Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:43:51 GMT

صرفه جویی و بهینه سازی لازمه بودجه سال 98 است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۳۸۴

صرفه جویی و بهینه سازی لازمه بودجه سال 98 است

کرج –ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اعلام شرایط خاص بودجه ای در سال 98 گفت: براین اساس منابع درآمدی و هزینه ای را باید با صرفه جویی همراه ساخت.

به گزارش ایرنا، زهرا عربشاهی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: مبانی بودجه ای در سال 98 در مقایسه با سال 97 خیلی متحول نشده، بطوریکه در استانها رشد حقوق و دستمزد با 20 درصد افزایش و اضافه کار و سایر مبانی بودجه ای بدون افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام شرایط خاص سال آینده به لحاظ ملی ادامه داد: منابع درآمدی و هزینه ای باید به شدت با صرفه جویی همراه باشد که با توجه به تحریم هایی که داریم و در سال 98 نیز گریبانگیر کشور می شود نیازمند همگرایی هرچه بیشتر خواهیم بود.
عربشاهی گفت: بنابراین دراین شرایطی که تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر داریم باید رسانه های استان به لحاظ خبری و کار التیام دهنده اوضاع و شرایط باشند .
وی اضافه کرد: براین اساس باید با توجه به شرایط پسا تحریم مدیریت مصرف بهینه و صرفه جویی را داشت اگرچه برخی از دستگاه های اجرایی بجای اقدامات موثر در این زمینه به دنبال مطالبات خود هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز خاطرنشان کرد: توقع بیشتر دستگاه های اجرایی آن است که از سوی این سازمان در مباحث بودجه ای ویژه دیده شوند در صورتی که هنر مدیریت بالا بردن بهره وری با سطح مشخصی از منابع است.
عربشاهی ادامه داد: باید هزینه ها و بودجه ها در شرایط فعلی از سوی دستگاه های اجرایی به گونه ای مدیریت شود که بالاترین بهره برداری و بازدهی را داشته باشیم .
وی افزود: با شرایط بوجود آمده باید مدیریت مصرف و هزینه کرد داشت و اینکه دستگاه های اجرایی فعالیت خود را منوط به داشتن پول کنند به توسعه دست نخواهیم یافت .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز معتقد است که هیچ کشوری به توسعه دست نمی یابد مگر آنکه در هزینه ها و درآمدهای خود مدیریت مصرف را به درستی اعمال کند.
وی در ادامه به نقش موثر و سازنده رسانه ها در همراهی با دستگاه های اجرایی پرداخت و افزود: رسانه ها باید برای بهینه سازی مصرف از دستگاه اجرایی برنامه طلب کنند و در آموزش نیروی انسانی گام های موثرتری برداشته شود.
عربشاهی گفت: امروز تبدیل به مدیریت هزینه شده ایم درحالی که باید دستگاه های اجرایی به سمت مدیریت توسعه پیش روند و فرآیند توسعه را تسهیل سازند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی با داشتن مدل و الگوی مدیریتی علاوه بر مصرف بهینه منابع می توانند روند توسعه را بدون افزایش بودجه در پیش گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز خاطرنشان کرد: نباید در سفرهای استانی مسوولان از مقام های ارشد کشور انتظار تامین اعتبارهای بیشتر را داشت بلکه باید با گفتمان توسعه پیش رفت.
وی یاد آور شد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند، لازمه آن اصلاح الگوی مصرف است که یکی از الزامات آن صرفه‌جویی در زندگی فردی و اجتماعی است.
عربشاهی تاکید کرد: با توجه به تنگناهای بودجه داشتن الگو و مدل برای صرفه جویی و مصرف بهینه منابع ضروری است و انتظار ما از مدیران دولتی داشتن خلاقیت انجام کارهای خود بدون پول است.
وی افزود: خیلی از پروژه ها را می توان راه اندازی کرد کافی است با مدیریت بهره وری و آموزش نیروی انسانی از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم.
به هنگام بودن بودجه 98 در شرایط تحریم که حاکی از برنامه محور بودن دولت ' تدبیر و امید ' است ، در نظر گرفتن مباحث رفاهی و معیشتی مردم ازسوی دولت با برنامه ریزی های منسجم اقتصادی از دیگر مباحثی بودکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز به آنها پرداخت .
اما یکی از موضوعاتی که بر سر راه توسعه استان جوان کشور (البرز) بیان می شود نبود زیرساخت درآن است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در این زمینه گفت: البرز زمانی استان شد که از زیرساخت های لازم بهره مند نبود.
وی افزود: در دولت قبلی تصمیمی مبنی بر انتقال جمعیت تهران به سایر استان ها گرفته شد که البرز نیز از این امر مستثنی نبود بنابراین بسیاری از کارمندان تشویق به مهاجرت به سایر استان ها شدند.
عربشاهی گفت: در کنار این مهاجرت کارمندان اداری باید زمینه مهاجرت پذیری البرز را نیز مدنظر قرار داد بنابراین ساماندهی برای مدیریت این استان نبود و خیلی از پول ها سال 90 به انجام کارهای جاری سوق داده شد.
وی ادامه داد: ساختارسازی لازم برای تشکیل استان البرز نشد و از سوی دیگر استان تهران معین البرز قرار نگرفت بطوریکه که در خیلی از عرصه ها تهران البرز را بخش جدا شده خود می داند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اظهار داشت: درحالی که استان البرز باید مستقل در فعالیت ها و عملکردها دیده شود درکنار این اوضاع ، وضعیت دولت به وجهی برگشت که امکان تخصیص اعتبار برای آنکه هر اداره و سازمانی داشته باشد نیز نبود.
وی یادآور شد: در یک مقطعی یک ردیف بودجه برای تشکیل مجمتع ادارات البرز گذشته شد و زمینی از دانشگاه تهران نیز در نظر گرفتند اما درآن زمان مسئولان تلاش لازم را به خرج نداند.
عربشاهی گفت: بنابراین آن زمین از دست رفت و اعتبار آن نیز به سرانجام نرسید و اکنون در البرز شاهد مشکلاتی در بودجه هزینه و اعتباری دولت هستیم، اگرچه برخی از ادارات ساختمان خود را تامین کردند اما همچنان غالب آنها دچار مشکل دراین زمینه هستند .
وی گفت: البرز با انباشت نیروهای قراردادی مواجه است و بودجه استانها خیلی قوی نیست و بیشتر اعتبارات را وزارتخانه ها بصورت ملی می گیرند.
اکبر بهاروند رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز نیز در این دیدار بر نقش آفرینی رسانه ها در تزریق امید به جامعه و وحدت رویه با هدف گذر از شرایط سخت اقتصادی کنونی تاکید کرد.
اکبر بهاروند با اشاره به همراهی بیش از پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی بعنوان رسانه مردم و نظام برای امید آفرینی در جامعه افزود: ما نیز به سهم خود تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی و همت مسوولان با اعمال رویکرد اقتصاد مقاومتی و تبیین الزامات آن این دوره گذار تاریخی نظام اسلامی در مقابله با تحریم های استکبار به سربلندی ملت ایران سپری شود.
وی نقش رسانه در بهینه سازی مصرف و صرفه جویی برای سوق دادن جامعه به سمت توسعه کارکردی و پرهیز از هزینه ای صرف و استفاده از ظرفیت تنوع قومیتی البرز بعنوان یک فرصت برای وفاق ملی را در شرایط کنونی ضروری دانست.
8029/6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بودجه صرفه جويي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شست‌وشوهای غیرضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه مصرف آب در همدان ۱۳ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به رسیدن روزهای پایانی سال و افزایش مصرف آب، نباید شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول کنیم چون ۲۹ اسفندماه پیک مصرف آب در استان است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: همزمان با روزهای نظافت و خانه تکانی، مصرف آب همدانی‌ها ۱۳ درصد افزایش داشته و مصرف بیش از اندازه آب در ساعات پایانی سال، موجب خالی شدن مخازن و افت فشار آب می‌شود.

بختیاری‌فر تصریح کرد: بیشترین مصرف آب در روز ۲۹ اسفند رخ می‌دهد که اکثر مشترکین به صورت همزمان مصرف قابل توجهی دارند بنابراین هم‌استانی‌های عزیز لازم است که موارد ضروری نیاز به مصرف آب را در روزهای پایانی سال مدیریت و برنامه‌ریزی کنند تا در روز پایانی سال با کمبود آب مواجه نشویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان همدان، وی با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای پایان سال گذشته مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشتیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم روزهای پایانی امسال نیز بدون مشکل سپری شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، یادآوری کرد: در سال جاری که کمبود بارش باران، نگرانی‌هایی را در حوزه تأمین آب شرب ایجاد کرده و محدودیت منابع آب به یک دغدغه ملی تبدیل شده است، باید صرفه جویی در مصرف آب در اندیشه ما نهادینه شود چون با اندکی صرفه جویی می‌توانیم با بحران کم آبی مقابله کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۱۷ هزار میلیاردی با اجرای پروژه‌های پیشران بهره‌وری
  • صرفه‌جویی ۱۷ هزار میلیارد تومانی با اجرای طرح‌های پیشران بهره‌وری در یزد
  • اجرای پویش خانه‌تکانی با موضوع مصرف بهینه آب در بندر امام خمینی
  • شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند
  • ۲۹ اسفند اوج مصرف آب در همدان, شهروندان صرفه جویی کنند
  • ۱۷ نکته درباره صرفه‌جویی آب
  • صرفه‌جویی در منابع آب زیرزمینی فارس با وجود سد درودزن
  • شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید
  • لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف بنزین در ایام نوروز
  • شست‌وشوهای غیرضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید