Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:46:16 GMT

محصولات 370 واحد تولیدی استان اردبیل استاندارد است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۱۷۰

محصولات 370 واحد تولیدی استان اردبیل استاندارد است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: 370 واحد تولیدی و صنعتی این استان تحت پوشش این اداره کل بوده و محصولات تولیدی آنها نشان استاندارد ایران را دارد.

به گزارش ایرنا ، هاشم علایی روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی که تحت پوشش این موسسه قرار دارند واحدهایی با تولید محصولات غذایی ، بهداشتی ، آرایشی و مصالح ساختمانی می باشند و در خلخال نیز 15 واحد تولیدی نشان استاندارد محصول دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد در سازه ساختمان ها و پروژه های عمرانی دولتی و بخش خصوصی اجباری بوده و انتظار از سازمان مهندسی ساختمان استان نظارت کافی بر اجرای این مصوبه است.
او همچنین با بیان اینکه نصب تجهیزات آسانسور برای ساختمان های با ارتفاع سه طبقه بیشتر اجباری شده، اظهار داشت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان صدور مجوز استاندارد آسانسور را بصورت سالانه انجام داده و متصدیان ساختمان های دارای این گونه تجهیزات ملزم به تمدید استاندارد تجهیزات آسانسور ساختمان های بلند خود بصورت سالانه هستند.
او گفت: با راه اندازی 26 آزمایشگاه زمینه ایجاد اشتغال 126 نفر فراهم شده و غیر از شهرستان مرزی بیله سوار که نمایندگی اداره کل استاندارد استان در آن مستقر است، سایر شهرستان ها فاقد این نمایندگی بوده و نظارت و ارزیابی کالا و محصولات از طریق مرکز استان صورت می گیرد.
علایی به اجباری شدن دریافت نشان استاندارد برای جایگاه های سی ان جی استان اشاره کرد و افزود: از فعالیت جایگاه های فاقد استاندارد پس از پایان مهلت داده شده برای استاندارد سازی جلوگیری خواهد شد.
او اظهار داشت: 32 مرکز معاینه فنی تجهیزات سی ان جی در استان اردبیل راه اندازی شده و با صدور مجوز لازم مرکز معاینه فنی سی ان جی خلخال نیز بزودی آغاز بکار می کند.
وی با انتقاد از عدم همکاری اتاق اصناف خلخال در اجرای طرح استاندارد سازی ترازوها و باسکول های کسبه و واحدهای صنفی این شهرستان گفت: این کار برای پیشگیری از کم فروشی و اجحاف در حق مشتریان صورت گرفته و هزینه آزمایش ، معاینه فنی و ارزیابی ترازوهای صنوف 80 هزار ریال است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه رعایت اصل استاندارد سازی محصولات تولیدی برای سلامت مردم مهم است، افزود: دلیل مقاومت متصدیان جایگاه های سوخت سی ان جی برای استاندارد سازی تجهیزات نداشتن اطمینان لازم از شرکت های تعمیر و تجهیز این گونه جایگاه ها و انحصاری بودن آنها همراه با افزایش نرخ تجهیزات جدید استاندارد در کشور است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندارد علايي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری می‌باشد، گفت: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان ذیربط انجام شود.
محمد خوران افزود: از شهرداری‌ها و اصناف استان نیز به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان انتظار می‌رود از فعالیت شهر‌بازی‌ها، پارک بازی‌ها و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام ننموده‌اند جلوگیری نمایند.
وی با بیان اینکه بهره برداران و مالکین می‌بایست تصویری از گواهینامه صادر شده را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب نمایند، گفت: از همشهریان در خواست می‌شود در هنگام استفاده از این تجهیزات، از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها