Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@17:20:08 GMT

واکنش وزارت بهداشت به احضار «مهناز افشار»

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۲۰۹

واکنش وزارت بهداشت به احضار «مهناز افشار»

در پی احضار مهناز افشار بخاطر مداخله پزشکی و تبلیغ دارو برای معتادان، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان شکایتی از مهناز افشار نکرده است و احتمالا احضار خانم بازیگر از سوی دادستانی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور در این باره گفت: سازمان غذا و دارو از این بازیگر شکایتی نکرده است اما انتقاد ما از رفتار و اظهاراتی بود که انجام شده و البته تنها محدود به این مورد خاص هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه به طور متعدد شاهد تبلیغات یا دامن زدن به مسایل پزشکی و سلامت از منظر غیر کارشناسی بوده ایم که لزوما با اهداف نظام سلامت سازگار نبوده اند.

وی با تاکید بر عدم شکایت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت از این بازیگر، افزود: البته احتمالا دادستانی از منظر قانونی و به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده است.

جهانپور ادامه داد: به افرادی‌که به نوعی ممکن است در جامعه اثرگذار باشند، اعم از شخصیت های فرهنگی، هنری، مذهبی و... که اکثرا با نیت مثبت و با هدف ارتقاء سلامت جامعه به مسایل حوزه سلامت ورود می‌کنند، تاکید می‌کنیم که اگر گفتار یا رفتارشان با اهداف نظام سلامت سازگار نبوده و درست نباشد، افکار عمومی را دچار سرگردانی کرده و سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: بعضا می بینیم که افراد تاثیرگذار مطالبی را در حوزه داروها، واکسن ها و... مطرح می‌کنند که ممکن است با شواهد و مستندات پزشکی و اهداف نظام سلامت همخوانی نداشته باشد. در این صورت نه تنها با سلامت جامعه هم راستا نیست، بلکه می‌تواند با اهداف نظام سلامت مغایر بوده و سلامت جامعه را دچار مشکل کند.

گفتنی است که بنابر اعلام خبرگزاری میزان، دادستانی تهران مهناز افشار را به دلیل مداخله در امور پزشکی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادان در فضای مجازی، برای ادای پاره ای از توضیحات احضار کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهناز افشار تبلیغ دارو مداخله پزشکی احضار وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد