Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علی خداویسی در نشست خبری ظهر یکشنبه گفت: به علت نوسانات ارزی، مسافران کردستان عراق به ایران، اقدام به خرید یکسری از اقلام مصرفی در سطح گسترده کردند که این امر مشکلات زیادی را برای مردم شهرهای مرزی از جمله مریوان ایجاد کرد. بدین منظور خروج گوشت، مرغ، شکر، برنج، گوجه فرنگی وسایر اقلام مصرفی همراه با مسافر ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سو استفاده برخی افراد از نوسانات ارزی در چند ماه اخیر، گفت: در سه مرحله از خروج ۱۸۴ هزار دلار به ارزش یک میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال جلوگیری شد همچنین یکه محموله طلا به وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم به ارزش شش میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال از این افراد کشف شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به دستگیری یک هزار و ۶۵۶ متهم مربوط به قاچاق کالا در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان اشاره کرد و افزود: در مدت، ۴۹ باند قاچاق در کردستان متلاشی شد که در مقایسه با سال گذشته یک باند پارسال ۱۹ درصد رشد داشته و در همین زمینه یک هزار و ۶۵۶ نفر دستگیر دستگیر شده اند در مقایسه با سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است.

خداویسی گفت: به علت نوسانات ارزی در طی هشت ماهه امسال یک میلیون ۳۰۸ هزار لیتر سوخت قاچاق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸۵ درصد افزایش یافته است و بیشترین قاچاق سوخت از مسیر پایانه مرزی باشماق و از طریق اتوبوس و کامیون های که دارای باک اضافی بوده اند صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: کشور ایران با ۱۵ کشور در دنیا مرز مشترک دارد و استان کردستان یکی از استان های مرزی است که به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نیازمند مدیریت می باشد و سیاست اصلی کمیسیون قاچاق کالا و ارز، در بحث پیشگیری می باشد و تنها ۳۰ درصد از فعالیت های این کمیسیون در زمینه مقابله با قاچاق است.

وی با اشاره به برخورد با متجاوزان مرزی گفت: در بسیاری از موارد از برخورد با افرادی که تنها شغل آنها کولبری است و از این راه امرار معاش می کنند چشم پوشی کرده ایم و به هیچ عنوان در کردستان با کولبران برخورد قهری نمی شود و افراد قاچاقچی با استفاده از نام کولبر سعی در قاچاق مشروبات الکلی و محصولات فرهنگی دارند که مجهز به سلاح گرم هستند و ما به شدت با این افراد برخورد می کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: افزایش کشفیات مشروبات الکلی نشان دهنده این موضوع است که دستگاه های فرهنگی ذیربط نتوانسته اند در زمینه آگاهی رسانی مردم در زمینه قاچاق به خوبی عمل نمایند و صدا وسیما و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه های متولی و اثر گذار در زمینه فرهنگی می توانند کمک کنند چون سیاست اصلی ما پیشگیری است.

خداویسی یادآور شد: از سال ۸۸ در کردستان پنج بازارچه مرزی گشایش یافت اما با توجه به اشکالاتی که این طرح داشت در اواخر سال ۹۶ و در طرح ساماندهی تعداد این بازارچه ها به سه باب کاهش یافت و در حال حاضر این سه بازارچه نیز غیر فعال هستند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، جبرئیل برادری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه لیالی قدر و با افزایش تقاضای اقلام اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ جهت استفاده در هیئت‌های عزاداری و به‌منظور تأمین نیاز هیئت‌های مذهبی تهران با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از نیاز مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های عزاداری تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ تن گوشت مرغ، ۳۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن شکر و گوشت قرمز منجمد تا سقف ۴۰ تن سهمیه تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه توزیع این کالاهای اساسی از طریق سازمان تبلیغات انجام می‌شود، اضافه کرد: این تصمیم به‌منظور توزیع مناسب و بهینه اقلام انجام شده است و هیئت‌های مذهبی می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه به سردخانه‌های مورد نظر برای دریافت گوشت مرغ منجمد و سازمان تبلیغات برای دریافت برنج و شکر مراجعه کنند.

کد خبر 6063785

دیگر خبرها

  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» از فردا در فیلم‌نت
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • اعلام زمان اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع»
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!