Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، دکتر" محسن آسوری" در جمع مدیران ومعاونان ادارات کل حفاظ محیط زیست استانهای شمالی ( اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان وسمنان ) در پژوهشکده انیستیوپاستور آمل افزود : متاسفانه درصد بالای حیوان گزیدگی به خصوص گونه های وحشی وجنگلی به انسان در استانهای شمالی با توجه به گونه های متعدد آن در طول سال زیاد است که در برخی موارد حتی باعث مرگ افراد نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : امسال چندین نمونه بیماری هاری در گرگ ، شغال و چند گونه حیوانات وحشی دیگر در حوزه زیستی استانهای شمالی کشور به پژوهشکده پاستور ارسال و پس از بررسی نمونه ها، مثبت اعلام شد .

رییس پژوهشکده انیستیتوپاستور شمال کشور ادامه ,  برخی از این وحوش، متاسفانه ارتباط  با برخی گونه های اهلی منطقه نیز دارند واحتمال انتقال بیماری هاری که از راه گزش در انسان وجود دارد، خطرآفرین است.

آسوی گفت :  باید با همکاری اداره های کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استانهای شمالی کشور نسبت به اهمیت بیماری هاری وبرخی بیماریهای انتقالی که مشترک میان انسان ودام است، از سوی کارشناسان این اداره های کل با همکاری مراکز عملی جدی تر گرفته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات دقیقی درخصوص بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان بویژه حیوانات وحشی درسطح استانهای شمالی وجود ندارد، افزود : در عین حال پژوهشکده انستیتو پاستور شعبه  آمل، با امضای تفاهم نامه ای در حوزه های آموزشی، پژوهشی وتشخیصی با همکاری اداره کل محیط زیست دراین استانها همکاری های مشترک خود را بیشتر خواهد کرد.

رییس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور با بیان اینکه پژوهشکده آمل یکی از مراکز مهم تشخیصی و آموزشی است، گفت: در این نشست، مقرر شد تا دوره های آموزشی پیشگیری و راهکارهای پس از حیوان گزیدگی به محیط بانان 5 استان شمالی ارائه شود.

پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل با دارا بودن آزمایشگاه های مرجع و تشخیصی بیماری های مشترک میان انسان ودام از مراکز علمی و اصلی رسیدگی به نمونه های ارسالی بیماریها محسوب می شود.

این پژوهشکده مهر سال گذشته ، با همکاری مشترک بین انیستیتو پاستور ایران و فرانسه و با همکاری سازمان بهداشت جهانی ، سازمان جهانی حیوانات ، سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد (فائو) ، شبکه انیستیتو پاستورهای جهان ، کنسرسیوم بین المللی مبارزه با بیماری عفونی و دانشگاه لوزان فرانسه میزبان کارگاه بین المللی پایش و کنترل هاری به مدت 12 روز بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بیماری هاری آمل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، از این رو در گام نخست برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهوری با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور