Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت بودجه وزارتخانه‌های خارجه و دفاع گفت: تاکید ما در کمیسیون امنیت ملی تقویت بنیه دفاعی و همزمان توجه به دیپلماسی به خصوص دیپلماسی اقتصادی است.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بودجه دولت به وزارت خارجه، گفت: یکی از مشکلات وزارت خارجه نحوه‌ اختصاص بودجه به صورت ریال به این وزارتخانه است، یعنی مثلا مبلغی همچون ۱۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه وزارت خارجه تعیین می‌شود که با نوسانات ریال برابر دلار عملا وزارت خارجه با کمبود بودجه مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: وزارت خارجه هزینه‌های خود را به صورت دلاری درباره ماموریت‌ها و سفارت‌خانه‌های خود پرداخت می‌کند، لذا وقتی ارزش ریال مقابل دلار کم می‌شود، بودجه این وزارتخانه هم با گرفتاری‌هایی مواجه شده و نمی‌تواند عملا برنامه‌هایش را اجرا کند آن هم در شرایطی که انتظار همه از وزارت خارجه خنثی کردن فعالیت‌ها و اقدامات ماجراجویانه آمریکا است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به محض مذاکره یکی از نمایندگان سفارتخانه‌های ما با شرکت خصوصی بلافاصله آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی به دنبال خنثی کردن این مذاکره بر می‌آیند. این تنها یک نمونه از جنگ اقتصادی است که ما بر لزوم فعال‌تر شدن دیپلماسی اقتصادی تاکید داریم. این‌که وزیر خارجه با تمامی همت خود معاونت اقتصادی را احیاء کرده است، احتیاج به حمایت و پشتیبانی برای کار دقیق دارد.

دهقانی ادامه داد: لازم است ساختار وزارت خارجه با بودجه مناسب تقویت شود که حامی اصلی دولت است، مجلس شورای اسلامی هم می‌تواند در این راه کمک کند که متاسفانه بودجه وزارت خارجه از بسیاری از سازمان‌های فرهنگی هم کمتر است حال این‌که اولویت ما مسائل اقتصادی است و باید رایزن‌های اقتصادی در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را تقویت کنیم نه این‌که آنها برای تامین هزینه‌های جزیی خود با مشکل مواجه شوند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید تقویت بنیه دفاعی همزمان در کنار تقویت دیپلماسی اقتصادی دیده شود، اظهار کرد: ارتقاء بودجه نیروی انتظامی نیز از دیگر اولویت‌هاست، چون نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی با ۴۰۰ عنوان جرم مواجه است. این‌که حقوق و تعداد پرسنل نیروی انتظامی کم است باعث ایجاد ضعف در جامعه می‌شود، لذا باید به این بخش توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه دفاعی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود