‌اند به دست آورده است و در اختیار دیگر مقامات از جمله سناتورهای آمریکایی نیز قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نمی‌توانم نفس بکشم» آخرین مکالمه ضبط شده از خاشقجی پس از آن بود که مورد حمله افراد قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، خاشقجی زمانی که دوم اکتبر گذشته وارد کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه شد، به سرعت متوجه جو غیرعادی شده و با تعجب از فردی آشنا پرسیده بود که او در آنجا چه می‌کند.

طبق فایل صوتی ضبط شده از این لحظات، صدایی که گفته می‌شود متعلق به «ماهر عبدالعزیز المطرب» مامور اطلاعاتی سعودی است، به خاشقجی گفته بود که او باید «به کشورش بازگردد» و خاشقجی در پاسخ به وی گفته بود که آنها نمی‌توانند چنین کاری کنند و افرادی در بیرون کنسولگری منتظر او هستند.

اشاره خاشقجی به نامزدش که بیرون از محوطه کنسولگری منتظر وی ایستاده بود، است.

سپس بدون هیچ دیالوگ اضافه‌ای چند نفر به خاشقجی حمله می‌کنند و صداهایی که از فایل صوتی شنیده می‌شود نشانگر این است که وی در زمان کوتاهی پس از حمله در تقلا برای نفس کشیدن است.

متن فایل صوتی همچنین صداهای مربوط به تکه تکه شدن جسد خاشقجی را هم در حالی که عوامل این صحنه به هم توصیه می‌کنند به موسیقی گوش بدهند، نشان می‌دهد.

طبق این متن، همچنین چند تماس نیز در این بین رد و بدل شده است که مقامات ترکیه می‌گویند این تماسها با مقامات ارشد در ریاض رد و بدل شده است.

بر اساس متن پیاده‌ شده از این فایل صوتی، «محمد الطبیقی» کالبدشکاف همراه تیم عملیات، با همکاری دیگر افراد حاضر اقدام به تکه تکه کردن جسد خاشقجی کرده و از آنها خواسته بود در حین کار «به موسیقی گوش کنند».

این گزارش در ادامه می‌گوید که متن اصلی این فایل صوتی توسط مقامات اطلاعاتی ترکیه به دست آمده اما مقامات ترکیه نگفته‌اند که آنها چگونه به این فایل صوتی دست یافته‌اند.

این افشاگری‌ها روایت اولیه سعودیها از قتل Murder خاشقجی را که این حادثه Incident را اقدامی خودسرانه اعلام کرده بودند، زیر سوال می برد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

علت مرگ پیام صابری همسر زیبا بروفه+عکس پیدا کردن جسد کودک 6 ماهه با اعتراف مادر هوس باز +عکس پرده برداری از راز جنایت مرد میلیارد تهرانی توسط سرهنگ قلابی+ عکس این سرباز فقیر نیازمند 10 میلیون تومان پول است تا به زندگی برگردد جسد خانم مجری BBC در خانه اش پیدا شد+عکس این خانم معلم بچه های مدرسه ابتدایی را عضو گروه ( 18+) کرده بود!+عکس انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس توضیحات احمد خمینی درباره عکس‌های لو رفته اش+عکس پیدا شدن قسمتی از بدن زن گمشده در رودخانه حاشیه شهر+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزییات سرقت از طلافروشی بلوار امامت توسط 2 جوان اسلحه به دست فقر مطلق غذایی در کهگیلویه و بویراحمد ارتباط ستارهای فوتبال ایران با شاخ های مجازی توجه زیاد به بازیگر زن هالیوود شاهزاده های انگلیس را به جان هم انداخت+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: قتل Murder حادثه Incident زندگی آخرین لحظات آمریکایی روزنامه نگار منتقد خاشقچی خاشقجی قتل خاشقجی عکس ساعت قتل مرد تهران کودک زن جوان دستگیر شد تصاویر پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بینوایان» با حضور ۴۰ بازیگر تئاتر و سینما صوتی شد

کامل‌ترین نسخه «بینوایان» با حضور جمعی از بازیگران شناخته‌شده تئاتر و سینما به صورت صوتی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب به عنوان یکی از آثار صوتی رادیو گوشه (بخش صوتی نشر چشمه) منتشر می‌شود و اولین قسمت آن روز یکم فروردین‌ماه در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

در خوانش این کتاب، مسعود کرامتی (ژان والژان)، مجید آقاکریمی (ژاور)، مهتاب نصیرپور (فانتین)، رضا بهبودی (پدر روحانی)، ترمه وثوق (کودکی کوزت)، بهار کاتوزی (جوانی کوزت)، هوتن شکیبا (تناردیه)، ستاره پسیانی (خانم تناردیه)، نیما رییسی (ماریوس) و... حضور دارند. همچنین بانیپال شومون، سهیل مستجابیان، مجید یوسفی، علیرضا ناصحی، سوگل خلیق، الهام اخوان، ناهید مسلمی، نگار نیک‌دل، لیلی فرهادپور، ژولیوت رضاعی و ... از دیگر چهره‌هایی هستند که در خوانش این کتاب همکاری کرده‌اند. اشکان عقیلی‌پور نیز راوی داستان است.

فرزانه ابراهیم‌زاده، مدیر این پروژه توضیح داد که تاکنون نسخه‌های گوناگونی از کتاب «بینوایان» در کشورمان منتشر شده اما هیچ کدام از ترجمه‌ها کامل نبوده است.

او ادامه داد: در این پروژه از ترجمه محمد پارسایار که از سوی نشر هرمس منتشر شده، استفاده می‌کنیم. ایشان کل رمان «بینوایان» را ترجمه کرده که یک اثر دوجلدی است و ما آن را در قالب پنج کتاب صوتی ارائه می‌کنیم که به صورت ماهانه منتشر می‌شود.   

ابراهیم‌زاده با ارائه توضیحاتی درباره شیوه خوانش این اثر افزود: آنچه برای ما اهمیت داشته این است که هیچ یک از همکاران بازیگر، صداسازی نکنند بلکه همه در سن خودشان، شخصیت‌ها را روایت کنند. بنابراین همه خوانش‌ها رئال است و ما سمت نمایش رادیویی یا نمایشنامه‌خوانی نرفته‌ایم تا آنچه آماده می‌شود، کاملا مطابق تعریف کتاب صوتی باشد که البته کار سختی است ولی با توجه به حضور چهره‌های حرفه‌ای بازیگری، این هدف محقق شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاور شهردار تهران: باید از افشا کننده ماجرای باغ ازگل تقدیر شود
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • فریاد عدالتخواهی دانشجویان در حمایت از کارگران/ افسانه تورم‌زا بودن افزایش حقوق افشا شد
  • روزنه‌گشایی به سبک ظریف؛ آقای دیپلمات چه کسانی را «اصلاح‌طلبان تندرو» می‌خواند؟
  • «بینوایان» با حضور ۴۰ بازیگر تئاتر و سینما صوتی شد
  • قهرمان‌سازی و سابقه‌زدایی از ظریف
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • اثرِ انفجار ترقه بر بنا‌های تاریخی جبران‌ناپذیر است
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند | صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟