Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آلمانی «دای ولت» مدعی شد ایران در سال ۲۰۱۸ آزمایش موشک‌های بالستیک خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

طبق ادعای این روزنامه، ایران در سال ۲۰۱۷ چهار موشک میان‌بُرد و یک موشک کوتاه‌بُرد آزمایش کرد، اما مجموع آن‌ها کمتر از نصف آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۱۸ است.

این روزنامه آلمانی در ادامه ادعا کرده ایران در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) دستکم هفت بار اقدام به آزمایش موشک‌های بالستیک میان‌بُرد کرده و پنج مرتبه نیز موشک‌های کوتاه‌بُرد و کروز آزمایش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه مدعی شده بر اساس اطلاعاتی که در اختیار آن قرار گرفته، سه مورد از آزمایش‌های موشکی میان‌بُرد ایران مربوط به نسخه‌های مختلف شهاب-۳ بوده و دو مورد از آن‌ها نیز شامل آزمایش موشک قیام-۱ بوده است.

روزنامه «دای ولت» همچنین مدعی شده ایران در سال ۲۰۱۸ موشک خرمشهر را نیز دستکم یکبار آزمایش کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران آلمان ایران موشک آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایران نشان داد اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان اسراییل هیوم به شکست رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی ایران علیه این رژیم اذعان کرد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: عملیات ایران آشکارا نشان داد که اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی راهبردی هستند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: ایران دیگر ترسی ندارد و این یک خبر بد برای آمریکایی ها و هم پیمانانش در منطقه است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز پیشتر اذعان کرده بود که پایگاه هوایی «نواتیم» هدف حمله‌های موشک‌های ایران قرار گرفته است. این روزنامه ادامه داد: پایگاه نواتیم مهمترین پایگاه هوایی در اسراییل به شمار می‌رود.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشته بود که در پی عملیات ترکیبی پهپادی-موشکی تهران علیه تل‌آویو، دست کم ۹ موشک به دو پایگاه هوایی اسراییل اصابت کرده و خسارت قابل توجهی به تل‌آویو تحمیل کرده است.

ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته است که پنج موشک بالستیک ایران، به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد که در پی آن، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی سی -۱۳۰، یک باند فرود و چندین انبار خسارت دیده است. همچنین چهار موشک دیگر نیز به پایگاه هوایی «نقب» اصابت کرده و خساراتی به این پایگاه نیز وارد شده است.

کد خبر 6079622

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی!
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر
  • اهمیت حمله موشکی ایران به نواتیم چه بود؟
  • عملیات ایران نشان داد اسراییل و آمریکا فاقد قدرت بازدارندگی هستند
  • پدر موشکی ایران با کسی شوخی نداشت
  • در عملیات ایران مهمترین پایگاه هوایی اسراییل هدف قرار گرفت