Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - ایرنا - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تصمیم، سامانه ساماندهی اقدام ها برای کاهش طلاق، تا پایان سال در تمام استان های کشور راه اندازی می شود.

حبیب الله مسعودی فرید شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون سامانه تصمیم در 16 استان کشور توسعه یافته است و تا پایان سال در تمام استان ها ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: راه اندازی سامانه تصمیم در سال 95 با هدف ساماندهی اقدامات در راستای کاهش طلاق و بررسی تخصصی تر این موضوع ایجاد شد.
وی افزود: با اجرای این طرح، زوج ها بدون ارائه ثبت دعوی و طرح شکایت، با مراجعه به سامانه تصمیم، مستقیم به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شوند.
مسعودی فرید گفت: بررسی موضوع اختلاف بین زوج ها با اقدامات اولیه و مشاوره های لازم طی چند جلسه با حضور مددکاران، مشاوران حقوقی و اجتماعی به بررسی تخصصی انجام می شود.
وی افزود: با اجرای این طرح، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کاهش آمار طلاق به عنوان یکی از معضل های اجتماعی مهم کشور باشیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، سمنان را استان پیشتاز در راه اندازی این سامانه دانست و افزود: در حال حاضر استان سمنان از جمله 16 استان کشور است که سامانه تصمیم در آن به مرحله اجرا درآمده است.

** بهره مندی 180 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی
مسعودی فرید، به زنان سرپرست خانوار در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 180 هزار زن سرپرست خانوار با جمعیت خانوار 500 هزار نفری در کشور از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
وی افزود: از سال گذشته، یارانه زنان سرپرست خانوار به میزان سه و نیم برابر افزایش یافت.
مسعودی فرید اظهار امیدواری کرد که سازمان بهزیستی در سال آینده با تخصیص بودجه لازم بتواند خدمات بهتر و با کیفیت بالاتری را به زنان سرپرست خانوار ارائه کرد.

** ثبت یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی در سال 96
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 360 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد و در سال 96 حدود یک میلیون تماس با این مراکز برقرار شد.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه، اولویت احداث اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر و پس از آن سایر شهرها است که این روند، طبق برنامه در حال انجام است.
وی افزود: امروز با اطمینان می توان گفت که 95 درصد شهرهای بالای 50 هزار نفر دارای اورژانس اجتماعی هستند.
مسعودی فرید گفت: فرزندآزاری، کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل و مسائل حاد خانوادگی، اصلی ترین موارد هدف فعالیت اورژانس اجتماعی کشور است.
وی افزود: در سال گذشته، در قسمت اورژانس اجتماعی بیش از پنج هزار اقدام به خودکشی با مداخله به هنگام افراد این مراکز متوقف شد.
به گفته مسعودی فرید، ایران در بین کشورهای جهان از رتبه خودکشی پایینی برخوردار است به گونه ای که 12 فوت به ازای هر 100 هزار نفر در سال میانگین آمار خودکشی جهانی است که ایران نسبت به متوسط جهانی رتبه 5.5 را داراست.

**مشکلات خانوادگی اصلی ترین آسیب اجتماعی است
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، طلاق، خشونت در خانواده، اعتیاد و سوء مدیریت فضای مجازی را از جمله مهم ترین معضلات اجتماعی در کشور دانست.
وی استفاده از فضای مجازی را یکی دیگر از معضلات کشور دانست و گفت: با وجود تمام نکات مثبت فضای مجازی، باید آسیب های احتمالی ناشی از استفاده از فضای مجازی توسط خانواده و مدارس از کودکی کنترل شود.
مسعودی فرید اضافه کرد: طرح جامع کنترل کاهش آسیب های اجتماعی توسط وزارت کشور در حال تهیه است که مسئولیت این کارگروه با سازمان بهزیستی کشور است.
وی، موضوع کودکان کار و خیابانی را یکی از بخش های مهم فعالیت این سازمان دانست و گفت: حدود 70 درصد کودکان کار غیرایرانی هستند که هم اکنون با همکاری اداره اتباع و سازمان های مردم نهاد به دنبال انجام اقدامات مثبت در این زمینه هستیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: موضوع اصلی این سازمان جلوگیری از آسیب علیه کودکان است و ایرانی یا اتباع خارجی بودن تفاوت چندانی ندارد که در این راستا تعداد 50 مرکز روزانه با موضوع کودکان کار در کشور فعالیت دارد.
به منظور بازدید از چند مرکز و تقدیر از خیران اهداکننده یک مجتمع نگهداری از کودکان به دامغان سفر کرد.
10 هزار و 500 فرزند بدسرپرست و بی سرپرست در 640 مرکز کشور نگهداری می شوند، استان سمنان دارای هشت مرکز نگهداری از فرزندان بی سرپرست است که همه این مراکز توسط خیران اداره می شود.
9856/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اجتماعي طلاق اورژانس اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۲ درصدی سرقت در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری خراسان شمالی از کاهش ۹.۲ درصد سرقت در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در نشست خبری که امروز (۲۶ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های ضرب و جرح در استان سال گذشته ۵۲۶۸ و امسال ۶۴۰۴ فقره بود که رشد ۲۱ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های مربوط به تهدید امسال ۲۱ درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد پرونده‌های تهدید سال گذشته ۳۳۶۷ فقره و امسال ۴۲۸۱ فقره بوده است.

به گفته او، تعداد پرونده‌های کلاهبرداری سال گذشته ۲۴۴۴ فقره و امسال ۳۵۷۱ مورد بود که رشد ۴۶.۱ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های تصادف در استان ۲۲ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد پرونده‌های تصادف سال گذشته ۳۱۴۹ و امسال ۳۲۱۸ فقره بوده است.

یوسفی به پرونده‌های حوزه خانواده نیز اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های طلاق توافقی سال گذشته ۸۵۹ و امسال ۶۳۵ مورد بوده که کاهش ۲۶.۱ درصدی داشته و تعداد پرونده‌های طلاق به درخواست زوج، سال گذشته ۳۰۴ و امسال ۲۱۱ فقره بوده که کاهش ۳۰.۶ درصدی داشته است. پرونده های طلاق به درخواست زوجه پارسال ۱۴۴۸ مورد و امسال ۹۱۳ فقره بوده که کاهش ۳۶.۹ درصدی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: امسال با تلاش‌های انجام‌شده از تعطیلی ۲۴ واحد تولیدی جلوگیری شد که مجموع نیروهای آن ۱۵۰ نفر بوده است. علاوه بر آن، چهار واحد تولیدی احیا شدند و برای ۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

یوسفی تصریح کرد: سن خودکشی در این استان کاهش یافته است که در حال بررسی عوامل بروز این مشکل هستیم تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اساسنامه تشکیل کانون دفاتر ازدواج و طلاق ابلاغ شد
  • اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران آماده خدمت رسانی به شهروندان در ایام نوروز
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می‌شود
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می شود/ دیگران ایجاد نگرانی می کنند
  • سامانه بارشی امروز از این منطقه وارد کشور می شود | روز اول فروردین کدام استانها باران می بارد؟
  • کاهش آمار طلاق درآذربایجان‌غربی
  • سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی/ اظهار نظر افراد غیرمتخصص تنها نگرانی ایجاد می‌کند
  • ایجاد شغل برای ۳ هزار و ۵۶۰ نفر مددجو زیرپوشش بهزیستی
  • کاهش ۲ درصدی واقعه طلاق در مازندران 
  • کاهش ۹.۲ درصدی سرقت در خراسان شمالی