Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کاشان و آران و بیدگل، عدم پیش بینی ردیف اعتبار عملیات سامانه دوم طرح آبرسانی استان اصفهان را علت استعفای دسته جمعی نمایندگان این استان اعلام کرد و گفت: باید در ردیف بودجه ۹۸ تجدید نظر شود و برای این سامانه در سال آینده ردیف اعتبار دیده شود.

خبرگزاری شبستان – آران و بیدگل: سال هاست که استان اصفهان در نظر مسؤولان کشوری، استانی برخوردار معرفی می شود در حالی که مردم این استان از نعمت آب به عنوان اساسی ترین مایه حیات بشری و اصلی ترین و اساسی ترین زیربناهای توسعه پایدار، در مذیقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

عدم توجه مسئولان به خواسته‌های مردم استان اصفهان و اهمال در مدیریت منابع آب که از طریق نمایندگان در حال پیگیری بود، سبب شد ۱۸ نماینده این استان در روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه با تقدیم نامه استعفای خود به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به حذف پروژه‌های آب رسانی استان اصفهان از ردیف‌های بودجه سال آینده اعتراض وخواهان ایفای حقوق مردم این استان شوند.

 

یکی از مهم ترین پروژه‌های آب رسانی استان اصفهان که در بودجه سال آینده ردیفی برای آن اختصاص نیافته طرح تکمیل سامانه دوم گلاب است. این سامانه شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به «گلاب ۲» به طول ۲۷کیلومتر، به عنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۶ شهرستان استان اصفهان از جمله منطقه کویری و بحرانی کاشان و آران و بیدگل، وظیفه انتقال آب از دریاچه سد زاینده رود به تصفیه خانه را دارد.

 

در صورت انجام نهایی این طرح، شاهد انتقال ۱۶ مترمکعب بر ثانیه آب برای مصرف شرب خواهیم بود، در حالی که هم اکنون میزان آب انتقالی از طریق سامانه آبرسانی اصفهان پس از تصفیه خانه تنها ۱۰.۵ متر مکعب بر ثانیه است و درصورت بروز مشکل، شرایط انتقال آب شرب بشدت سخت می شود.

 

«سید جواد ساداتی نژاد» نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و یکی از امضاکنندگان نامه استعفای جمعی نمایندگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در این خصوص گفت: موضوع آب برای استان اصفهان و به ویژه منطقه کویری و خشک کاشان و آران و بیدگل بسیار حائز اهمیت است و  انتظار داشتیم تونل و ایستگاه پمپاژ طرح گلاب که تأمین انتقال آب زاینده رود به کاشان را دارد در بودجه و لایحه سال 98 دیده و این طرح سامان دهی شود.

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه موضوع پروژه انتقال آب زاینده رود به کاشان سال‌هاست در دستور کار بوده اما به ظرفیت کامل خود نرسیده است، گفت: در این پروژه باید یک هزار و ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه برای بهره مندی مردم دو شهرستان کویری کاشان و آران و بیدگل به کاشان منتقل شود اما به دلیل عدم تکمیل تونل گلاب هم اکنون با ۴۰۰ لیتر بر ثانیه حدود یک سوم این انتقال آب محقق شده است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: آب‌های زیرزمینی دشت کویری کاشان با وضعیت خشکسالی کنونی سالانه بیش از یک متر پایین می‌رود و این برای منطقه اصلاً وضعیت مناسبی نیست و ما نگران  هستیم  که عمر این خط لوله به اتمام برسد اما ظرفیت آن کامل نشود.

 

دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه بحث استعفای نمایندگان استان اصفهان دلخوری از نداشتن ردیف برای اعتبار پروژه های آب رسانی استان و به عبارتی عدم اجرای بارگذاری در ازای سامانه دوم بود گفت: عدم تحقق کل خط انتقال به دلیل این است که سامانه دوم در ردیف اعتبار دچار چالش شده و این سامانه کامل نشده است.

 

وی افزود: انتظار نمایندگان استان اصفهان این است که در ردیف بودجه ۹۸ تجدید نظر شود و برای این سامانه در سال آینده ردیف اعتبار دیده شود تا این مشکل استانی برطرف شود./

 

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد استان سمنان مقابله با تروریسم خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند استعفای دسته جمعی نمایندگان آب زاینده رود شهرستان آران و بیدگل احیای زاینده رود خشکسالی زاینده رود استعفا آران و بیدگل انتقال زاینده رود کاشان احیای رودخانه زاینده رود رودخانه زاینده رود زاینده رود اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شرق استان باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و ورود رواناب و جریان سیلابی به مسیر جاده‌ها و آب‌گرفتگی در محور بزرگراه نائین - اردستان - کاشان در محدوده مهراندوی ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج اردستان - کاشان، زیرگذر زواره و کندی تردد شد.

وی افزود: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان نیز باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق دو، سه و چهار شهر کاشان، آب‌گرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا، بالادست مسکن مهر، محور خرم دشت روستاهای دره، یزدل و جوینان، شهرک صنعتی جعفرآباد، محور فرودگاه کاشان و آب‌گرفتگی جاده ابوزید آباد شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آب‌گرفتگی و بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملااحمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین نیز باعث آب‌گرفتگی معابر روستا و دو منزل مسکونی شد و شاهد آب‌گرفتگی جاده انارک، بودیم.

شیشه فروش ادامه داد: بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح و در شهر اصفهان و مناطق مرکزی از بعدازظهر امروز تا فردا صبح ادامه دارد، همچنین امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش‌نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری، شهرداری‌ها و دهیاران با تخلیه آب از منازل و معابر، ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل‌گیر ادامه دارد و آماده‌باش عوامل امدادی با ابلاغ مدیریت بحران تا فردا تداوم خواهد داشت.

کد خبر 747271

دیگر خبرها

  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود