Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح امروز، دوشنبه 19 آذر، را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن مطبوعات روزنامه های صبح ایران ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرما قیمت سبزی را نجومی کرد 

به گزارش قدس خراسان، نان و پنیر و سبزی جزو جدانشدنی از سفره افطار در ماه مبارک رمضان است که با شروع این ماه، سبزی آن با افزایش ناگهانی قیمت روبه‌رو شد و در سبزی‌فروشی‌های‌ برخی محله‌ها از کیلویی ۲۵ هزار تومان به بالای ۳۰ هزار تومان رسیده است.

برای بررسی میدانی این موضوع، سری به میدان بار سپاد می‌زنم. تعداد غرفه‌های کمی سبزی می‌فروشند. به نخستین غرفه‌ای که می‌روم، سبزی‌های پژمرده و رو به زردی را غرفه‌دار کیلویی ۱۰ هزار تومان قیمت می‌گذارد. جلوتر که می‌روم، یک نفر روی وانتش سبزی‌های‌ خوردن‌ تر و تازه را کیلویی ۴۰ هزار تومان می‌فروخت و ریحان را به دلیل گرانی، از فروش خود حذف کرده بود.

سبزی ریحان کیلویی ۵۰۱ هزار تومان! 

در غرفه‌ای دیگر باز هم سبزی‌های پژمرده بی‌خریداری بود که کیلویی ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شد. از فروشنده قیمت سبزی ریحان را پرسیدم و گفت: کیلویی ۱۰۵ هزار تومان است!

از فروشنده‌ دیگری درباره قیمت سبزی نیشابور پرسیدم و او گفت: بسته‌های ۲۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان و ریحان بسته‌ای ۱۱ هزار تومان است. پیش از ماه رمضان بسته‌های ۲۰۰ گرمی سبزی نیشابور ۸ هزار تومان فروخته می‌شد.

در ادامه به میدان بار نوغان سری می‌زنم تا قیمت‌ها را در این بازار بررسی کنم. در آنجا نیز به سختی می‌شد سبزی پیدا کرد و بیشتر میوه و صیفی‌جات عرضه می‌شد.

قیمت‌ها در میدان بار نوغان نسبت به بازار سپاد بهتر است و سبزی خوردن در دو غرفه کیلویی ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شد؛ سبزی‌هایی که از لحاظ کیفیت بهتر از سبزی‌های ۱۰ و ۱۵ هزار تومانی میدان بار سپاد بود.

ریحان نیز که سبزی گلخانه‌ای است، در میدان بار نوغان کیلویی ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

سبزی‌ خوردن از ۳۰ تا ۱۱۰ هزار تومان 

به مغازه‌های سطح شهر مشهد نیز سر می‌زنم. در محله طبرسی شمالی، سبزی خوردن از کیلویی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان در سبزی‌فروشی‌ها فروخته می‌شود.

در محله چمن نیز سبزی خوردن از کیلویی ۳۸ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در خیابان امام رضا(ع) بسته‌های ۲۰۰ گرمی سبزی خوردن ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان معادل کیلویی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است. 

در قاسم‌آباد نیز سبزی پاک شده ۱۰۰ گرمی ۴۵ هزار تومان و ۲۰۰ گرمی ۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین سبزی‌های پاک نشده ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان معادل کیلویی ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

در محله خیام جنوبی نیز بسته‌های ۱۵۰ گرمی سبزی ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شوند که معادل کیلویی ۶۶هزار تومان است.  

سری به محله فرامرز عباسی می‌زنم، آن‌جا هم بسته‌های ۱۰۰ گرمی سبزی خوردن ۱۱ هزار تومان به فروش می‌رسند که معادل کیلویی ۱۱۰هزار تومان است. ریحان نیز بسته‌ای ۱۴ هزار تومان به عبارتی کیلویی ۱۴۰هزار تومان است و بسته ۲۰۰ گرمی سبزی خوردن پاک شده ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در هاشمیه نیز بسته ۲۵۰ گرمی سبزی خوردن ۷۸هزار تومان و بسته‌های ۱۰۰ گرمی ۱۰ و ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

وعده کاهش قیمت‌ سبزی از پنج فروردین  

علت این افزایش قیمت را از رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد جویا می‌شویم. او در این باره گفت: به دلیل بارندگی و سرمای اخیر به زمین‌های کشاورزی خسارت وارد شد و نیمی از سبزی‌ها سرمازده شدند. به همین دلیل عرضه سبزی کم شد و با شروع ماه مبارک رمضان نیز تقاضا افزایش یافت. از این رو قیمت سبزی خوردن زیاد شد.

حمید آزادی درباره قیمت ریحان نیز بیان کرد: سبزی ریحان به دلیل اینکه سبزی گلخانه‌ای است و سرما به گلخانه‌ها نیز آسیب وارد کرده، افزایش قیمت بیشتری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت تنها در این چند روز پایانی سال است و از ۴ و ۵ فروردین سال آینده با ورود سبزی‌های نیشابور به بازار مشهد، قیمت‌ها به تعادل می‌رسد و کاهش می‌یابد.

با توجه به قیمت‌هایی که در سطح شهر وجود دارد، امیدواریم این بالا و پایین شدن قیمت‌ها تا پیش از پایان ماه رمضان اصلاح شود تا قوت غالب مردم روزه‌دار در این ایام با قیمت واقعی در سفره افطار قرار گیرد.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • جزئیات توطئه دشمنان برای قطع فیبر نوری در روز انتخابات
  • فیلم/ جزئیات توطئه دشمنان برای قطع فیبر نوری در روز انتخابات
  • سرما قیمت سبزی را نجومی کرد 
  • ظاهر شدن دنباله‌دار شیطان پس از ۷۱ سال در آسمان شب
  • مردم با حضور خود توطئه دشمن را کنار زدند
  • ببینید | طعنه سنگین امیر علی‌اکبری روی آنتن زنده به درآمدهای نجومی فوتبالیست‌ها
  • راز تولید فرش در کارخانه فرش یلدای کویر کاشان از نخ تا فرش
  • تصاویر نجومی ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)
  • (ویدئو) بازیگر تلویزیون: ۵ درصد بازیگران دستمزد نجومی می‌گیرند
  • تصاویر نجومی ۲۶ اسفند (۱۶ مارس)