Web Analytics Made Easy - Statcounter

« محمدرضا حاجی پور» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تجهیز و راه اندازی این طرح های صنعتی بیش از 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح های صنعتی هفت هزار و 800 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 55 واحد صنعتی تعطیل در سال جاری با پرداخت تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی در این استان به چرخه تولید بازگشتند و این خطه صنعتی در شاخص مذکوررتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تمام شاخص های صنعتی استان را رو به رشد عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری استان بیش از 57 درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال جدید در پروانه های صادر شده بیش از 31 درصد رشد داشته است.
حاجی پور در خصوص تشکیل کمیته شناسایی و ارزیابی مشکلات صنایع استان مرکزی گفت: 70 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امسال در استان تشکیل و 260 پرونده بررسی و 349 مصوبه نیز صادر شده است که در این راستا 218 مصوبه معادل 62 درصد اجرایی شده است.
وی ادامه داد: 53 واحد صنعتی و کشاورزی در این استان امسال با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و با معرفی به بانک های عامل 970 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید گرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید امسال از 23 مرداد ماه به استان مرکزی ابلاغ شده و تاکنون 323 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کرده اند.
وی بیان کرد: 179 طرح از 323 متقاضی تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند و پرونده 118 طرح نیز در کمیته های استانی در دست بررسی است.
حاجی پور اظهار داشت: رقم تجمیعی این تسهیلات 9 هزار و 217 میلیارد ریال است که تاکنون 970 میلیارد ریال به 53 واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ بانک مرکزی پرونده های معرفی شده به بانک ها از شرط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند و در دستورالعمل ابلاغی امسال واحدهای تولیدی بالای 100 نفر شاغل می توانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.
وی افزود: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسش نامه های تکمیلی اقدام کنند.
استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی و اشتغال بالغ بر 106 هزار نفر از نظر تنوع تولید در رتبه اول، توسعه یافتگی رتبه چهارم، اشتغال در بخش صنعت رتبه ششم، تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه پنجم و ایجاد ارزش افزوده صنعتی رتبه نهم کشور را داراست.
3017/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان مرکزی بخش خصوصی چک رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه بسته به نوع دارایی مورد معامله و مدت‌زمان نگهداری آن متفاوت است. در حوزه املاک، اگر زمان نگهداری این دارایی کمتر از یک سال باشد، سود حاصل از فروش آن مشمول مالیات 60 درصدی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، همچنین این نرخ برای مدت دوساله معادل 40 درصد، برای سه سال 20 درصد، برای چهار سال 10 درصد و برای فروش پس از پنج سال یا بیشتر، معادل پنج درصد است.

البته افراد بالای 18 سالی که تنها یک ملک با دوره تملک بیش از دو سال داشته باشند مشمول این مالیات نمی‌شوند. همچنین هر شخص به تعداد همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال خود که ملک مسکونی نداشته باشند، تا سقف چهار ملک با دوره تملک بیش از دو سال از این مالیات معاف است؛ مشروط بر اینکه در پنج سال گذشته از معافیت خود استفاده نکرده باشد. به‌علاوه، انتقال ملک در قالب ارث، مهریه یا جهیزیه نیز مشمول پرداخت این مالیات نمی‌شود.

در مورد طلا، نقره و جواهرات و ارز نیز اگر دوره نگهداری این اموال کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

این در حالی است که هر شخص بالای ۱۸ سال در هر بازه زمانی پنج‌ساله می‌تواند به میزان حداکثر ۲۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار بفروشد و از مالیات معاف باشد. همچنین خرید فروش کمتر از 2 هزار یورو یا معادل آن در ارزهای دیگر، از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

نرخ مالیات بر عایدی انتقال خودرو نیز همچون طلا و ارز است؛ با این تفاوت که معامله خودرو پس از سه سال از مالیات معاف است. به‌علاوه، اشخاص بالای 18 سالی که فقط یک وسیله نقلیه دارند، به شرط آنکه مدت‌زمان مالکیت‌شان بیش از یک سال باشد، از مالیات بر عایدی سرمایه خودرو معاف هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است