Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صبحانه،یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر رسانه ها و افکار عمومی بوده، تفاوت اعطای وام و تسهیلات خرد به آحاد مردم با وام های میلیاردی است که در اختیار برخی افراد نزدیک به موسسات مالی و پولی قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده تا نحوه رفتار بانک های خصوصی و دولتی در این بخش، مورد توجه اهالی رسانه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بویژه آنکه در هفته های اخیر، چندین مورد مربوط به وام های نجومی بانک ها منتشر و با انعکاس گسترده همراه شده است.   بررسی جدیدترین صورت های مالی یکی از بانک های خصوصی کشورمان که از لحاظ ورود به بورس، اولین بانک ایران محسوب می شود، حاوی نکاتی درباره همین موضوع پرداخت وام است که این بار در خصوص برخی سهامداران و مدیران شرکت های وابسته به بانک "کارآفرین" رخ داده است.   اگرچه این بانک خصوصی، علاوه بر آنکه اجازه چنین کاری را دارد (با رعایت ماده 129 قانون تجارت)، حساسیت ها و انتقادهای مربوط به بانک های دولتی را نیز به دوش نمی کشد، اما از جهت میزان وام های پرداختی به یک مدیر ارشد خود، می تواند مورد توجه قرار بگیرد.   طبق این بررسی ها، بخش مربوط به معاملات سال 1397 بانک بیان کرده که یکی از سهامداران بانک کارآفرین، موفق به دریافت 79 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی شده که سود آن طبق تعرفه های بانکی محاسبه خواهد شد و بانک مذکور از بابت این تسهیلات، 55 میلیون تومان سود می کند!   این سهامدار بانک کارآفرین، تا چندی پیش سابقه مدیرعاملی یکی از مجموعه های مرتبط با بانک را نیز داشت اما اکنون فقط به عنوان عضو هیات مدیره مجموعه مذکور، مشغول فعالیت است. البته علاوه بر این تسهیلات، احمد بهاروندی عضو هیات مدیره بانک کارآفرین نیز موفق به دریافت تسهیلاتی به میزان 100 میلیون تومان شده که بانک بابت این تسهیلات، 17 میلیون تومان سود خواهد کرد.      

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سید محمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز نگرانی هواداران برطرف شد و ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شدند. از دولت محترم، ریاست محترم جمهور، وزرای وزارت ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و همچنین از سازمان خصوصی سازی قدرانی و از ریاست فدراسیون فوتبال، مدیران ۲ باشگاه نیز که برای محقق شدن این موضوع تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: تکلیف هیات مدیره و مدیریت را شرکت‌ها مشخص خواهند کرد، وزارت ورزش هم حمایت و نظارت را بر روند اداره این باشگاه‌ها خواهد داشت. نه تنها دو باشگاه بزرگ بلکه یکی از وظایف وزارت ورزش نظارت بر عملکرد تمام باشگاه‌هاست.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • درویش و تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس ماندنی شدند+فیلم
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • آخرین تحولات مدیریت استقلال پس از واگذاری
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس/ اردیبهشت خطرناک!