Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي لامرد و مهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: زيرساخت هاي لازم براي خيزش بزرگ اقتصادي در لامرد و مُهر بنا نهاده شده است.

به گزارش ايرنا، سيد محسن علوي شامگاه يکشنبه در ديدار با معتمدين و جمعي از اعضاي شوراهاي اسلامي برخي روستاهاي شهرستان مُهر افزود: مشکلات بودجه اي و کمبودها در همه برهه ها وجود داشته و هم اينک هم کشور با آن دست و پنجه نرم مي کند اما شهرستان هاي لامرد و مُهر از لحاظ تخصيص اعتبارات قابل قياس با ساير شهرستان هاي استان نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: هيچ گونه قول و وعده اي در ايام انتخابات مجلس ندادم چون نماينده هيچ گونه اختياري در اين زمينه ندارد اما متعهد به پيگيري براي حصول نتيجه در امور هستم.
علوي ادامه داد:در ايام انتخابات نيازهاي مردم را در سه رديف اولويت بندي کرديم که به ترتيب در موضوعات اشتغال و معيشت، بهداشت و درمان و عمراني و آباداني شهر و روستاها بود و بر همين اساس نقشه راه در دو بخش منطقه اي و فرا منطقه اي ترسيم شد.
وي افزود:در بحث فرامنطقه اي تعريف ما به اين صورت است که منطقه لامرد و مُهر يک منطقه استراتژيک براي استان فارس محسوب مي شود که در جنوبي ترين قسمت استان و در مجاورت دو استان هرمزگان و بوشهر، نزديکي به آب هاي آزاد براي صادرات و واردات و همچنين تامين آب مورد نياز صنايع و شرب، ذخاير عظيم گازي، منطقه ويژه اقتصادي و انرژي بر لامرد، وجود پتانسيل نيروي انساني مستعد و ... است.
علوي با اشاره به موضوع اشتغال و بومي بودن گفت: اين از شرايط بکارگيري در صنايع است که از تعاريف حاکم بر قانون کار و اشتغال است، ارزش افزوده نيز در برنامه ششم توسعه همين روال را دارد بدين صورت که ارزش افزوده به دست آمده در هر منطقه به سراسر استان تعلق خواهد گرفت که بر اساس جمعيت تقسيم خواهد شد.
نماينده مردم شهرستان هاي لامرد و مُهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر استان فارس برنامه اي براي رفع مشکل اشتغال و دستيابي به منابع ارزش افزوده داشته باشد بايد در بخش صنعت سرمايه گذاري کند تا هم موضوع اشتغال حل شود و از طرفي دسترسي به منابع ارزش افزوده بيشتري داشته باشد ولي مشکل بزرگ خشکسالي و کم آبي اين استان پهناور است.
علوي ادامه داد: منطقه لامرد و مُهر به دليل نزديکي به دريا و همچنين تامين خوراک اوليه صنايع و بندرها، کمترين هزينه براي سرمايه گذاري دارد و با ايجاد زمينه و زيرساخت هاي لازم نه تنها مشکل اشتغال جوانان منطقه بلکه استان فارس نيز با توجه به اين پتانسيل حل خواهد شد.
وي بيان کرد: براي اين منظور در ابعاد راه هاي مواصلاتي، فرودگاه، راه آهن، بهداشت و درمان، ايجاد امکانات رفاهي، خدماتي و آموزشي و ... بايد اقدامات اساسي صورت گيرد که باعث تسهيل در جذب سرمايه گذار و ايجاد اشتغال خواهد شد و طبيعتا به دنبال آن چرخ اقتصاد اين منطقه و استان فارس به حرکت درخواهد آمد.
وي گفت: براي تکميل مسير دارالميزان - مُهر، اعتباري بالغ بر 20 ميليارد تومان براي تکميل و ساخت پل هاي عرشه فلزي تخصيص داده شد تا ارتباط اين منطقه به استان بوشهر و فيروزآباد فارس به شيراز تسهيل شود.
علوي ادامه داد:همچنين مسير لامرد – خنج که ارتباط مناطق مرکزي استان به دريا را تسهيل خواهد کرد که در قطعه اول آن تاکنون 57 ميليارد تومان اعتبار به آن تخصيص داده شده و ساخت تونل رو به پايان است. همچنين احداث قطعات دوم و سوم اين مسير که از تونل شهيد باقري تا خنج تعريف شده است اعتباري بالغ بر 74 ميليارد تومان براي آن مصوب شده است.
وي با اشاره به احداث آزادراه لامرد – پارسيان نيز گفت: اين مسير تا پيش از اين ساليانه مبلغ دو ميليارد تومان تخصيص اعتبار داشته که با اين مبالغ به نتيجه اي نمي رسيد و به همين دليل موجب جابجايي کارخانه آلومينيوم از اين منطقه مي‌شد که با ورود بخش خصوصي، اعتباري بالغ بر 360 ميليارد تومان برآورد هزينه شد که مسير دسترسي به آب هاي آزاد را تسهيل خواهد کرد.
نماينده مردم لامرد و مُهر در مجلس گفت: در بعد راه آهن، يک مسير انشعابي از فراشبند به مُهر و سپس لامرد تعريف شده است و طرح آماده بررسي است تا بتوانيم از طريق آن سايت انرژي بر لامرد را به راه آهن سراسري متصل کنيم.
علوي گفت:همچنين در بعد فرودگاهي نيز فرودگاه لامرد با افزايش اعتبار به صورت مستقل اداره خواهد شد و اعتبارت آن از 5 ميليارد تومان در سال به 10 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت با جذب اعتباري بالغ بر ده ميليارد تومان ترمينال آن به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در منطقه گفت: يکي از مشکلات اين حوزه اين است که در منطقه به تعداد زيادي بيمارستان وجود دارد. در اين منطقه با جمعيتي حدود 150 هزار نفر، تعداد حدود هفت تا هشت بيمارستان وجود دارد و وزماني که سقف مراجعه کننده کم شود، بالطبع آن بيمارستان درآمدي براي نگهداري متخصصين و تامين هزينه هاي خود نخواهد داشت و براي رفع اين مشکل دانشگاه علوم پزشکي فارس بيمارستان را به عنوان قطب درماني منطقه تعريف کرد.
علوي ادامه داد: اقدامات اوليه براي احداث بيمارستان دوم لامرد اجرا شده بود اما به دليل عدم تامين اعتبار کافي متوقف شد که با رايزني هاي صورت گرفته با خيرانديش حوزه سلامت مبلغ 20 ميليارد تومان براي ساخت و تجهيز و همچنين مبلغي بالغ بر 21 ميليارد تومان نيز با اخذ دستور از وزير بهداشت و درمان تامين خواهد شد. همچنين دستگاه MRI و نيز سي تي اسکن پيشرفته به آن افزوده شد و پزشکان متخصص براي آن تعريف شد که باعث تبديل شدن به قطب بيمارستاني براي اين منطقه خواهد شد.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تامين آب مورد نياز صنايع و ساير مصارف نيز گفت: با پيگيري هاي انجام شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نيز وزارت نيرو، 15 ميليون متر مکعب تضمين خريد آب در دستور کار قرار گرفت و پيمانکار اجراي آن نيز مشخص شد و ظرف روزهاي آتي، با حضور وزير نيرو آيين کلنگ زني اين پروژه بزرگ انجام خواهد شد و اميدواريم با عملياتي شدن آن مشکل آب مصرفي که شامل هشت ميليون مترمکعب براي مصارف صنعتي و مابقي نيز براي مصارف خانگي و ساير است تامين و حل شود.
شهرستان هاي لامرد و مُهر به ترتيب در فاصله 365 و 330 کيلومتري جنوب شيراز واقع شده اند.
9769 /1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد