Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@15:43:11 GMT

مبلغ عیدی کارگران سال 97 مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۴۴۳

مبلغ عیدی کارگران سال 97 مشخص شد

رکنا: حداقل عیدی کارگران امسال دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش رکنا، علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اظهار تاسف از شرایط سخت معیشتی بسیاری از خانوارهای کارگری گفت: از سبد کالای دولت برای کارگران که خبری نیست و چند سالی است که به مبلغ خواربار اضافه نشده و ترمیم مزد کارگران هم که منتفی شده است؛ بنابر این در چنین شرایطی جامعه کارگری تنها به امید یک اتفاق خوب به فعالیت ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرفی بخش اعظمی از تولید داخلی را جامعه کارگری مصرف می‌کنند که با کاهش قدرت خرید آنها عملا محصولات تولیدی در انبارها تلنبار شده و به فروش نمی‌روند و تولید و کارگر هردو با هم در حال آسیب دیدن هستند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پاسخ به این سوال که چرا کارگران خواستار پرداخت عیدی خود پیش از پایان سال شده‌اند؟ گفت:حقیقت این است که زندگی کارگران دیگر نمی‌چرخد و وقتی می‌بینند از هیچ جایی حمایت نمی‌شوند، انگیزه‌ای برای کار برایشان نمی‌ماند. اگر امروز کارگران از کارفرمایان عیدی خودشان را که حق قانونی آنها است مطالبه می‌کنند، گویای وضعیت اسفبار زندگی جامعه کارگری است تا با آن بتوانند چند صباحی اقلام و مایحتاج حیاتی و ضروری خود را تامین و زندگی کنند.

اصلانی به رقم عیدی کارگران در سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته، حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان تعیین شده و بر اساس قانون Law مصوب مجلس، کارفرمایان باید حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال به کارگرانشان بدهند.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: با در نظر گرفتن این قاعده، عیدی امسال کارگران حداقل دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان خواهد بود که شایسته است کارفرمایان پرداخت آن را به شب عید یا بعد از آن موکول نکنند؛ هرچند بسیاری از کارفرمایان به دلیل ازدحام بانکها و اختلال در شبکه بانکی در روزهای پایانی سال، معمولا عیدی و پاداش را تا قبل از پایان سال به کارگران پرداخت کرده و یا با حقوق دی و بهمن ماه واریز می‌کنند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار اضافه کرد: فارغ از خانوارهایی که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در شرایط کنونی اقتصاد، نیازمند عیدی و پاداش پایان سال هستند، عده‌ای از کارگران تمایل دارند که این رقم را در پایان سال بگیرند تا زودتر خرج نشود و بتوانند با آن اقلام مورد نیاز و خرید شب عید را جبران کنند.

این مقام مسئول کارگری درعین حال با اشاره به بسته‌های حمایت غذایی دولت، گفت: علیرغم آن که توزیع این بسته‌ها از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آغاز و اعلام شد که بازنشستگان هم آن را دریافت کردند، تاکنون به جامعه کارگری بسته‌ای تعلق نگرفته و کارگران همچنان به حمایت دولت چشم دوخته‌اند، اما ۲۰۰ هزار تومان بسته‌ غذایی کمک چندانی نمی‌کند و کارگران نهایتا بتوانند ۱۰ کیلو مرغ بخرند این در حالی است که در کنار مشکلات معیشتی و اجاره‌بها، با مشکل تازه‌تری مواجه شده‌اند و آن حذف ۲۸ قلم دارویی از دفترچه‌های تامین اجتماعی است.

به گفته اصلانی، ۲۸ قلم داروی ضروری کارگران تنها به این دلیل که این اقلام در مراکز ملکی تامین اجتماعی رایگان بود از دفترچه حذف شده است در صورتی که بهتر بود به جای حذف این اقلام دارویی، برای خریدشان فرانشیز گذاشته می‌شد تا کارگران از نظر درمانی دچار مشکل نشوند.

خبر اختصاص سبد حمایت غذایی دولت به کارگران در اولین جلسه شورای عالی کار و توسط وزیر کار اعلام شد.این خبر در حالی استقبال گروههای کارگری و مستمری بگیران و تاکید کارشناسان برای توزیع چند مرحله‌ای بسته‌ها تا پایان سال را به دنبال داشت که تاکنون بسته‌های حمایت غذایی به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق نگرفته و با تشدید مشکلات معیشتی بازنشستگان و کارگران، انتقاداتی به آن وارد آمده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

علت مرگ پیام صابری همسر زیبا بروفه+عکس پیدا کردن جسد کودک 6 ماهه با اعتراف مادر هوس باز +عکس CNN افشا کرد : جلادها هنگام سلاخی خاشقجی موسیقی گوش می دادند ! پرده برداری از راز جنایت مرد میلیارد تهرانی توسط سرهنگ قلابی+ عکس این سرباز فقیر نیازمند 10 میلیون تومان پول است تا به زندگی برگردد جسد خانم مجری BBC در خانه اش پیدا شد+عکس این خانم معلم بچه های مدرسه ابتدایی را عضو گروه ( 18+) کرده بود!+عکس انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس توضیحات احمد خمینی درباره عکس‌های لو رفته اش+عکس پیدا شدن قسمتی از بدن زن گمشده در رودخانه حاشیه شهر+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا احمدرضا دالوند درگذشت شکنجه پشت وانتی دو کودک توسط پدر و مادر بی رحم!+عکس توجه زیاد به بازیگر زن هالیوود شاهزاده های انگلیس را به جان هم انداخت+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: قانون Law تامین اجتماعی تامین اجتماعی عیدی عیدی کارگران مبلغ عیدی کارگران عیدی کارگران سال 97 رقم عیدی کارگران عیدی سال 97 عکس قتل مرد ساعت کودک تهران زن جوان دستگیر شد زن انتحاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر