Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@04:54:36 GMT

خانه‌ها در سال 2019 چه شکلی می شوند؟+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۱۱۰

خانه‌ها در سال 2019 چه شکلی می شوند؟+ تصاویر

در این مطلب ۷ طراح معروف این موضوع را از یک جنبه دیگر، یعنی سبک دکوراسیونی خانه برای ما توضیح می‌دهند.

به گزارش شریان نیوز،  قبل تر در مطلب دکوراسیون داخلی 2019، مدل مبلمان هایی که طراحان و دکوراتورها برای سال 2019 پیش بینی کردند را بررسی کردیم. در این مطلب 7 طراح معروف این موضوع را از یک جنبه دیگر، یعنی سبک دکوراسیونی خانه برای ما توضیح می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که در سال 2019، علاوه بر مبلمان و رنگ سال، باید منتظر تجربه کردن کدام طراحی های جدید برای خانه هایمان باشیم. نشیمن ها رسمی یا راحت، اکسسوری های ساده یا لوکس و بسیاری موارد دیگر که در ادامه خواهیم خواند.

1. طراحی ترکیبی اتاق ها

هالی بیکر، یکی از طراحان شرکت کننده در این نظرسنجی اظهار داشته که در سال 2019 شاهد ترکیب رفتارهای مختلف در خانه ها هستیم. به طور مثال می توانیم نشیمن هایی داشته باشیم که فضای دورهمی و زندگی روزمره را در کنار یکدیگر داشته باشند. شاید تاکنون عادت داشتیم که فضاها از یکدیگر تفکیک شده باشند اما درسال 2019 می توانیم خلاقیت های بیش تری به خصوص در زمینه استفاده از انواع هنرها ببینیم.

2. حضور فعال وسایل قدیمی و کهنه

آندرا هارالدسن، کی دیگر از طراحان ، بازگشت الگوها، نقش ها و وسایل وینتیج و قدیمی را برای سال 2019 نوید می دهد. این طراح پیشنهاد می کند اگر چنین وسایل و اکسسوری هایی در منزل دارید، برای سال آینده نگه داشته و حتما به ایده های مختلف استفاده از آن ها فکر کنید. پارچه های بسیار قدیمی نیز در همین دسته جای می گیرند.

3. نشیمن های راحت

ونسا فرانسیس در این باره می گوید : "مسلما نشیمن ها راحت تر و خودمانی تر طراحی می شوند." تصویر بالا نمونه خوبی از این ایده را به ما نشان می دهد. مبلمان با تکیه گاه های کوتاه تر، پاف های راحت تر و حضور سبزی و گیاهان آن چیزی هستند که می توانیم منتظر دیدنش باشیم. شاید بتوان پیش بینی این را نیز داشت که فضاهای پذیرایی نیز با همین نشیمن ها ترکیب و ادغام شده و آن ها نیز خودمانی تر بشوند.

4. نقش پر رنگ نورپردازی

هارولدسن، طراح چهارم، به این موضوع عقیده دارد که نورپردازی در سال 2019 نقش بزرگی ایفا خواهد کرد، این که می توانید رنگ اتاق را تغییر دهید و یا حتی حس و حال های متفاوت متناسب با خلق و خوی شما در طول روز داشته باشید. در واقع "روشنایی برای افزودن رنگ و بافت به دیوارها استفاده می شود."

5. توجه به نیازهای ساکنان خانه

جوردی فغان و آلن فیرستون، بر این باورند که اتاق نشیمن در سال 2019 فضایی است که واقعا منجر به یک زندگی شخصی می شود. آن ها می گویند: "مشتریان ما به دنبال فضاهای ساده اما در عین حال خلاقانه هستند تا بتوانند به بیش تر نیازهایشان پاسخ دهند." به طور مثال حضور میزها و کمدها، وسایل بازی بچه ها، کتاب ها و ... همگی به نوعی در فضا چیدمان شده و قرار می گیرند که در کنار زیبایی کاربردی نیز باشند.

6. حضور فضاهای نامتعارف

به گفته Nyla Free، ممکن است امروزه رویکردهای جدید و نامتعارف را در فضاهایی مانند نشیمن ببینیم اما آن چه که در سال 2019 اتفاق خواهد افتاد، استقبال بیش تر از این سبک ها خواهد بود. او می گوید :" که برخی از عناصر طراحی که ما انتظار داریم تا در سال 2019 برای ایجاد این حس ببینیم، طرح های رنگی رنگی، نقوش غیر هم شکل و ست شدن مبلمان های متفاوت در کنار یکدیگر خواهند بود.

7. مانند سال های پیش محافظه کارانه نیست

بسیاری از طراحان خاطرنشان می کنند که فضاهای زندگی در سال 2019، از فضاهای رسمی و جدی امروزی بسیار دور خواهند شد. بر همین دکوراتورها تمایل دارند مشتریان خود را به استفاده آزادانه تر از وسایل، به خصوص نمونه های دست ساز و سنتی، تشویق کرده فضاها را جذاب تر از آن چه که امروز می بینیم طراحی نمایند.

 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟