Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@04:58:44 GMT

موضع انصارالله به طرح ابتکاری سازمان ملل مثبت است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۷۸۶

موضع انصارالله به طرح ابتکاری سازمان ملل مثبت است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقرب، المیادین به مقام عربی تایید کننده این طرح، هیچ اشاره ای نکرده است.
 
موافقت انصارالله با طرح ابتکاری «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد، درحالی است که هیات دولت مستعفی و فراری یمن وابسته به عربستان، این طرح را رد کرده است.
 
گریفیث بامداد دوشنبه دو طرح ابتکاری جدید به طرف های درگیر یمنی برای توقف جنگ در استان تعز (شمال غرب) و بندر الحدیده (در غرب) ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این طرح در تعز، شامل گشایش گذرگاه ها و فرودگاه براساس توافق منعقد شده در سال 2016 در ظهران است.همچنین براساس این طرح، یک کار گروه مرکب از طرف های درگیر یمنی و با مشارکت سازمان ملل متحد برای نظارت بر این توافق تشکیل می شود.
 
بر اساس گزارش رسانه های عربی، طرح کاهش تنش در استان تعز، شامل توقف همه جانبه عملیات نظامی از جمله بمباران های هوایی، پرواز پهپادها، حملات موشکی و تقویت نیروهای نظامی می شود.
 
برابر طرح ابتکاری گریفیث برای پایان درگیری ها در استان تعز، دو هفته پس از توقف آتش بس، گذرگاه صنعا – إب الحوبان بازگشایی می شود.
 
طرح الحدیده نیز شامل خروج تمامی یگان ها و شبه نظامیان به خارج از این شهر، بندر الحدیده، بندر الصلیف و راس عیسی است.
 
این طرح همچنین بر تشکیل یک کمیته امنیتی و نظامی مشترک مرکب از طرف های درگیر و با نظارت سازمان ملل متحد برای اجرای این طرح خواهد بود.
 
 
انتهای پیام /
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد

یکی از رهبران جنبش حماس تأکید کرد صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی حماس باشد.

به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت: صنعا افتخار می‌کند که میزبان دفتر سیاسی جنبش حماس، فارغ از عواقب آن حتی اگر آسمان بر زمین بیفتد، باشد.

انصارالله یمن ۲۰ آوریل گذشته نیز، آمادگی خود را برای استقبال از رهبران حماس اعلام کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، البخیتی پست خود را در پلتفرم ایکس به همراه گزارشی از رویترز منتشر کرد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

به نوشته این روزنامه، دولت جو بایدن تهدید به اخراج حماس را ابزاری بالقوه برای فشار بر این جنبش می‌داند، اما مسؤولان و تحلیلگران هشدار می‌دهند که بستن دفتر سیاسی حماس در قطر ارتباطات با رهبران این جنبش را پیچیده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان