Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم ريورپلاته با شکست رقيب ديرينه خود توانست براي چهارمين بار قهرمان قاره آمريکاي جنوبي شود.
به گزارش سرويس ورزشي آريا،  ريورپلاته و بوکاجونيورز در دور برگشت ديدار فينال کوپا ليبرتادورس از ساعت 23:15 در ورزشگاه سانتياگو برنابئو به مصاف هم رفتند. اين بازي در پايان 120 دقيقه با نتيجه 3-1 به سود ريورپلاته تمام شد تا اين تيم در مجموع با نتيجه 5-3 فاتح اين رقابت ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ديدار رفت دو تيم با نتيجه تساوي 2-2 به پايان رسيده بود. ديدار برگشت به دليل حمله به اتوبوس بوکاجونيورز چند بار به تعويق افتاد و آخر سر قرار شد در اروپا برگزار شود.
دو تيم بازي را متعادل آغاز کردند و در دقايق ابتدايي، بيشتر توپ در ميانه ميدان در جريان بود. در دقيقه 10، اولين موقعيت جدي بازي روي يک ضربه کرنر، روي دروازه ريورپلاته ايجاد شد اما ضربه والي انزو پرز را فرانکو آرماني، دروازه بان ريور با جاگيري مناسب، مهار کرد. در ادامه بازيکنان ريورپلاته تا اندازه اي توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و در مقابل، بوکاجونيورز به دنبال استفاده از ضدحملات بودند اما بازي محتاطانه هر دو تيم باعث مي شد موقعيت خاصي روي دروازه ها ايجاد نشود. در دقيقه 21، روي يک ضربه آزاد از ميانه زمين براي بوکا جونيورز، بار ديگر اين تيم صاحب موقعيت شد اما ضربه نه چندان محکم پاوون را مدافعان ريور به بيرون فرستادند تا اين موقعيت هم از بين برود. پس از آن براي دقايقي بازيکنان بوکا پيش کشيدند و در دقيقه 29، صاحب يک موقعيت خطرناک ديگر شدند اما اين بار هم ضربه پرز به شکل خطرناکي از مقابل دروازه ريور به بيرون رفت.
در ادامه روند بازي به شکل قبل بازگشت و بازيکنان ريورپلاته بيشتر توپ و ميدان را در اختيار داشتند و انتظار مي رفت نيمه اول بدون گل به پايان برسد اما اين بوکا بود که روي يک ضد حمله به گل رسيد. روي يک پاس در عمق و اشتباه مدافعان ريور بود که بندتو با آرماني تک به تک شد و با يک ضربه دقيق، کار را تمام کرد. در دقايق پاياني نيمه اول اتفاق خاصي رخ نداد و نيمه اول با همان يک گل به سود بوکا به پايان رسيد.
نيمه دوم را ريورپلاته بهتر آغاز کرد و چيزي نمانده بود که فرناندس در دقيقه 49، کار را به تساوي بکشد اما ضربه خطرناک او از کنار دروازه بوکاجونيورز به بيرون رفت. حملات بازيکنان ريور ادامه داشت و در دقيقه 57، پراتو و آندرادا، دروازه‌بان بوکا، برخورد مشکوکي در محوطه جريمه داشتند که بازيکنان ريور معتقد بودند داور بايد پنالتي اعلام مي کرد اما اين اتفاق رخ نداد. فشار حملات ريور لحظه به لحظه بيشتر و بيشتر شد و بعد از اينکه اين تيم در دقيقه 66، يک موقعيت خوب را از دست داد، سرانجام در دقيقه 68 به گل تساوي رسيد. روي يک همکاري تيمي عالي و پاس در عرض فرناندس، توپ در محوطه جريمه به پراتو رسيد و او هم با يک شوت دقيق، کار را تمام کرد.
بعد از اين گل بازي متعادل تر شد اما باز هم اين بازيکنان ريورپلاته بودند که با در اختيار داشتن توپ و ميدان، موقعيت هاي خطرناک تري روي دروازه بوکا ايجاد کردند اما در نهايت در 90 دقيقه، توپ ديگري از خط دروازه ها عبور نکرد و با تساوي 1-1، کار به وقت هاي اضافه کشيده شد. وقت هاي اضافه با يک اتفاق ناگوار براي بوکا جونيورز آغاز شد. در دقيقه 92 بود که خطاي باريوس روي پالاسيوس باعث شد تا داور کارت زرد دوم را به او نشان بدهد و او را از زمين اخراج کند. ريور از اين برتري نفري استفاده کرد و بازي را کاملا در دست گرفت اما دفاع فشرده بوکا، مانع از اين ايجاد موقعيت روي دروازه اين تيم مي شد و در نهايت وقت اضافه اول بدون اينکه توپي از خط دروازه ها عبور کند، به پايان رسيد. نيمه دوم وقت هاي اضافه را ريور بهتر آغاز کرد و اين بار خيلي زود به گل رسيد. بار ديگر روي يک حرکت در سمت چپ محوطه جريمه بوکا، توپ با پاس مايادا به کينترو رسيد و او هم با يک شوت تماشايي، توپ را به گوشه دروازه آندرادا فرستاد.
بوکا که ديگر چيزي براي از دست دادن نداشت، علي رغم 10 نفره بودن، پيش کشيد و اين فرصت براي ريور فراهم شد تا روي ضدحملات، چند بار تا آستانه زدن گل سوم پيش بروند. البته بوکا هم بدون شانس نبود؛ از جمله در دقيقه 120 که چيزي نمانده بود که خارا کار را به تساوي بکشد اما ضربه او به تير دروازه برخورد کرد. در مقابل، ريور روي يک ضدحمله، به گل سوم رسيد. روي يک ضربه کرنر، در حالي که دروازه بان بوکا هم جلو رفته بود، بازيکنان حريف يک ضدحمله تند و تيز را ترتيب دادند و در نهايت مارتينس دروازه خالي را باز کرد تا ريور با پيروزي 3-1 و برتري 5-3 در مجموع دو ديدار، فاتح جام ليبرتادورس شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ريورپلاته بوکاجونيورز فينال قرن کوپا ليبرتادورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری یک نیمه‌ای ایران مقابل ترکمنستان در زمین خراب عشق آباد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۸:۳۰ اولین بازی خود در دور برگشت مرحله دوم مقدماتی را در ورزشگاه عشق آباد ترکمنستان مقابل این تیم برگزار کرد که نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر ایران تمام شد.

کیفیت نامناسب زمین چمن مصنوعی به شکل محسوسی روی عملکرد تیم ملی در این مسابقه تاثیر گذاشته بود.

داور: پو اودوم سیواکورن (تایلند)

کمک‌ها: راووت ناکاریت و چوچوئن تاناته از تایلند 

کارت زرد: دیدار دوردیف و یازجیلیچ قربانف از ترکمنستان/ محمد حسین کنعانی‌زادگان از ایران 

کارت قرمز: _

گل: مهدی قائدی (۵+۴۵) برای ایران 

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، قاضی مراد آناگلیف، عطا گلدیف، علی بیگ عبدالرحمانوف، ارسلان آمانوف، میرزا بیگ نظروف، یازجیلیچ قربانف، دیدار دوردیف، آبوی باشیموف، بیگ مراد بایوف، تیمور چاریف

سرمربی: مرجن اورازوف

ترکیب ایران: سیدحسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قائدی و مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

دقایق حساس نیمه اول

دقیقه ۵

حسینی با خروج به موقع از دروازه ارسال ضربه ایستگاهی ارسلان آمانوف را برگشت داد.

دقیقه ۱۵

ارسال بازیکن ترکمن از جناح چپ با ضربه سر دیدار دوردیف از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۲۱

ضربه سر محمد محبی روی ارسال رامین رضاییان، مماس با تیر افقی از روی دروازه ترکمنستان گذشت.

دقیقه ۲۳

جدی‌ترین موقعیت ایران در این لحظه رقم خورد که رضاییان با پاس در عمق مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک با آهالیف قرار داد و او نیز با یک پاس در عرض قائدی را در مقابل دروازه خالی صاحب فرصت کرد که بازیکن ریزنقش تیم ملی توپ را با بی‌دقتی بیرون زد.

دقیقه ۲۵

روی ریباند ضربه ایستگاهی ترکمتستانی‌ها ضربه زمینی بازیکن این تیم از پشت محوطه جریمه در دستان حسینی آرام گرفت.

دقیقه ۳۰

کنعانی‌زادگان با یک پاس بلند در عمق قائدی را به حرکت درآورد، اما دروازه‌بان حریف با بیرون آمدن توپ را از مقابل سر مهاجم ایران جمع کرد.

دقیقه ۳۸

ضربه آمانوف از زاویه بسته پس از برخورد با پای میلاد محمدی در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۵

روی تاثیرگذاری قائدی توپ به محبی رسید، اما ارسال این بازیکن با ضربه برگردان طارمی از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه ۲+۴۵

شوت کم دقت سعید عزت‌اللهی از کنار دروازه ترکمنستان با اختلاف بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵

کنعانی‌زادگان توپ را بلند پشت محوطه جریمه ترکمن‌ها فرستاد و طارمی با یک ضربه سر قائدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بار او با یک ضربه دقیق روی پا گل اول ایران را به ثمر برساند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انگلیس ۲- بلژیک ۲: بیلینگام و نجات در دقیقه ۹۵ + لحظات حساس بازی
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • هالند با پیراهن نروژ پنالتی هم گل نمی‌زند! (عکس)
  • پیروزی و صعود تیم ملی ایران با بازی روی چمن مصنوعی
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول
  • طلسم‌شکنی تیم ملی در زمین فاجعه عشق‌آباد
  • برتری یک نیمه‌ای ایران مقابل ترکمنستان در زمین خراب عشق آباد