Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع فرانسوي اعلام کردند، «شنبه‌سياه» به لحاظ بيلان عملکرد پليس فرانسه در برابر معترضان به سياست‌هاي اقتصادي دولت اين کشور رکورد محسوب مي‌شود.
به گزارش پارس‌تودي؛ دولت فرانسه در جريان برخورد با معترضان ضد دولت اين کشور که سياست مشت آهنين را انتخاب کرده است، بالاترين درجه نظامي‌گري را براي «شنبه‌سياه» رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


90هزار پليس ضد شورش و 106گردان ژاندارمري با خودروهاي پيشرفته زرهي و ديگر امکانات سرکوبگر هم نتوانستند جلوي اعتراض‌هاي مردمي را در فرانسه بگيرند.
وزارت کشور فرانسه در جديدترين آمار خود شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه را 136 هزار نفر اعلام کرد اما جنبش ضد سرمايه‌داري، شمار آنان را خيلي فراتر از اين رقم اعلام کرده است.
بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه، از اين تعداد، هزار و 723 نفر بازداشت شدند که پليس هزار و 220 نفر را روانه زندان کرده است.
همچنين 5 شهروند فرانسوي در جنبش اعتراضي ضد سرمايه‌داري و سياست‌هاي اقتصادي «امانوئل مکرون»، رئيس جمهوري فرانسه در 23 روز گذشته کشته و در اين مدت حدود 6 هزار معترض زخمي و بازداشت شدند.
جنبش مردمي «جليقه‌زردها» در فرانسه، با هدف اعتراض به سياست‌هاي اقتصادي دولت مکرون آغاز شد، اما مردم چند کشور اروپايي از جمله بلژيک وهلند هم از اين جنبش حمايت کرده‌اند و دامنه آن به آلمان نيز رسيده است.
با گذشت بيش از سه هفته از شروع اعتراض‌ها در فرانسه و به‌رغم هشدار مقامات فرانسوي، اين کشور همچان شاهد تظاهرات گسترده ضد دولت مکرون است.
اين درحالي است که دولت فرانسه چند روز پيش از لغو افزايش ماليات سوخت خبر داد؛ تصميمي که ناآرامي‌ و اعتراض‌ها ضد دولت مکرون ابتدا به بهانه آن آغاز شد و همچنان با گسترش درخواست‌ها ادامه دارد.
کليدواژه فرانسه تظاهرات

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی گفت: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان، چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودرو‌ها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است